Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon 420 ex vs 550 ex
Fra : fam. Ager

Dato : 11-04-04 07:15

hej ng

er der nogen der har prøvet de to ovenfor nævnte flashes, og kan forklare
foreskellen?
Prisen er jo næsten den dobbelte for 550 ex..

skal bruges på eos 300d, hvis det skulle gøre en foreskel...

torben ager

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-04 08:23

fam. Ager wrote:
> er der nogen der har prøvet de to ovenfor nævnte flashes, og kan forklare
> foreskellen?
> Prisen er jo næsten den dobbelte for 550 ex..
> skal bruges på eos 300d, hvis det skulle gøre en foreskel...

Du bør tage en Metz 54MZ3 med Canon SCA med som alternativ, sådan en
har jeg ihvertfald tænkt mig at købe når engang jeg får lidt
overskud.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : fam. Ager

Dato : 11-04-04 08:26

> Du bør tage en Metz 54MZ3 med Canon SCA med som alternativ,

hej hans

nu er jeg ret ny i dette, så hvad er en canon sca???

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-04-04 08:40

In article <c5arti$2m27$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> hej hans
>
> nu er jeg ret ny i dette, så hvad er en canon sca???

Metz kan bruges til mange kameraer, Canon SCA er en Canon Adapter.
Men om den understøtter E-TTL etc fra Canon ved jeg ikke.

Ellers er der Sigma 500 Super DG (Det skal være Super DG), som
prismæssig er mellem de to Canon, og har alle de features 550EX
har, dog lige knap så kraftig.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-04 09:15

Povl H. Pedersen wrote:
> Men om den understøtter E-TTL etc fra Canon ved jeg ikke.

Det gør den.

Se mere på http://www.metz.de

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-04-04 09:39

Ifølge www.metz.de understøtter sca-3102-m2 E-TTL på 300d.

--
Don't waste space

Fra : Alex W

Dato : 11-04-04 12:48

> Ellers er der Sigma 500 Super DG (Det skal være Super DG), som
> prismæssig er mellem de to Canon, og har alle de features 550EX
> har, dog lige knap så kraftig.

Virker ikke .. har haft den hjemme på prøve .. upålidelig !!

/Alex W

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-04-04 16:30

In article <40793075$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Alex W wrote:

> Virker ikke .. har haft den hjemme på prøve .. upålidelig !!

300D forumet på DPreview er det den de anbefaler, og de fleste
mener det er langt det bedste bud. Der er vist flere versioner,
og 500 DG kører ikke optimalt.

Fra : Jan F.

Dato : 12-04-04 13:44

> hej ng
>
> er der nogen der har prøvet de to ovenfor nævnte flashes, og kan forklare
> foreskellen?
> Prisen er jo næsten den dobbelte for 550 ex..

Du spurgte om forskellen på de to....:

420EX har et ledetal på 42 og kører fuldautomatisk.
550EX har et ledetal på 55 og kører fuldautomatisk. Derudover har den mange
manuelle funktioner, hvor du bl.a. kan indstille lysstyrken, zoom,
stroboskop m.m.

Jan F.

Fra : fam. Ager

Dato : 12-04-04 13:25

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mange
> manuelle funktioner, hvor du bl.a. kan indstille lysstyrken, zoom,

tak...ja tråden kom helt væk fra det jeg spurgte om...takker torben