Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Warning: Noob spørgsmål
Fra : Larsen

Dato : 02-04-04 16:41

Hej Gruppe,

Ok, jeg har købt en brilliant (0,42 carat) som skal indfattes i en
selvdesignet ring. Inden det sker kunne jeg godt tænke mig at tage nogle
close up foto's af sjoveren - derfor har jeg lånt et canon powershot A70
(uden manual ).

Er det mon muligt at tage så'en nogle close-up's med dette kamera? Jeg har
naturligvis prøvet (og fumlet lidt med div. settings/belysning/underlag),
men ka' sq ikke rigtigt få den til at focusere ordenligt - ideas anyone?
Eller kan det bare ikke lade sig gøre med dette kamera?

mvh

Larsen

Fra : HKJ

Dato : 02-04-04 16:56

"Larsen" <not@for.you.dk> wrote in message

> [...]
> men ka' sq ikke rigtigt få den til at focusere ordenligt - ideas anyone?
> Eller kan det bare ikke lade sig gøre med dette kamera?

Du skal have fat i "blomster" (macro) knappen, så skulle det være muligt.
Specifikationerne siger:
.. Normal: 46 cm - Infinity (1.5 ft - Infinity)
.. Macro (W): 5 - 46 cm (2.0 - 18.1 in)
.. Macro (T): 26 - 46 cm (10.2 - 18.1 in)

DU kan læse lidt mere om kameraet her:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a70.asp

Fra : Larsen

Dato : 02-04-04 21:32

> [...]
> . Normal: 46 cm - Infinity (1.5 ft - Infinity)
> . Macro (W): 5 - 46 cm (2.0 - 18.1 in)
> . Macro (T): 26 - 46 cm (10.2 - 18.1 in)

Hej HKJ

Canon link (undskyld: Kanon! link:) - nu går det i den rigtige retning - den
er godt nok ikke heeelt i vinkel endnu, men det tror jeg kan forbedres med
belysning/baggrund og så'en......

Det er jo helt sjovt det her.....måske man skulle anskaffe sådan en digi
sjover

Tak for hjælpen!

mvh

Larsen