Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Flashfoto Canon 300D
Fra : Bent F.

Dato : 11-04-04 14:25

Hej alle

Hvilket program er bedst til flash (420EX) på mit 300D ? jeg vil helst selv
bestemme blænde, men er lidt i tvivl om automatikken på flashen virker når
man vælger feks. AV på på programhjulet, og hvad med lukkertiden, den bliver
jo lang når der ikke er så meget lys.

--
M.v.h.
Bent Fer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-04 14:57

Bent F. wrote:
> [...]
> man vælger feks. AV på på programhjulet, og hvad med lukkertiden, den bliver

Jeg vil gå ud fra (jeg har ikke selv ekstern flash på mit 300D
endnu) at du gør bedst i at vælge manuel, og vælge en passende
lukketid/shutter og så skyde..

Det er ihvertfald hvad der virker bedst når man bruger den
indbyggede flash.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Alex W

Dato : 11-04-04 15:28

> Hvilket program er bedst til flash (420EX) på mit 300D ? jeg vil helst
selv
> bestemme blænde, men er lidt i tvivl om automatikken ...

M er absolut bedst .. så kan du selv bestemme blænden samt lukkertiden.

/Alex W

Fra : Bent F.

Dato : 11-04-04 16:02

Alex W wrote:

> M er absolut bedst .. så kan du selv bestemme blænden samt
> lukkertiden.
>
> /Alex W

Tak jeg vil prøve det, har også fået justeret FEC til +2/3 da synes mine
billeder er lidt underexponerede, skulle ha` købt 550ex den har flere just.
muligheder.

Bent Fer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-04 17:17

"Alex W" <alex@(slet)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> selv
>
> M er absolut bedst .. så kan du selv bestemme blænden samt lukkertiden.
>
> /Alex W

Jeg mener at der er ret få problemer når jeg kører ISO på 800, men generelt
skal man undgå lange skud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-04-04 16:46

In article <c5bgr6$cn0$1@news.net.uni-c.dk>, Bent F. wrote:
> [...]
> man vælger feks. AV på på programhjulet, og hvad med lukkertiden, den bliver

Installer det russiske firmware hack, så kan du låse flash exsponering
til 1/200s i alle programmer. Ligesom du kan styre FEC (altså skrue
op/ned på flashen).

Fra : Bent F.

Dato : 11-04-04 16:58

Povl H. Pedersen wrote:

> Installer det russiske firmware hack, så kan du låse flash exsponering
> til 1/200s i alle programmer. Ligesom du kan styre FEC (altså skrue
> op/ned på flashen).

Har du et link ? er der nogen risiko ved at skifte til den firmware, og kan
man fortryde og gå tilbage til normal firmware ?

Bent fer

Fra : Jakob Rasmussen

Dato : 11-04-04 22:27

> Installer det russiske firmware hack, så kan du låse flash exsponering
> til 1/200s i alle programmer. Ligesom du kan styre FEC (altså skrue
> op/ned på flashen).

Har du nogen ide om jeg også vil kunne det med min 220EX?

// Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-04-04 00:14

In article <c5cd1b$k3h$1@news.net.uni-c.dk>, Jakob Rasmussen wrote:

> Har du nogen ide om jeg også vil kunne det med min 220EX?

Du kan ihvertfald gøre det med 420 og også med den indbyggede.

Eneste problem med russik firmware er, at man ikke kan skifte sprog mens
den er installeret. Den giver også en masse andre features.
Diskuteres livligt i 300D forum på dpreview.

Et godt sted at starte med firmwaren er her:
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html

Jeg har kørt med version 1 længe. Giver plads til flere RAW
billeder da man kan mindske den embeddede JPEG.

Den er relativ ufarlig. Der er kun rette 8-10 bytes i Canons
firmware.