Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hp c735 eller oplympus c350
Fra : Brian Svenningsen

Dato : 13-04-04 14:46

Jeg skal have et digital kamera, og er kommet til at valget står mellem hp
c735 med 128 mb sd kort til ca 1700 kr. eller et olympus c350 med 128 md
xd-kort, taske og 4 genopladelige batterier til ca 2100 kr. Prisen på de to
kameraer er altså ca. den samme. Hvad ville være det bedste køb, og er der
nogle erfaring med de to kameraer???

Hilsen Brian

Fra : Gert Medom

Dato : 13-04-04 16:26

Hej Brian.

Jeg har set to anmeldelser af HP 735 og de er ikke entydigt positive. Begge
anmeldelser nævner at komprimeringen i HP 735 er meget hård ved billederne
og at det tydeligt ses. Du kan selv prøve at c på www.akamera.dk . I Digital
Foto siger de så også at man som køber for meget kamera for pengene.

Olympus kameraet kender jeg ikke men de har ry for at lave gode kameraer og
har lang tids erfaring fra de analoge, hvilket HP ikke har. Du kan prøve at
c på www.dpreview.com hvad de skriver.

Mvh
Gert