Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam til 7 årig
Fra : Michael R.

Dato : 03-04-04 18:09

Min datter på 7 er blevet meget glad for at fotografere men hun er jo ved at
ruinere os totalt pga. omkostninger til film og fremkaldelse :) Derfor skal
stumpen have et digitalt kamera i fødselsdagsgave. I den forbindelse er jeg
på jagt efter et til max 2000,-. Hun elsker at tage billeder af andre børn -
der synes det er helt uoverkommeligt ikke at bevæge en muskel i 3 sekunder -
og ryster samtidig nok lidt på hånden engang imellem, altså skal hun have et
kamera der er hurtigt. jeg har derudover flg. krav: min. 2 Mpixel, fornuftig
optik, min 16 mb, video med lyd og så skal det som sagt ikke tage 5 sekunder
at tage et billede.
Er der nogen der kan anbefale et kamera der indfrier dette?

Fra : Buster

Dato : 03-04-04 21:09

Hvor latterlig.

Hvad med at opdrag hende og ikke lade ungen få hvad hun peger på. Man kan
altså ikke købe sine børn med materielle goder. Lære hende at økonomiser med
billederne, det kan da ikke være nogen mening i at man bare give et 7 års
barn et kamera og sig skyd så meget du har lyst.

Prøv og lad vær at sætte film i kameraet, det opdager nu nok ikke. Ellers så
må I jo lade jer ruinerer, hvis I ikke kan finde ud af andet.

Fra : nyrup

Dato : 03-04-04 21:34

"Buster" <busterlarsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor latterlig.
>
> Hvad med at opdrag hende og ikke lade ungen få hvad hun peger på.

Ja, jeg kan kun give dig ret!
Gad vide hvad "damen" skal ha' i konfirmationsgave?!...
Desværre er det gået sådan at folk har rigeligt med kr. som de kan spendere
på deres børn, men tiden de kan og vil ofre på dem er der ikke meget af...
- Måske er det også derfor man taler så meget om køb af nyt udstyr på denne
nyhedsgruppe og ikke ret meget om billeder... Penge har folk nok af, men
tiden på at tage billeder - ordentlige, gennemtænkte, meningsfulde
billeder - ja, den har man ikke. Man kan i øvrigt slet ikke få sat tempoet
så meget ned og få ro på, at man kan få tid til at tage billeder og slet
ikke på at se dem bagefter.

Fra : Michael R.

Dato : 03-04-04 23:04

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> så meget ned og få ro på, at man kan få tid til at tage billeder og slet

Helt ærligt: Min datter har fået en sund og positiv interesse som hendes far
for en gangs skyld kan se lidt fornuft i og gerne vil støtte. Du kender ikke
min familie og aner intet om hvor meget tid jeg vil "ofre" på mit barn. Jeg
er ikke rig men jeg vil da meget hellere se hele familien gå sammen om een
meningsfuld gave som ungen kan have glæde af i årevis end at stikke hende 20
stykker ligegyldigt plastcbras. Jeg burde ikke sidde her og retfærdiggøre at
jeg gerne vil glæde min tøs - Langt ude.

Fra : Kenneth

Dato : 03-04-04 23:20

"Michael R." <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:406f34b7$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
.. Jeg burde ikke sidde her og retfærdiggøre at
> jeg gerne vil glæde min tøs - Langt ude.

Jeg tror de voldsomme reaktioner skyldes ordet "fødselsdagsgave"

Hvis ikke kameraet må være brugt, er mit forslag Olympus mju 3000. Det er et meget robust kamera, som nok er et af de eneste kameraer jeg kender, der bedst kan tåle behandlingen fra en så ung bruger.
Mvh
Kenneth

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 00:17

"Kenneth" <mainecoonfjern@mail1.stofanet.dkfjern> wrote in message

> [...]

meget robust kamera, som nok er et af de eneste kameraer jeg kender, der
bedst kan tåle behandlingen fra en så ung bruger.

Ok tak - og det er hurtigt?

Fra : Kenneth

Dato : 04-04-04 00:44

"Michael R." <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:406f45d1$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ok tak - og det er hurtigt?

Ja det er lige så hurtigt som alle andre kameraer i den prisklasse. Se e.v.t nærmere her: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/stylus300.html Det hedder "Stylus" i USA.

Jeg købte selv et til min datter, og nu vil hendes mor også have et
Mvh
Kenneth
ps. Min datter er 25 år.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-04-04 23:36

Klaphat !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Frederik Thorup

Dato : 03-04-04 21:43

Buster wrote:
> Hvor latterlig.
Hvorfor det? Er det dit seriøse budskab til Michael R.?

> [...]
> at økonomiser med billederne, det kan da ikke være nogen mening i at
> man bare give et 7 års barn et kamera og sig skyd så meget du har

Hvis barnet morer sig med at skyde en masse billeder, hvad er der så galt i
at hun får/låner et digicam? Jeg syntes det lyder som en aldeles glimrende
ide. Og skulle jeg anbefale et kamera tuil familien, så køb et billigt brugt
2Mpixels. Koster ca 500+ kr. Om der er specielt hurtigt eller ikke, skulle
ikke betyde noget. Man kan vænne sig til meget, og bare muligheden for at
tage flere billeder gør nok at I/hun ikke brokker sig over detaljer som
hastighed.

Jeg har selv haft et startkamera på 2Mp, og det var noget af det billigste
jeg kunne købe. Langsomt og gennerelt ikke særligt godt. Men det var først
da jeg havde prøvet noget bedre at jeg bemærkede fejlene. Og når jeg siger
det er langsomt, så mener jeg, at jeg sagtens kunne tage billeder af folk
der hoppede, blot var der en ca 1 sek. forsinkelse inden billedet blev taget
fra jeg trykkede på knappen. Billedet blev tydeligt, ikke noget med
udtværrede mennesker, men man skulle bare gætte hvor folk ville være lidt
senere. Men det virkede fint gennem 2000 billeder, og det virker stadig
fint, blot som begynderkamera hos en anden glad amatør.

Fotografering er da meget sjovt. Både som hobby, aktivt, og som "noget man
deler" med andre når billederne er fremkaldt. Når man går digitalt får man
fordelen af at kunne skyde meget, og sorterer bagefter. Lækkert for usikre
nybegyndere. Jeg syntes stadigvæk det er en luksus. Mindre tankevirksomhed
på prisen pr. aftrækker-tryk, mere på motivet.

> Prøv og lad vær at sætte film i kameraet, det opdager nu nok ikke.
> Ellers så må I jo lade jer ruinerer, hvis I ikke kan finde ud af
> andet.

Ruinere af et billigt digi-cam? Tænk lige på hvad legetøj ellers koster! Jeg
vil mene at det er laangt bedre at hun skyder billeder end sidder passivt
foran fjernsynet eller playstation. Fremkalden koster lidt men det er ikke
meget, ca 1,5 pr billede. Og da man har fjernet de dårligste holder det
udgiften nede.

Mit råd til Michael R. og familie: Køb et billigt begynder-kamera. Pris
brugt ca 500-1000 kr. Eller nyt 1000-2000. Husk tilbehør, _genopladlige_
batterier, hukommelse og en taske. Navnet er sku' ikke så vigtigt. Køb noget
hele familien kan morer sig med. Køb helst noget simplet, oftest er det
billigst, så der ikke er for mange indstillinger. Og skyd så løs. Det er
sjovt og resultatet morer og fornøjer længe efter.

Mvh
Frederik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-04-04 21:38

Buster wrote:

> Hvor latterlig.

Ja, helt enig. Hvor er det bare let at se at Michael er lagt ude.

> Hvad med at opdrag hende og ikke lade ungen få hvad hun peger på.

Og så til hendes fødselsdag! Hvad tænker han på?

> Man kan altså ikke købe sine børn med materielle goder.

Nej, jeg synes også det er forkert. Min egen datter må vente med at få
en cykel til hun selv kan betale den.

> Lære hende at økonomiser med billederne, det kan da ikke være nogen
> mening i at man bare give et 7 års barn et kamera og sig skyd så
> meget du har lyst.

Nej, det kommer til at koste alt for meget med et digitalkamera. Tænk
på at batterierne skal oplades hele tiden. Og al den harddiskplads det
kommer til at tage.

> Prøv og lad vær at sætte film i kameraet, det opdager nu nok ikke.

De fatter jo intet de 7-årige. Hun trykker sikkert bare på udløseren
for at høre klikket.

> Ellers så må I jo lade jer ruinerer, hvis I ikke kan finde ud af
> andet.

Barnet bliver nok alligevel snart tvangsfjernet, eftersom forældrene
tydeligvis ikke forstår at håndtere det. Medmindre da de begynder at
lytte til fornuftige mennesker som dig, der er i stand til på glimrende
vis at bedømme andre personers private familierelationer på baggrund af
et enkelt indlæg på usenet.
--
JPEGCrops 0.6.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-04-04 07:27

On 3 Apr 2004 20:38:15 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>lytte til fornuftige mennesker som dig, der er i stand til på glimrende
>vis at bedømme andre personers private familierelationer på baggrund af

Pragtfuld satire, he he haha
mvh Ebbe

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-04-04 22:04

"Buster" <busterlarsen@ofir.dk> wrote in

> Hvor latterlig.

Hold venligst dine off-topic meninger for dig selv eller FUT til
dk.familie.barn

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Michael R.

Dato : 03-04-04 22:57

"Buster" <busterlarsen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Prøv og lad vær at sætte film i kameraet, det opdager nu nok ikke. Ellers

> må I jo lade jer ruinerer, hvis I ikke kan finde ud af andet.

Hvad sker der her? jeg stiller et ganske uskyldigt spørgsmål og bliver
nærmest overfaldet! Hvad f***** har du gang i (udover usædvanligt store
problemer med at formulere sig skriftligt?)

Tag dig sammen - Buster!

Fra : ChristianTC

Dato : 03-04-04 23:10

> [...]
> Prøv og lad vær at sætte film i kameraet, det opdager nu nok ikke. Ellers

> må I jo lade jer ruinerer, hvis I ikke kan finde ud af andet.

Du undervuderer kraftigt børns evner!! Synes det er en være gang gylle du
lukker ud.

Med Væmmelig Hilsen
Christian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-04-04 23:36

Klaphat !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : panos

Dato : 04-04-04 08:48

Hejsa
Jeg kan bare ikke forstå, hvad er det giver folk retten til at kommentere
hvornår en far har lov til at give sine børn gode gaver for at styrke gode
interesser.
Jeg har givet min søn på 9 år en Canon G5 og jeg er meget tilfreds med
resultaterne.
Hvem ved, det er måske fremtidens bedste fotografer vi er igang med at
opdrag....

En lille ting dog. Søg for at købe et lyssensitiv kamera, da ungerne gerne
vil fotografere inddørs.

m.v.h.
Panos

Fra : emj

Dato : 04-04-04 09:06

On Sun, 4 Apr 2004 09:48:21 +0200, "panos"
<panosREMOVETHIS@mitkas.com> wrote:

>Jeg kan bare ikke forstå, hvad er det giver folk retten til at kommentere
>hvornår en far har lov til at give sine børn gode gaver for at styrke gode
>interesser.

Det findes sørme også fædre, der giver deres småunger rigtige
musikinstrumenter.
Sådannwe fædre kan man da ikke have for mange af
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-04-04 21:58

Michael R. wrote:

> [...] og ryster samtidig nok lidt på hånden engang imellem, altså
> skal hun have et kamera der er hurtigt.

Billedstabilisering og/eller meget lysfølsom optik koster og
spørgsmålet er om det ikke ville være bedre for hende at lære at holde
hånden roligt i første omgang?

Let sløring kan ikke rigtig ses på et digitalkameras LCD, men
muligheden for at se kraftig sløring og skæve skud med det samme burde
vel hjælpe hente til at finde ud af hvordan det undgås?

> [...] og så skal det som sagt ikke tage 5 sekunder at tage et
> billede.

Det er nok umiddelbart det sværeste. Et kamera som Olympus Mju 400
lyder som det du søger: Det er resistent overfor vand og snavs og er
rimelig kvikt til at tage billederne.

Desværre koster det i omegnen af 2700,- plus prisen for ekstra
hukommelseskort.

Fra : Kenneth

Dato : 03-04-04 22:21

"Michael R." <mbrud@hotmail.com> wrote in message
> [...]
sekunder
> at tage et billede.
> Er der nogen der kan anbefale et kamera der indfrier dette?

http://shor.ter.dk/131515382 - 78 euro.

Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-04-04 23:02

In article <tVFbc.133595$jf4.7218758@news000.worldonline.dk>, Kenneth wrote:
> fornuftig
> sekunder
>>

> http://shor.ter.dk/131515382 - 78 euro.

Alt for dyrt. Ingen zoom, 2Mpixel.
Man kan få flere mærkevare 2Mpix i fotoforretninger i DK
til under 1000 kr. Det er som regel med 3x zoom.

Hvis man vil have hurtig lukketid,m så sætter man bare
programvælgeren på landskab. Virker på flere kameraer,
og svarer til uendeligt fokus

Fra : Henning

Dato : 04-04-04 11:26

meddelelse news:slrnc6ud2c.2tf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Alt for dyrt. Ingen zoom, 2Mpixel.
> Man kan få flere mærkevare 2Mpix i fotoforretninger i DK
> til under 1000 kr. Det er som regel med 3x zoom.

Som f.eks:

http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=68&dept%5
Fid=72&pf%5Fid=3675406

mvh Henning

Fra : poul madsen

Dato : 03-04-04 23:52

Hejsa.
Ja nu er det jo ikke sikker at du skal tage mine erfaringer for gode vare,
da jeg også er en af de uansvarlige der lader mine to drenge på 7 og 11 år
løbe rundt med digicam. Kan nu ikke mærke det på dem endnu, men kan da ikke
lade være med at tænke at man måske har skadet dem for livstid. uha uha.
Nå men den yngste har et Canon A10 og den ældste et A40. Hvis de skulle være
blevet skadet pga. faderens ubetænksomhed, er det ikke gået ud over deres
motorik, da begge får taget mange gode billeder med disse.
Mvh.
Poul

Fra : Joergen Bech

Dato : 04-04-04 07:01

Ja, selv om billeder taget af børn ikke er så teknisk perfekte som
nogle i denne gruppe kunne ønske, så kommer der ofte gode/sjove
billeder ud af at lade de små poder rende rundt med et kamera -
specielt når det er deres søskende de fotograferer. I modsætning til
når de voksne for 117. gang stikker et kamera i hovedet på dem i
håbet om at fange endnu et trin i deres udvikling.

Det være sagt: 2.000 for et digicam til en 7-årig er måske i
overkanten. En udgået 2-mpixel Olympus fås ofte på tilbud til
999,-. Lidt længere oppe (1599,-) fås f.eks.
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=3589&vare_id=325277

Mvh

JB

---klip---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-04 12:08

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overkanten. En udgået 2-mpixel Olympus fås ofte på tilbud til
> 999,-. Lidt længere oppe (1599,-) fås f.eks.

Hej Jørgen ( Ja i andre må da også godt læse med ...)

Her berører du et godt emne. Det perfekte skud ... Om barnet skal have
et Digicam, er vel fars og mors afgørelse. Jeg går ud fra, at hun på en
eller anden måde, har udvist en form for talent, siden de vil ofre et par
tudser, ellers havde de jo nok købt et Barbie kamera, og ladet det være det.
Men det perfekte billede, det skal jo her ikke vejes af en voksen, hvis
tankegang ligger meget meget langt fra en 7 årigs.
Så det som i en voksens øjne, er noget barnligt pjat. Jamen det må da være
det perfekte skud for en 7 årig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Joergen Bech

Dato : 04-04-04 20:01

---klip---

> [...]

>tankegang ligger meget meget langt fra en 7 årigs.
>Så det som i en voksens øjne, er noget barnligt pjat. Jamen det må da være

Så tror jeg du har misforstået mig (omend der ikke er noget i vejen
med din synsvinkel): Min pointe var at børn måske opførte sig
anderledes hvis det var et barn og ikke en voksen der (for 117. gang)
stikkede et kamera i snuden på dem.

Mvh

JB

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-04 10:59

> [...]
> med din synsvinkel): Min pointe var at børn måske opførte sig
> anderledes hvis det var et barn og ikke en voksen der (for 117. gang)

Hej igen Jørgen

Det har du uden tvivl ret i.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 13:47

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> overkanten. En udgået 2-mpixel Olympus fås ofte på tilbud til
> 999,-. Lidt længere oppe (1599,-) fås f.eks.

Tak er det hurtigt?

Fra : Joergen Bech

Dato : 04-04-04 20:14

>Tak er det hurtigt?

Sikkert ikke hurtigere eller langsommere end så mange andre.
Det er en ny model, så man kan da altid håbe ... men jeg tvivler.

Men hvis det skal være hurtigt, var dette måske en mulighed:
http://www.dpreview.com/news/0403/04030601ricohcapliorx.asp
http://www.ricoh.com/r_dc/caplio/rx/

Til en pris på 249 Euro ligger dette kamera også under din prisgrænse.
http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?products_id=1248
Om det så kan fås i DK p.t. skal jeg ikke kunne sige.

Mvh

JB

Fra : emj

Dato : 04-04-04 07:39

On Sat, 3 Apr 2004 19:09:23 +0200, "Michael R." <mbrud@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>stumpen have et digitalt kamera i fødselsdagsgave. I den forbindelse er jeg

Har du kikket i den blå avis. Der er rigtig mange gode brugte digier
til salg.
Kik evt efter Olympus C-920-960-990, som har 3 x optisk zoom og tager
nogle forrygende gode billeder.
Stik så ungen et 128 MB kort og et stativ, der passer til hendes højde
for resten af pengene. Hun skal nok få taget en masse spændende
billeder.

Hilsen emj

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 13:54

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Stik så ungen et 128 MB kort og et stativ, der passer til hendes højde
> for resten af pengene. Hun skal nok få taget en masse spændende

Tak vil tjekke op på det. Kan de følge med et A60 Mht hastighed?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-04-04 09:47

> [...]
at
> ruinere os totalt pga. omkostninger til film og fremkaldelse :)

Jeg legede selv med et SLR dengang (var måske alligevel et par år ældre),
men det var fandme også stort og tungt. Det var sjovt og det er jo det
vigtigste...

> [...]
sekunder
> at tage et billede.
> Er der nogen der kan anbefale et kamera der indfrier dette?

Jeg vil tillade mig at foreslå et Canon A60, det koster ca. 1500 kr, så skal
der batterier og kort til.
Det er et lille (!) lækkert kamera, måske var det noget ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 13:46

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> wrote in message

> [...]
skal
> der batterier og kort til.
> Det er et lille (!) lækkert kamera, måske var det noget ?

Jeg har også kigget på dette kamera og det ser bestemt fornuftigt ud idet
det er ret hurtigt.

Fra : Jens Christensen

Dato : 04-04-04 10:56

> [...]
sekunder
> at tage et billede.
> Er der nogen der kan anbefale et kamera der indfrier dette?

Jeg undre mig over at ingen har anbefalet et Canon A60 endnu. Det vil jeg
hermed gøre

2MP, 3x optisk zoom og så bruger det alm. AA batterier. Koster <1.500-
(findes på edbpriser.dk) Jeg har haft et A70 (magen til, blot 3MP) og kan
kun snakke positivt om det. Kameraet får stort set kun ros på diverse
review-sites. Det har meget hurtig autofokus (sammenlignet med andre i den
klasse) og tager fine billeder.

Held og lykke med at finde et passende kamera.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Buster

Dato : 04-04-04 12:24

Sikkert en debat. Hvad med at give hende et Minolta Dimage A1, den har en
fin zoom på 28 - 200 mm, så kan hun altid få det hele med, og så har den
billedstabilitsator så der bliver ingen rystede billeder.

Hvad er for meget for sådan et ønskebarn, måske hun bliver rigtig
interesseret i fotografering, og så kan hun jo imponerer dem hende i
børnehaven.

Og for at hun ikke skal løbe tør for billedhukommelse så skal du huske at
investere i en microdrive harddisk, måske 2 så der er plads nok til det kære
barn.

Og til allersidst hvad med at gå hen i en fotoforretning og spørg dem om
råd, de skal jo også leve, og sådan en sag er nok ikke for "gør det selv"
forælde.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-04-04 13:17

Buster wrote:

> [...]
> har en fin zoom på 28 - 200 mm, så kan hun altid få det hele med,
> og så har den billedstabilitsator så der bliver ingen rystede

Det virker umiddelbart for stort til en 7-årigs hænder. Canons S1 IS
har nogen af de samme egenskaber og er mindre, så jeg tror det er et
bedre bud.

Det koster dog væsentligt mere end de 2000,- der var Michaels
udgangspunkt. Det samme gælder for dit råd med microdrives.

> Hvad er for meget for sådan et ønskebarn, måske hun bliver rigtig
> interesseret i fotografering, og så kan hun jo imponerer dem hende
> i børnehaven.

Du har tydeligvis nogen komplekser du prøver at overføre på Michaels
familie. Er det noget med at du aldrig fik den trehjuler du ønskede dig
som barn?

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 13:55

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> som barn?
> --
> JPEGCrops 0.6.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -

*Fnis*

Fra : Jens Christensen

Dato : 04-04-04 13:28

> [...]
> råd, de skal jo også leve, og sådan en sag er nok ikke for "gør det selv"

SLAM! så fik jeg den. Du må kede dig seriøst meget, siden du mener den skal
smøres af på mig nu, og siden du bruger tid på at foreslå andre hvordan de
skal, og ikke skal bruge deres penge (det er ikke dit problem)! Han bad om
et kamera i 2.000- kr. klassen og jeg foreslog et. Jeg keder mig vist
ligeså meget siden jeg overhovedet gider bruge 2 min. på at svare på dit
indlæg...slut herfra.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 13:44

> [...]
>
> Hvad er for meget for sådan et ønskebarn, måske hun bliver rigtig
> interesseret i fotografering, og så kan hun jo imponerer dem hende i

7årige går i skole? Eller du fik måske lov til at vente et par år ekstra?

> [...]
> råd, de skal jo også leve, og sådan en sag er nok ikke for "gør det selv"

Dybt suk! Igen skal jeg sidde her og retfærdiggøre mig selv. Ja hun har et
vist talent - hun tegner sandsynligvist bedre end du, jeg kan i hvert fald
ikke følge med længere. Hun har gået i billed/kunstskole siden 0 klasse -
fordi hun elsker det, ikke fordi vi presser hende, og nu er hun så blevet
vild med at fotografere. Jeg har aldrig sagt at kameraet nødvendigvist skal
koste 2000 kr. Det var det loft jeg havde sat fordi jeg egt. ikke troede man
kan få et kamera der er hurtigt nok billigere.

Fra : panos

Dato : 04-04-04 13:58

Kære Michael.

Lad nu være at kommentere sådan nogle mails af folk der ikke har andet at
bruge deres tid til end at spille det klog på ting de helt sikker ikke ved
en skid om.

Jeg har selv som sagt lige givet en G5 til min søn på 9 år, da jeg synes at
han har talent til billeder.

Du stiller et meget simpelt spørgsmål og du modtager en masse svarer der
ikke har noget som helst med sub. at gøre fra folk der gerne vil stikke
næsen i andre folks beslutninger, well det kan jo være at de fik tæsk som
små, og det er det de stadig husker..:):):)

Som jeg skrev før, søg nu for at hun få en lys sensitiv model, det bliver
hun meget glad for.

hilsen

Panos

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 14:08

"panos" <panosREMOVETHIS@mitkas.com> wrote in message
> [...]
> små, og det er det de stadig husker..:):):)
>

> Som jeg skrev før, søg nu for at hun få en lys sensitiv model, det bliver

Tak du har så evigt ret.

Fra : Henrik

Dato : 04-04-04 14:41

Du skulle samtidig have spurgt om et Denver eller Medion var godt nok til
barnet så havde tråden været mindst 4 gange så lang

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-04 10:42

> [...]
man
> kan få et kamera der er hurtigt nok billigere.

Hej Michael

Du skal ikke undskylde noget. Hvis Buster får nogle krummer galt i halsen,
skal han selv hoste dem op igen. Så er det da bare at håbe, ( for ham ) at
de ikke er for store ....
Så støt du din datter, og lad hende udfolde de kreative som hun er i
besiddelse af. Hvad Buster så end måtte mene, kan vel egentligt ikke
forstyrre hverken dig eller din datter.

M.V.H.....Benny..

Fra : nyrup

Dato : 04-04-04 14:58

Ja, eller hvad med at give hende et digitalt spejlrefleks, det er vigtigt at
sørge for ordentligt værktøj fra starten, så man ikke mister modet...
Nej, Buster, vi kan nok ikke forvente forståelse for vort synspunkt. Kæden
er forlængst hoppet af tandhjulet...
Det eneste der kan trøste er, at jeg VED, at når der ikke bliver sat
grænser - når der blot bliver givet slip og børn vælter sig i materielle
goder i en tidlig alder, ja så vil det bevirke at børn ikke får et forhold
til at der trods alt er en grænse et sted. Børn bliver mere og mere
egoistiske og selvcentreret. Der bliver større og større problemer i skole
og uddannelsessystemet. Det er altså ikke uden grund!...
- På den anden side: Enhver må tage sit ansvar op. Hvis man vælger at købe
dyrt kamera til en 7 årig, ja så kan det jo være velbegrundet, som det måske
er tilfældet her. Måske er hun en ny Kirsten Klein...

Fra : Buster

Dato : 04-04-04 16:40

Hej Nyrup

Kloge ord, det var jo egentlig det jeg mente, og jeg er helt enig, Og det
bliver de sidste ord, det trods alt et fotoforum, ikke en børnehave.

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-04-04 22:43

Buster wrote in news:40702c2f$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej Nyrup
>
> Kloge ord, det var jo egentlig det jeg mente, og jeg er helt
> enig, Og det bliver de sidste ord, det trods alt et fotoforum,
> ikke en børnehave.

Skandaløs latterlig læsning fra Jer to! Må jeg spørge hvor gamle I
er? Mit gæt er at I enten er 14 år gamle (og pissemisundelige over at
I ikke må få et kamera til 2000) eller også er I 90 (og kan ikke
forstå hvorfor moderne børn ikke kan nøjes med at lege med en
træklods og et søm, som da du var barn)!?

Hold Jeres forældede synspunkter om børneopdragelse i et andet forum,
og svar på det der bliver spurgt om.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 17:12

> [...]

> egoistiske og selvcentreret. Der bliver større og større problemer i skole
> og uddannelsessystemet. Det er altså ikke uden grund!...

Nu er jeg ikke totalt idiot. Jeg er faktisk universitetsuddannet psykolog og
kan da kun medgive at børn har brug for grænser. At de derudover har brug
for engagerede forældre der støtter deres udvikling og bakker op om sunde og
givende interesser er en anden sag? Tro det eller ej tøsen får ikke alt hvad
hun peger på og jeg kan love dig at ingen af mine børn er hverken
selvcentrerede eller egoistiske.

> [...]
måske
> er tilfældet her. Måske er hun en ny Kirsten Klein...

Mit udgangspunkt er at netop fordi hun kun er 7 år (snart 8) har hun brug
for et relativt hurtigt kamera, og det var mit klare indtryk at sådan et
ikke kan erhverves for 500 kr. Læg dog mærke til at jeg ikke spørger efter
et vildt avanceret mangeMpixel-kamera men blot et lille hæderligt digicam
der ikke er en evighed om at tage billeder. Og nu er hendes familie blevet
enige om at gå sammen om at give hende sådan et i fødselsdagsgave i stedet
for noget ligegyldigt legetøj. Jeg fatter ikke at nogen kan få så ondt i
r****n over det. Jeg må sige at jeg eddermame er rystet over din smålighed
og nidkærhed. Hvis du (og Buster) ellers er færdige med at svine min familie
til vil jeg slutte her.

Jeg havde lovet mig selv at ignorere yderligere mudderkastning men jeg
bliver sgu sur over at opleve sådan et par små selvgode, bedrevidende,
missionerende fjolser. Er der ikke et debatforum på Dansk Folkepartis side
hvor i kan nedgøre andre mennesker i fred?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-04-04 18:12

"Michael R." <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> missionerende fjolser. Er der ikke et debatforum på Dansk Folkepartis side
> hvor i kan nedgøre andre mennesker i fred?

Tja - hva' ska' jeg siige ?
Dette er Danmark - foreningernes land. Og brokkerøvenes land.
Se blot på hvor få foreninger, der fungerer uden ævl, kævl og ballade.
Er selv ummidelbart medlem af 3 af slagsen: over 90% fornuftige mennesker og
så liiige resten.....
Jantelov og småborlighed; gud fader bevar os for alt det ævl !
Fis dog - som foreslået - ethvert andet sted hen, hvis i ikke kan holde jer
til emnet !
Vi er 110% ligeglade med jeres meninger om livet iøvrigt !

Og lad os så komme tilbage til emnet: vor 6-årige datter er også begyndt at
interessere sig for foto.
Og jeg husker selv fra min barndom at der ikke er noget så ødelæggende for
en interesse som at stå
med for ringe udstyr.
Efter at have brugt dyre lærepenge på 1-gangs-kameraer, hvor blitzen ikke
har strøm nok til blot at lyse 25%
af billedet op 1 meter frem er jeg også kommet til det resultat at det skal
være digitalt.
Og når tøsen ser mine billeder (tit af hende selv, sjovt nok) vist på
kameraet med det samme er
det jo tydeligt at det er hvad hun drømmer om. Og når de så kommer op på
TV'et eller PC'en er det
helt afgjort; de andre (gammeldaws) er alt for længe om at levere
resultatet. 5 uger efter billedet er
taget kommer det retur fremkaldt.....
Jeg se nu mest efter et ganske simpelt digi-kam til hende - brugt. Men når
det skal være en gave kan
jeg godt se at brugt-markedet er lidt svært at bruge....
Canon's A60'er får ganske rigtigt nogle meget flotte anmeldelse overalt, men
en model, der nok er mere
robust er deres Ixus-serie. Stort set samme grafiske "engine" men med færre
muligheder for at
indstille noget selv. Men desværre også noget dyrere. Det, der generer mig
ved A60/70'erne (når
jeg ser dem i butikkerne) er at alt er plast. Især batterilåget ser ud til
at plast-pindene, der skal
holde låget lukket, kan være et svagt punkt, både mht slid men også mht
stød. 4 batterier vejer jo
ganske meget, hvis kameraet skulle lande lidt ublidt....
Ud over Canon - som jeg selv har brugt gennem mange år - har Nikon f.eks.
deres Coolpox 2100, der
sælges til ganske lave priser pt, da den er ved at udgå. Får også pæne
anmeldelser, bl.a. hos
Steve's. Enklere end A60 og også lidt mindre. Men stadig med et fornuftigt
gribehåndtag. De færre
indstillinger er stort set alle samlet på "vælger-hjulet" som forskellige
programmer (sport, nat,
fyrværkeri, landskab osv.) Bruger også Compactflash kort, så der er også
lidt økonomi i det
Har faktisk overvejet det alvorligt til min kone. Og har faktisk også gode
erfaringer med Nikon's
digi-cams. Bruger svjh også AA-batterier - og ser ganske fikst ud. Men det
betyder jo ikke
noget for en kvinde - uanset alder

Så lad os blæse på alt deres brok og gøre som vi nu lyster. Jeg skal love
dig for at brokkerne
gør lige nøjagtigt det samme - og at ingen skal påtale det
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : outzen

Dato : 04-04-04 18:47

Det er faktisk ret sjovt at denne tråd er blevet ret lang. Den handler jo
ikke en disse om foto men om børneopdragelse.Michael du går jo lige i
fælden. Hvorfor kommnetere alle indslag om opdragelse. En f.eks.
playstation2 koster sku da også mange penge og det har ethvert barn med
respekt for sig selv og
hvad med spillene til den. Giv din datter et digiapp. og glæd dig over de
billeder hun tager,
jesper

Fra : Michael R.

Dato : 04-04-04 18:57

"outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> wrote in message
> [...]
> respekt for sig selv og
> hvad med spillene til den. Giv din datter et digiapp. og glæd dig over de

Hehe ja jeg ved det godt - jeg stopper også nu uanset hvad de siger, men jeg
blev sgu sur :) Btw vi har (desværre) ikke en playstation.

Læste lige et par anmeldelser af det coolpix 2100 der - ser fint ud.