Luftfilter til Puch Maxi
Fra : Morten B.

Dato : 29-04-01 15:09

Har nogen erfaringer med uorginale luftfiltre til Puch Maxi med firkantet
karburator - evt. dem T. Hansen sælger.

Jeg har hørt, at et særligt kendetegn ved uorginale luftfiltre skulle være,
at motoren har svært ved at tage omdrejninger, og dør ved fuldgas - og i
øvrigt dårlige sejtrækningsegenskaber og lav effekt.

Jeg vil gerne høre om folks erfaringer med uorginale luftfiltre til Puch
Maxi med firkantet karburator.

Fra : Seth-Enoch

Dato : 29-04-01 20:26

> [...]
> øvrigt dårlige sejtrækningsegenskaber og lav effekt.
>
> Jeg vil gerne høre om folks erfaringer med uorginale luftfiltre til Puch

Jeg har ingen erfaring med dem T.Hansen sælger, men jeg ved at hvis der ikke
er nogen "modstand" så vil den ikke tage fuld gas, heller ikke engang
halv...

--
Seth-Enoch

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 01-05-01 01:49

>hvis der ikke
> er nogen "modstand" så vil den ikke tage fuld gas, heller ikke engang
> halv...

Har oplevet det samme, selv hvis man fjerner den lille prop der er i den og
luftfilter som køre skidtet æ så godt
Mærkeligt for normalt gæller det om at få så store en flow som mulig

DDS På (FS1 DX, Giliera, Zenith, og GSX-R 250)

Fra : Torben

Dato : 05-05-01 21:30

> [...]
ikke
> er nogen "modstand" så vil den ikke tage fuld gas, heller ikke engang

Det kan jeg ikke forstå, for jeg har haft en maxi hvor jeg ikke havde noget
luftfilter eller chokerspjæld i, og den kunne sku nok flytte
sig.(ca.50-60km/t ved hjemmefusk)

Torben
kawa z650