Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digicam + Uv-hus
Fra : Magnus Hansen

Dato : 10-04-04 00:05

Hej derude...

Jeg har besluttet mig for at købe et digitalkamera + undervandshus da
jeg til sommer skal til Egypten hvor jeg skal dykke en del... Jeg er
total ny på kamera-området og har ingen erfaring med noget som helst
fotografering!

Jeg er blevet lidt forelsket i Kanon Ixus IIs men kender som sagt ikke
ret meget til digitalkameraer - ville det være et ok køb når det
primært bliver købt for at tage nogle gode undervandsbiller?

Jeg håber på noget hjælp og meget gerne nogle forslag, så jeg er
sikker på et nogenlunde ordentligt køb...
Beløbet for kamera + Uv-hus skal helst holde sig under de 4000 kr.

Tak :)

Fra : Henrik

Dato : 10-04-04 17:15

"Magnus Hansen" <buus.hansen@has.dk> wrote in message
> [...]
> ret meget til digitalkameraer - ville det være et ok køb når det
> primært bliver købt for at tage nogle gode undervandsbiller?

Hej,

Så er du heldig - p.t. kan du få et IXUS V for ca. 2.300,- i Computercity,
og UV-huset til dette koster ca. 1.700,- (kan ihvertfaldkøbes på nettet til
den pris, men jeg har også set den pris hos IRL fotohandlere!)
Såvidt jeg husker er IXUS V et 2MP kamera, men det dækker også 98% af
befolkningens behov. Det er rigeligt til et 10 x 15 billede, og går endda
fint til A4 forstørrelser hvis du skulle få behov for det (JEG kan
ihvertfald ikke huske hvornår jeg sidst fik lavet en sådan forstørrelse af
mine feriebilleder!)

Mvh

Henrik
(Den lykkelige indehaver af et IXUS 400, der stort set kun bruger 2MP
opløsningen på dette!)

Fra : Magnus Hansen

Dato : 10-04-04 23:25

Tark for svaret Henrik :D

Men jeg syntes ikk at kunne finde Ixus V på computercitys hjemmeside?
Desuden har jeg netop opdaget Ixus II til en pris på 1900 kr. Det er
jo ret billigt men modellen er jo erstattet af Ixus IIs til en pris på
ca. 5-700 kr. mere... Er der mon nogen der har noget at sige om Ixus
II og er det dumt ikke at ligge den sidste 500 lab oven i for at få
den nyere model... Noget af det nye i IIs i forhold til II skulle
vidst være en hurtigere processer - AAIF hvis jeg husker rigtigt - ret
mig endelig !? Nogle gode råd?

Vil kameraerne forresten være gode nok mht lys osv hvis jeg kommer ned
på en dybde på 20-30 meter?

Håber på flere svar...