Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket Fotoalbum/database?
Fra : Erik P. Vinther

Dato : 06-04-04 11:01

Hej,

Jeg har i noget tid søgt efter et godt PC program til administrering af mine
digitale billeder. Der findes mange, og de har alle meget fokus på
organisering af billederne i virtuelle albums, publicering på nettet etc.
Derimod synes jeg ikke der er nogen som er ret gode som "fotografens
billedarkiv".

Hermed mener jeg fx. at hvert billede ("negativ") skal have et unikt
løbenummer (autogenereret), have rige muligheder for registrering af
metadata: titel, fotograf, dato for optagelsen, beskrivelse af motiv,
lokation, arkiv (hvor befinder originalen sig - til brug ved indscannede
billeder efter negativ eller papirbillede). der skal også være mulighed for
at tilknytte filer til et billede, fx. en indscannet artikel fra en avis med
realtion til billedet. Endelig skal man til hvert billede kunne knytte et
antal nøgleord til brug ifm søgning.

Jeg har i større eller mindre grad afprøvet:

Adobe PhotoAlbum, FotoTime PhotoAlbum, ImageDB og FOTOdb.

Andre foreslag?

Erik

fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Fra : Mogens

Dato : 06-04-04 11:43

Hej Erik!

> Adobe PhotoAlbum, FotoTime PhotoAlbum, ImageDB og FOTOdb.
>
> Andre foreslag?
>
> Erik

Du kan prøve Jasc Paint Photoalbum:

http://uk.jasc.com/products/pspa/enhance.asp

--
Mvh - Mogens; mohenNOSPAM@mail.dk
fjern NOSPAM fra min mail adresse

Fra : emj

Dato : 06-04-04 11:54

On Tue, 6 Apr 2004 12:00:53 +0200, "Erik P. Vinther"
<NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:

>Adobe PhotoAlbum
Jeg synes da Adobe PhotoAlbum version 2.0 dækker de ting, du
efterlyser.
Hilsen emj

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 06-04-04 14:24

> Andre foreslag?

Prøv at se www.cse-it.dk Styr på fotografierne, her har du også mulighed for
at påvirke udviklingen. Alle data om billedet er gemt i en Access database
og der et muligt at oprette egne egenskaber til billederne som også er
indexeret og søgbarer.

Mvh
Carsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-04-04 17:08

"Erik P. Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Andre foreslag?
>
> Erik

> fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Du kunne jo bruge Paradox til Data, og lade den flette med anden
billedviser. Så har du da op til 255 tegn til hvert felt, og valgfrit hvor
mange felter du vil have, og kan kombisøge over flere felter, og den giver
ikke op, bare fordi du har mange billeder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nils Arne Løveng

Dato : 06-04-04 20:28

"Benny Mortensen" <zfhxrnry@skybizhost.com> skrev:

> [...]

IMatch. http://www.photools.com/products.php

Nils Arne

Fra : Allan Bojsen

Dato : 11-04-04 22:31

On Tue, 6 Apr 2004 12:00:53 +0200, "Erik P. Vinther"
<NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:
>Jeg har i noget tid søgt efter et godt PC program til administrering af mine
>digitale billeder.

Jeg bruger Fiolex: http://www.fiolex.net/english/index.asp

Det er godt og gratis!
Mvh. Allan Bojsen