Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam til studiebrug
Fra : moda

Dato : 09-04-04 13:17

Hej

Jeg vil lige høre om jeres erfaringer. Jeg fotograferer meget i fotostudie
med flashanlæg. Jeg overvejer derfor at anskaffe et kamera til brug her.
Men er der nogle anbefalelsesværdige kameraer udover digiSLR's? ´SLR har jeg
allerede undersøgt priser/features på, men vil også lige høre om
nogle andre typer. Mine krav er:

- Manuel indstilling af tid og blænde
- Manuel ISO
- Manuel WB
- Flash-sko eller PC-socket.
- Min. 6 mpix
- Brændvidde omkring 100 mm (eller det som nu svarer dertil i 35mm)

Mange hilsner Moda

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 09-04-04 15:37

Jeg købte nyt kamera for 1 måned siden.
Dengang havde jeg disse 3 med til slut i overvejelserne

Canon 10 D
Canon 300 D
Minolta Dimage A2

Det blev en Minolta Dimage A2 - den tegner ikke helt så skarpt som Canon.
Synes dog jeg pt har problemer nok at rode med, så jeg tog den med fast
linse.

Nikon D70 er jo også MEGET spændende.

Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-04-04 17:54

In article <4076943d$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, moda wrote:
> [...]
> - Flash-sko eller PC-socket.
> - Min. 6 mpix
> - Brændvidde omkring 100 mm (eller det som nu svarer dertil i 35mm)

Hvis det er til studiofoto, så husk at digicams med små objektiver
altid giver dybdeskarphed som blænde f/12 eller mindre. Du kan altså ikke
få skarp forgrund og uskarp baggrund medmindre du vælger dSLR.

Det er en af de største forskelle mellem dSLR og digicams.

De fleste 6-8 mpix digicams lever op til dine krav tror jeg.

Fra : nyrup

Dato : 09-04-04 19:18

Hvis det skal være helt prof. studieudstyr er det vel
noget med mellemformat og digitalt bagstykke.
Jeg mener at Kodak laver bagstykker. Der er vist også noget med at et dansk
firma er inde på det marked. Jeg
synes jeg har læst noget om det her i nyhedsgruppen på
et tidspkt.

Fra : moda

Dato : 12-04-04 09:11

> Hvis det skal være helt prof. studieudstyr er det vel
> noget med mellemformat og digitalt bagstykke.

Ja, jeg har skam også overvejet det, men at smække digital bagstykke på mit
gamle Blad er en hundedyr løsning. Og jeg er stadig en glad amatør, så
valget er desværre ikke realistisk for mig.

> Jeg mener at Kodak laver bagstykker. Der er vist også noget med at et
dansk
> firma er inde på det marked.

Ja, både Kodak og danske Phase One laver fremragende digibacks.

Fra : Claus Smith

Dato : 10-04-04 17:01

Olympus C 4000 kan bruges og kan da fåes brugte til fornuftige priser, ved
da at Torben Stampe har brugt denne løsning i forbindelse med en workshop i
hans studio og dette gav fremragende billeder.

Claus Smith