Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ændre størrelse på flere billeder på en ga~
Fra : Emil Jensen

Dato : 10-04-04 03:21

Hej NG

Jeg har et digital kamera som tager billeder i et bestemt størrelse. Jeg har
f.eks. 30 billeder som jeg gerne vil lægge på min hjemmeside og som derfor
skal formindskes. Er det muligt at formindske alle billederne på en gang med
et bestemt program, eller ved hjælp af Windows XP Home Edition (DK)?

Mvh

Emil

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 10-04-04 06:39

http://www.fotoportal.dk/artikler/irfanview.aspx
Programmet Irfanview
File --> Batch Conversion
Det ligger under Advanced Settings (flueben)

Jan

Fra : Bach|DK|

Dato : 10-04-04 08:37

> Er det muligt at formindske alle billederne
> på en gang med et bestemt program, eller ved hjælp af
> Windows XP Home Edition (DK)?

Det kan de fleste billedfremvisere nu til dags. Hvis du fx. har ACDSee,
så er det bare at markere de ønskede billeder, højreklikke på dem, for
derefter at vælge resize.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk
ICQ#: 56140045

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 10-04-04 09:27

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> et bestemt program, eller ved hjælp af Windows XP Home Edition (DK)?

Hej Ja det kan xp vis du henter dette lille powertoys til xp, og det er
gratis
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

du kan se de andre powertoys her der er en del o de virker alle på home
versionen
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

mvh H Cichosz