Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Priser på foto-udstyr - EU vs. USA ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 07-04-04 23:51

Hej!

Hvorfor er foto-grej så pokkers dyrt i EU i forhold til USA ??

F.eks. checker jeg Canon BG-E1 og BP-512

Samlet pris i USA (B&H Photo, Manhattan): ca. US$ 160

I EU (checket på tyske pris-index sider): ca. ? 240

Og da euro'en står noget højere i kurs end dollar'en - så kan man jo undre
sig over hvem der for alvor skummer fløden på fotoudstyr ...

Nogen, der kender steder med bedre priser (inden for EU - evt. i DK) ?

Mvh

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-04-04 01:39

In article <407485c4$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Brian Ipsen wrote:
> [...]
> sig over hvem der for alvor skummer fløden på fotoudstyr ...
>
> Nogen, der kender steder med bedre priser (inden for EU - evt. i DK) ?

USA priser er uden moms, og priserne er sat konservativt + lav omsætning
i EU.

Fra : Jan F.

Dato : 08-04-04 07:02

"Brian Ipsen" <me@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvorfor er foto-grej så pokkers dyrt i EU i forhold til USA ??

EU lægger told på varer produceret uden for EU, blandet fotogrej.

mvh Jan F.

Fra : Buster

Dato : 08-04-04 09:08

Hej

Hvis man renser prisen for moms, er prisen i USA og f.eks. Tyskland meget
lille.

Samtidig skal man huske at det kan blive et meget stort problem med
garantien hvis man køber i USA. Godt nok har f.eks. Canon verdensgaranti,
men du skal sende dit udstyr til USA. Det kan der være en stor risiko ved,
og alt efter hvilket hvor seriøs forhandler er, kan det give store
problemer, og mange omkostninger, for du skal selv betale fragten. Og hvad
siger toldvæsenet, når den kommer retur.
Det med garantien skal tages alvorlig, det sker ofte at der er fejl på helt
nyt udstyr, og så er det surt at skulle sende de til USA, så er det nemmer
at sende det til Tyskland.
Endvidere er der en række internetbutikker som konsekvent prissætter udstyr
meget lavt, og forsøger at prakket folk ekstraudstyr på, og hvis de ikke
køber det anulerer de handlen. Prøv at læs de bruger ratings der er på
nettet.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-04-04 10:29

Hej

Buster wrote:
> Hvis man renser prisen for moms, er prisen i USA og f.eks. Tyskland meget
> lille.

Plus at amerikanske priser er angivet uden "local tax"

> Godt nok har f.eks. Canon verdensgaranti,
> men du skal sende dit udstyr til USA.

NEJ de har ej. Du kan godt sidde i DK og sende det til USA, men jeg vil
love dig at de ikke sender varerne udenfor USA igen, hvis det er
konsumvarer. Så medmindre du kender nogen i USA som kan modtage dit
udstyr og derefter sende det til dig, så glem garantien.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 10:09

Husk nu på de 25% moms hvis du bestiller i USA! Det skal på en måde
'medregnes' går jeg ud fra.

Medmindre en venlig amerikaner sender et til dig! (Jeg kender et par
stykker)

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 08-04-04 17:20

"B. G. Jørgensen" <-> skrev i en meddelelse
> Husk nu på de 25% moms hvis du bestiller i USA! Det skal på en måde
> 'medregnes' går jeg ud fra.
>
> Medmindre en venlig amerikaner sender et til dig! (Jeg kender et par
> stykker)

Tro ikke at du kan slippe for told og moms! Henholdsvis ca. 5 % og 25 %
oveni prisen plus fragt/porto

Nogen prøver så at sende privat og kalde det gave værdi under 20 dollars,
men den hopper de sjældent på.
Før i tiden kunne man være heldig at det gik igennem. I dag skal postvæsenet
se efter og kan selvfølgelig hurtigt vurdere, at det ikke er en gave af
ringe værdi - tro mig eller la' vær'!!
KJ

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 20:47

> [...]
postvæsenet
> se efter og kan selvfølgelig hurtigt vurdere, at det ikke er en gave af

Jeg har godt nok aldrig haft nogen problemer(ingen moms). Men jeg brugte
også en speciel teknik(lovlig naturligvis!)

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-04-04 23:01

"B. G. Jørgensen" <-> wrote in message

> postvæsenet
>
> Jeg har godt nok aldrig haft nogen problemer(ingen moms). Men jeg brugte
> også en speciel teknik(lovlig naturligvis!)

Er det en metode du vil indvi os i?
Husk, at dét at en vare 'slipper igennem' uden moms og told gør ikke i sig
selv metoden lovlig.

Martin

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 09-04-04 03:41

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det en metode du vil indvi os i?
> Husk, at dét at en vare 'slipper igennem' uden moms og told gør ikke i sig

Det vil vi da glæde os til! Hvis man sender tingene hjem med folk i deres
egen bagage, kunne det selvfølgelig lade sig gøre, ellers....

Af told-skat siden fremgår at man selv skal deklarere, hvis postvæsenet ikke
får fat i pakken! (Jfr. de postkasser man stillede op ved grænsen for nogle
år siden og som vist aldrig bliver brugt. Jeg ved ikke om de er pillet ned
igen.)
KJ

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 08:53

> [...]
>
> Er det en metode du vil indvi os i?
> Husk, at dét at en vare 'slipper igennem' uden moms og told gør ikke i sig

Korrekt, men det var naturligvis ikke defineret som en vare ;)

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 09-04-04 10:15

On Fri, 9 Apr 2004 09:52:30 +0200, "B. G. Jørgensen" <-> wrote:

>Korrekt, men det var naturligvis ikke defineret som en vare ;)

Hvis det kan lade sig gøre, hvorfor købte du så ikke dit nye kamera i
USA?

KS

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 10:25

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det kan lade sig gøre, hvorfor købte du så ikke dit nye kamera i
> USA?
>
> KS

Besparelsen for lille i forhold til ulemperne

600 USD = ca. 3700 kr.

+ Forsendelsen ville nok løbe op da det skal behandles forsigtig

Ville gerne give 6000 hos min lokale panasonic forhandler til gengæld for
god service o.s.v. :)

http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?storeId=11251&catalogId=11005&modelNo=DMC-FZ10K

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 09:25

> [...]
>
> + Forsendelsen ville nok løbe op da det skal behandles forsigtig
>
> Ville gerne give 6000 hos min lokale panasonic forhandler til gengæld for

Så kunne jeg også have købt fra Tyskland i stedet for....hm

?607 (ca. 4500 kr.)

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E956B204-9E12-407A-8E3C-7E95D58EC9F9}&SESSIONID=8/D2USRCVX0FCTTS5JH&DS=2&TS=1010185419&type=focus&doctype=article&focus=611840&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add