Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan det dog passe ... (Nikon)
Fra : ab

Dato : 10-04-04 01:13

.... at vi her i DK skal betale ca. kr. 500,- for en EN-EL3, når vi syd for
grænsen kan få den for under kr. 100,- - eller mon der er et sted med mere
rimelige priser herhjemme ?

ab

Fra : HKJ

Dato : 10-04-04 06:18

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message
> ... at vi her i DK skal betale ca. kr. 500,- for en EN-EL3, når vi syd for
> grænsen kan få den for under kr. 100,- - eller mon der er et sted med mere
> rimelige priser herhjemme ?

Prisen afhænger af om det er orginal Nikon batterier eller kopi produkter.
www.batterier.dk har billige batterier (men ikke til under 100 kr).

Fra : Kenneth K.

Dato : 10-04-04 08:43

On Sat, 10 Apr 2004 07:17:42 +0200, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> "ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message
> Prisen afhænger af om det er orginal Nikon batterier eller kopi
> produkter.
> www.batterier.dk har billige batterier (men ikke til under 100 kr).

Jeg bruger deres EN-EL3-kopi og det virker fint.

vh,
Kenneth

Fra : Kenneth K.

Dato : 10-04-04 09:07

On Sat, 10 Apr 2004 02:13:20 +0200, ab <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

> [...]
> for
> grænsen kan få den for under kr. 100,- - eller mon der er et sted med

Er det et orginalt batteri? Hvor kan det fåes til under 100,- ?

vh,
Kenneth

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-04-04 11:58

> [...]
> grænsen kan få den for under kr. 100,- - eller mon der er et sted med mere

Hvilket viser, at danske fotohandlere ikke har opdaget internet handel. Det
er lettere at handle over nettet, idet man sparer køretur, parkering, tid og
penge. Nok skal man betale forsendelse, men det opvejes af en lavere moms.

Vel vidende at Nikon ikke har en batterifabrik, er det mest originale
indpakningen og prisen. Derfor ville jeg ikke tøve med at købe et
U-originalt.

Bo //

Fra : Jakob D

Dato : 10-04-04 15:48

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vel vidende at Nikon ikke har en batterifabrik, er det mest originale
> indpakningen og prisen. Derfor ville jeg ikke tøve med at købe et

Det kan ikke siges mere enkelt!

Jakob D
www.teamdanielsen.com

Fra : HKJ

Dato : 10-04-04 16:50

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det kan ikke siges mere enkelt!

Det er dog ikke sikkert at det uorginale battere har samme kapacitet
(hvilket også kan være rimelig ligegyldigt på D70).

Fra : Claus Smith

Dato : 10-04-04 16:56

> Det er dog ikke sikkert at det uorginale battere har samme kapacitet
> (hvilket også kan være rimelig ligegyldigt på D70).

På et batteri til en Nikon D1 der er original batteriet på 2000 mah og på
det uoriginale er det oppe på 2100 mah..blot et eksempel på variationen.

Claus Smith

Fra : HKJ

Dato : 10-04-04 17:08

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message

> På et batteri til en Nikon D1 der er original batteriet på 2000 mah og på
> det uoriginale er det oppe på 2100 mah..blot et eksempel på variationen.

Hvis du tror på de påtrykte værdier, jeg har erfaring fra en anden type
batteri (fra www.batterier.dk), der var kapaciteten det halve af
orginalbatteriet, selvom der stod samme mAh tid på.
Jeg har også købet et til D70 og første opladning har holdt til omkring 400
billeder, men det er svært at sammenligne, for hvor meget bruger jeg
displayet?
Men for mig var den vigtige parameter, at jeg ikke skal tage batteriet ud og
oplade hver gang jeg har fotograferet, men bare kan skifte, når det er
nødvendigt.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-04-04 21:32

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> [...]
400
> billeder, men det er svært at sammenligne, for hvor meget bruger jeg

Normalt skal batterier op/af lades nogle gange fra de er helt nye, til de
holder det, der står på dem.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 10-04-04 21:46

> Normalt skal batterier op/af lades nogle gange fra de er helt nye, til de
> holder det, der står på dem.

Dem (jeg købte 2) med den halve kapacitet har være brugt en del gange, men
de to med halv kapacitet var stadig væsentlig billige end orginalbatteriet,
så jeg er egentlig nogelunde tilfreds med dem.

Fra : Kenneth K.

Dato : 10-04-04 17:07

On Sat, 10 Apr 2004 17:49:39 +0200, HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

> Det er dog ikke sikkert at det uorginale battere har samme kapacitet
> (hvilket også kan være rimelig ligegyldigt på D70).

Ja, EN-EL3-kopien ved batterier.dk har 1300mAh vs. 1400mAh Nikons. Om der
rent faktisk er forskel kan jeg ikke mærke.

vh,
Kenneth

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-04-04 21:31

> Det er dog ikke sikkert at det uorginale battere har samme kapacitet

Nej, ofte kan man købe nogle, der har større kapacitet end de originale,
eller nogle, der er extremt billige og har lavere kapacitet.

Man skal se sig for...

Bo //

Fra : Kenneth K.

Dato : 11-04-04 14:57

> [...]

> for
> grænsen kan få den for under kr. 100,- - eller mon der er et sted med

Er der ikke nogen som kan fortælle mig hvor et EN-EL3 kan fåes til under
100,- ?

vh,
Kenneth