Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan sætter man Ixus 430 op til at bill~
Fra : Johnt

Dato : 01-04-04 21:10

Hej !

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man sætter kameraet op til ovenstående
billedformat, så man undgår kanter ved fremkaldelse.

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen

Johnt

Fra : ha

Dato : 01-04-04 21:38

Johnt wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af hvordan man sætter kameraet op til
> ovenstående billedformat, så man undgår kanter ved fremkaldelse.

Det kan du ikke, da formatet på dine billeder er 3 - 4 medens
10 x 15 cm billeder er 2 - 3.

Du kan se mere om det på
http://www.olympus.dk/digital/print_size.htm

mvh
ha

Fra : Henrik

Dato : 01-04-04 22:07

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote in message
> Hej !
>
> Jeg kan ikke finde ud af hvordan man sætter kameraet op til ovenstående
> billedformat, så man undgår kanter ved fremkaldelse.
>
> Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Du skal beskære dine billeder til 10x15 i et billedbehandlingsprogram -
alternativt kan du downloade programmet "jpegcrops", som er et freeware
program udelukkende til beskæring.

-Henrik

Fra : Johnt

Dato : 01-04-04 23:02

> Du skal beskære dine billeder til 10x15 i et billedbehandlingsprogram -
> alternativt kan du downloade programmet "jpegcrops", som er et freeware
> program udelukkende til beskæring.

Jeg mener at have læst at der er nogle steder hvor de gør det automatisk ved
fremkaldelse, er det forkert ?

Hilsen

Johnt

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-04-04 07:25

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst at der er nogle steder hvor de gør det automatisk
ved
> fremkaldelse, er det forkert ?

Alle jeg kender til beskærer billederne til et 2:3 format, men ved at lade
fotohandleren gøre det mister du muligheden for at bestemme hvad der skæres
væk.
Så for ikke at få billeder tilbage hvor der mangler noget du gerne ville
have med, bør du beskære dem før du sender dem til fremkaldelse.

/Alex

Fra : JSC

Dato : 02-04-04 08:54

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst at der er nogle steder hvor de gør det automatisk
ved
> fremkaldelse, er det forkert ?

Føtex fremkalder på 10*13,3 papir, så du slipper for beskæring.

Mvh.
Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 03-04-04 09:28

Hej

Hos Føtex, Iso og Bilka kan du "stort set" indlevere i hvilket som helst
sideformat og få billedet i tilsvarende forhold. Det samme gælder Pixum i
Tyskland. Digitalshoppen som FDB/Coop bruger skal du vælge mellem hvid kant
eller beskæring med mindre du indlever i 2:3 format.

Hilsen
Henrik