Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hukommelseskort
Fra : Jesper B. H.

Dato : 25-03-04 12:33

Hej

Jeg er lidt på bar bund hvad angår humelseskort.

Hvad med strømfrubrug på et Microdrive i forhold med et CompactFlash-kort?

Hvad med hvorhurtigheden på kortene og hvis det skal bruges til et Sony 828?

CompactFlash-kort - SD hukommelseskort hvad er forskellen på de kort?

Håber der nogle der vil hjelpe mig!!!!!

Hilsen Jesper

Fra : Peter Schroeder

Dato : 25-03-04 14:00

"Jesper B. H." skrev
> Hvad med strømfrubrug på et Microdrive i forhold med et CompactFlash-kort?

Som tommelfingerregel bruger Microdrive
10% mere strøm.

> Hvad med hvorhurtigheden på kortene og hvis det skal bruges til et Sony 828?

Microdrive er hurtigere end _de fleste_ CF kort.
Men ikke hvis man regner opspin med. Til enkeltbilleder
taget med et vist interval, vil Microdrivet synes langsommere.

> CompactFlash-kort - SD hukommelseskort hvad er forskellen på de kort?

Bortset fra den rent fysiske?
SD kortet bruger kameraets processor og er
væsentligt hurtigere end CF kortet.
CF kort har indbygget hardware og hastigheden
bestemmes af kvaliteten af denne hardware.
Prisen pr MB lagerplads på SD kort er også noget højere end
CF kort.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jesper B. H.

Dato : 26-03-04 01:08

Jeg siger mange tak for hjælpen

for jeg har læst det der står nede på siden om "Hastighed på CF-kort

Hilsen Jesper