Kan Win2000 pro bruges som server for mac
Fra : Lars

Dato : 29-04-01 14:23

FollowUp-To: dk.edb.ms-windows.server

Kan win2000 pro bruges som server for mac (G400, OS 9).
I bekræftende fald er der nogen der har hints til hvordan det sættes op.

Jeg har prøvet at installere appleshare på win2000 maskinen, men jeg kan sgi
ikke
rigtig komme videre.
Der kan sagtens pinge's mellem maskinerne.

Hilsen Lars

XFUT dk.edb.ms-windows.server

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 14:17

In article <xnUG6.66592$o4.5881264@news010.worldonline.dk>,
"Lars" <hult@image.dk> wrote:

> Kan win2000 pro bruges som server for mac (G400, OS 9).

Hvilken slags server?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Lars Hult

Dato : 29-04-01 22:12

Hej Martin.

Det var tænkt at, den skulle virke som filserver.

hilsen Lars

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-04-01 15:42

<hult@image.dk> wrote:

> Kan win2000 pro bruges som server for mac (G400, OS 9).

Windows 2000 Professional er blot workstation udgaven, og den er ikke
beregnet til at være server. Dog har den hvad der svarer til
arkivdeling, så du kan få det til at virke - men det kræver Dave
(www.thursby.com)

Den anbefalede løsning til netværk er at bruge Windows 2000 Server,
Advanced Server eller Datacenter. Som en del af Microsoft - Apple
alliancen har de AFP over IP, hvilket giver dig bedre hastighed.

//Peter Gersmann

Fra : Lars Hult

Dato : 29-04-01 22:18

Hej Peter

Tak for svaret.

Hvad er ideen så med at der er Appleshare på win2000 pro,
hvis det alligevel kræver ander produkter.?

Hilsen Lars