Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Memory, video mm.
Fra : Søren

Dato : 08-04-04 13:03

Videooptagelser eller for den sags skyld alm. foto i høj kvalitet er jo som
bekendt pladskrævende. I fald man nu kun ikke kan, vil eller har råd til at
installere et mikrodrive eller lignende med stor kapacitet kunne det det jo
være smart, om man kunne overføre data direkte til andre memory-enheder.

Vil det være muligt at overføre/optage et videosignal direke til en bærbar
PC? Kræver det i givet fald at kameraet har web-cam funktion eller hvordan?
Og hvad kræver det i givet fald af programmer i PC´en?

Kan et fuldt memorykort "tømmes i felten" til fx en Palm, eller et USB-drive
som en alm. pen eller en (intakt) MuVo?

Mvh Søren

Fra : HKJ

Dato : 08-04-04 13:23

"Søren" <SorenXXJ@hotmail.com> wrote in message

> Kan et fuldt memorykort "tømmes i felten" til fx en Palm, eller et
USB-drive
> som en alm. pen eller en (intakt) MuVo?

Hvad med x-drive:
http://www.vosonic.co.uk/vp2060.html

Jeg har en på 30GB og den kan tømme et 512MB CF kort på 10 minutter.

PS: Lad være med at sætte mere en 30GB i den, det kan give problemer med
windows.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-04-04 13:31

In article <4075402d$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Søren wrote:
> Vil det være muligt at overføre/optage et videosignal direke til en bærbar
> PC? Kræver det i givet fald at kameraet har web-cam funktion eller hvordan?
> Og hvad kræver det i givet fald af programmer i PC´en?

Hvis det er et videokamera, så skal det bare have FireWire/i.Link/IEEE 1394

Fra : Søren

Dato : 08-04-04 14:04

meddelelse
> Hvis det er et videokamera, så skal det bare have FireWire/i.Link/IEEE
1394

Nej, det var nu ikke et video-kamera, jeg tænkte på. Blot et alm. foto
digitalkamera med video-funktion. Sagen er, at video-interesse ligger mig
meget fjernt, men i enkelte situationer kunne det vel være meget rart at
have muligheden, fx konfirmationstalen mv. . Og hér rækker 10-30 sek. i
højeste opløsning vel næppe .

vh Søren