Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lagring i digital kameraer
Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-03-04 21:36

Hej,

Alle kender IBM's Microdrive, som nu er overtaget af Hitachi.
Er der nogen, der kender:
http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_a_08.htm

Hvem forhandler dem, og hvad koster de?

Bo //

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-03-04 14:41

> Hvem forhandler dem, og hvad koster de?

Et godt tip, til et billigt 4gb kort, er at få fat i en Creative Muvo2 Mp3
afspiller med 4 gb disk. Den kan så skilles ad, og vupti, så har du et 4gb
Hitachi Microdrive lige til at putte i kameraet. En sådan Muvo2 kan
erhverves for ca. 2300 kr - det er ca. det halve at et løst kort. Og jo, det
virker fint - har selv udført proceduren ;)

http://www.pcconsultant.com/microdrive.htm

- En lille guide til hvordan man gør...

/Kasper Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-04 14:51

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> erhverves for ca. 2300 kr - det er ca. det halve at et løst kort. Og jo, det
> virker fint - har selv udført proceduren ;)

To af de dér magicstor kan så erhverves for ca. det samme... og så
er der vel 400meg mere at lege med ca..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-03-04 15:35

On 28 Mar 2004 13:50:40 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>To af de dér magicstor kan så erhverves for ca. det samme... og så
>er der vel 400meg mere at lege med ca..

Hvor?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-04 16:20

kelds@ofir.dk wrote:
> Hvor?

De føromtalte 165 dollers svarer til ca. 1000kr.. så er der et par
hundrede til forsendelse, og så er det bare at håbe på at den ikke
bliver napset af tolden

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-03-04 16:33

In article <slrnc6dr84.3pm.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> De føromtalte 165 dollers svarer til ca. 1000kr.. så er der et par
> hundrede til forsendelse, og så er det bare at håbe på at den ikke
> bliver napset af tolden
>
> // Hans

Er de tider hvor man turde håbe på at varer smutter igennem told
ikke forbi?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-04 17:01

Steen Larsen wrote:
> Er de tider hvor man turde håbe på at varer smutter igennem told
> ikke forbi?

Det er de måske nok. Jeg ved det ikke, jeg har dog et
Sigma-objektiv, 2 TC'er, et par filtre og et Kenko Extension
Tube-sæt på vej fra HK, så jeg finder nok ud af det :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-03-04 05:31

> [...]
> Sigma-objektiv, 2 TC'er, et par filtre og et Kenko Extension
> Tube-sæt på vej fra HK, så jeg finder nok ud af det :)

Jeg har prøvet kortet i en Canon 300D og har fundet ud af , at kortet virker
fint - så længe man ikke slukker strømmen. Når der skal slukkes, så begynder
kortet at tænde og slukke (det er jo en miniharddisk) - og det eneste, der
kan stoppe kortet er at tage det ud af kameraet. Dette gælder også efter en
firmware opdatering til version 1.1.1. Så check om det er kombatibelt først.

Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-04 08:26

Claus Petersen wrote:
> [...]
> firmware opdatering til version 1.1.1. Så check om det er kombatibelt først.

Hvad var det præcist for et kort? et Microstor 2.2gig eller hvad?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-03-04 09:46

> Hvad var det præcist for et kort? et Microstor 2.2gig eller hvad?
>
> // Hans
> --
> Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Det var ét af dem, de sælger en masse af på ebay.
http://foto.listings.ebay.de/CompactFlash_1-GB_W0QQfromZR11QQlotrZ1QQsacategoryZ46407QQsasaleclassZ1QQsocmdZListingItemListQQsocolumnlayoutZ3
er vist et meget passende link... Det er et vældig fint lille kort, virker
ganske udmærket med kortlæseren og i computeren osv, men desværre ikke i mit
Canon 300D

Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-04 10:17

Claus Petersen wrote:
> [...]
> ganske udmærket med kortlæseren og i computeren osv, men desværre ikke i mit

Jamn' .. mærke, model, produktionsdato?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-03-04 10:46

> Jamn' .. mærke, model, produktionsdato?
>
> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!

Det nærmeste, jeg kan komme den er dette link. Jeg har sendt resten retur
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2983538031&ssPageName=ADME:B:EOAB:DE:6

Det var linket efter auktionen. Der er et videre link med
kompatibilitetsliste...

Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-04 11:20

Claus Petersen wrote:
> Det nærmeste, jeg kan komme den er dette link. Jeg har sendt resten retur

Ævs, det var jo den jeg håbede på at kunne bruge..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-04 11:24

Hans Joergensen wrote:
> Ævs, det var jo den jeg håbede på at kunne bruge..

Det er faktisk sjovt, fordi:
http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_c_02.htm

Det burde virke med 300D.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-03-04 11:32

> [...]
>
> // Hans
> --
> RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Ja, det er svært træls. Det kostede mig en masse porto og tid. Men der har
været forlydender om at hvis man opgraderede sit kamera med nyeste firmware,
så skulle det fungere - men det gør det altså ikke. Faktisk bliver
microdrivet ret varmt og tapper garanteret en grusom masse strøm. Der er
lidt forskelligt, hvad de skriver fra de forskellige leverandører på ebay,
så forvirringen er total. Jeg prøvede - suk!

Claus

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-03-04 17:26

On 28 Mar 2004 15:19:32 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>De føromtalte 165 dollers svarer til ca. 1000kr.. så er der et par
>hundrede til forsendelse, og så er det bare at håbe på at den ikke
>bliver napset af tolden

Det gør den (desværre?) med meget stor sandsynlighed - for Post
Danmark betaler nemlig kurerfimaerne for at toldbehandle deres egne
pakker, så alle pakker fra USA (iflg Post DK) bliver tjekket.

KS

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-03-04 14:51

On Sun, 28 Mar 2004 12:35:41 -0800, "Bo Bjerre"
<post@sideFJERNESbanen.dk> wrote:

>Er der nogen, der kender:
>http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_a_08.htm
>
>Hvem forhandler dem, og hvad koster de?

www.danskdatasalg.dk har en 2,2 GB udgave til 1.795 kr. (på tilbud!) -
så det kan vist ikke betale sig.

KS

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-04 14:56

kelds@ofir.dk wrote:
> www.danskdatasalg.dk har en 2,2 GB udgave til 1.795 kr. (på tilbud!) -
> så det kan vist ikke betale sig.

2 minutters surf fandt magicstor 2.2 til hhv. 139 pund og 165
dollers.. en selv-import kan muligvis betale sig :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-03-04 15:34

On 28 Mar 2004 13:55:36 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>2 minutters surf fandt magicstor 2.2 til hhv. 139 pund og 165
>dollers.. en selv-import kan muligvis betale sig :)

Jah, 125 kroner er da også en slags penge (hvis man køber den i UK) og
en anelse mere fra USA....

KS

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-03-04 18:32

kelds@ofir.dk skrev i et indlæg på usenet:

> Jah, 125 kroner er da også en slags penge (hvis man køber den i UK) og
> en anelse mere fra USA....

Ja - men UK er et EU-land, så der slipper man for den danske moms, der
kommer på fra USA og andre lande uden for EU, så UK er nok værd at
overveje

Det ser ihvertfald interessant ud.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jens

Dato : 29-03-04 07:32

> 2 minutters surf fandt magicstor 2.2 til hhv. 139 pund og 165
> dollers.. en selv-import kan muligvis betale sig :)

Jeg har pt. et lånt Magicstor 2.2 GB siddende i mit Fujifilm Finepix S7000Z.
Det funker upåklageligt Har ikke haft problemer overhovedet med
formattering eller andet, og hastigheden er ok. Det er herligt med masser af
plads: Ca. 1400 skud i 6 Mpx.

Blandt de billigste tilbud på dette er vist

http://www.ebuyer.com/customer/products/index.html?action=c2hvd19wcm9kdWN0X292ZXJ2aWV3&product_uid=59218

- eBuyer til £ 117,48 plus porto. Det sendes fra England og altså ingen told
,-)

eller

http://s00107248.shop.auctionweb.info/product_info.php?products_id=LI260362

- sbmemorystore til ? 159,90 - Tyskland og også uden told.

Jens

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-03-04 00:46

<kelds@ofir.dk> wrote in message

> www.danskdatasalg.dk har en 2,2 GB udgave til 1.795 kr. (på tilbud!) -
> så det kan vist ikke betale sig.

Ja, det var IKKE 2.2Gby, jeg spurgte efter. Dem kan jeg godt finde...

Mit spm gik også på om nogen har erfaring med dem

Bo //

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-03-04 16:06

On Sun, 28 Mar 2004 15:46:02 -0800, "Bo Bjerre"
<post@sideFJERNESbanen.dk> wrote:

>Ja, det var IKKE 2.2Gby, jeg spurgte efter. Dem kan jeg godt finde...

Det må du sørme undskylde. Men måske kunne forhandleren lede dig på
sporet af, hvornår de kommer på markedet?

KS