Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedre billede ??
Fra : Yildizhan

Dato : 30-03-04 00:57

Jeg har lige købt et Olympus Mju 410...med 4 mill pixels.
Billederne er rigtig flotte på skærmen og glæder mig virkelig til at printe
dem ud i morgen hos fotohandleren.

Men findes der noget form for software som kan lege lidt med pixelene så man
får evt et bedre billede når man laver A4 billeder??

Nu er jeg slet ikke utilfreds med kameraet men det er blot en tanke

Et andet spørgsmål er .......Jeg har taget billederne i den ALLER højeste
opløsning dvs super super HQ i 2272 X 1704 uden komprimering. Photoshop
viser 2272 X 1704 og 314 DPI.
Jeg ved at min fotohandler laver billederne på en rigtig foto fremkalder
altså ingen printer. Han siger at den laver billeder i 400 DPI men det er
lavet som belysning.

Ok...det korte og det lange er : Kan jeg forvente et flot resultat hvis de
laves i fx 15 X 20 cm / 20 X 30 cm ??
Eller kan den MÅSKE klare en omgang 30 X 45 cm ??

På forhånd tak

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 30-03-04 01:01

>400 DPI
Så får du vist ikke så store billeder

Læs evt denne
http://www.fotoportal.dk/artikler/oplosning.aspx

Jan

Fra : Johnt

Dato : 28-04-04 22:57

> Ok...det korte og det lange er : Kan jeg forvente et flot resultat hvis de
> laves i fx 15 X 20 cm / 20 X 30 cm ??
> Eller kan den MÅSKE klare en omgang 30 X 45 cm ??

Jeg har fået fremkaldt nogle billeder hos www.pixum.de i størrelsen 30x40
cm. Jeg kan ikke finde nogle pixelfejl på disse, eller tegn på at de er
taget med et digitalkamera. Jeg syntes at billederne er supergode, og især
til prisen 7 euro pr. stk.

De er taget med et ixus 430 i højeste opløsning uden komprimering, altså 4m
pixels.

Hilsen

Johnt