VW tilbage kalder 840.000 biler.
Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 17:52

Iflg. tekst-tv tilbagekalder VW nu 840.000 biler af modellerne VW Passat,
Audi A4, A6 og A8.

VOLKSWAGEN KALDER
840.000 BILER PÅ VÆRKSTED

Den tyske bilkoncern Volkswagen AG
kalder nu 840.000 biler af mærkerne
VW Passat fra 1996-99, Audi A4 and A8
fra 1994-99 og Audi A6 fra 1997-99.

Det sker på grund af en fejl i
hjulophænget, der kan få et hjul til at
falde af ved høje kilometertal.

Koncernen, der har hjemsted i Wolfsburg
i Tyskland, forventer, at ca. en
procent af de berørte køretøjer, skal
gennenemgå en reparation.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-04 18:04

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Koncernen, der har hjemsted i Wolfsburg
> i Tyskland, forventer, at ca. en
> procent af de berørte køretøjer, skal
> gennenemgå en reparation.

Det vil sige at cirka 8400 biler på vejene seriøst risikerer at tabe
et hjul ? Goshh !!

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 18:09

jan@stevns.net wrote:

> Det vil sige at cirka 8400 biler på vejene seriøst risikerer at tabe
> et hjul ? Goshh !!

Næ nej, det er kun biler med høje kilometertal.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 18:14

Deaster wrote:
::: Det vil sige at cirka 8400 biler på vejene seriøst risikerer at tabe
::: et hjul ? Goshh !!
::
:: Næ nej, det er kun biler med høje kilometertal.

Og da en del af nævnte biler nok er diesella'er, må det formodes at handle
sig om en del biler.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-04-04 07:05

jan@stevns.net wrote:

> Det vil sige at cirka 8400 biler på vejene seriøst risikerer at tabe
> et hjul ? Goshh !!

Ja det lyder ikke rart, men da jeg ikke har set en bil tabe et hjul i
umindelige tider tror jeg ikke der er overhængende fare for at skulle
foretage undvigemanøvrer på vej til arbejde pga løsrevne
volkevognshjul :))

Men det er da pænt af dem at undersøge det.

--
Roberto Saldo

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 21:49

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> VOLKSWAGEN KALDER
> 840.000 BILER PÅ VÆRKSTED

.....men de laver nogle dejligt bløde instrumentbrædter

/Caspersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 16:23

On Wed, 28 Apr 2004 18:52:06 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Iflg. tekst-tv tilbagekalder VW nu 840.000 biler af modellerne VW Passat,
> [...]

Jep - så A6 2.6 Avant imorges !
Han var paseret et lyskryds lige før motorvejen, og krydset har et hop
indbygget. Det ved os lokale, og jeg vil tro, at han er kommet lidt
for stærkt. I alt fald røg venstre forhjul

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Ib N.

Dato : 01-05-04 16:58

> Iflg. tekst-tv tilbagekalder VW nu 840.000 biler af modellerne VW Passat,
> Audi A4, A6 og A8.
>
> VOLKSWAGEN KALDER
> 840.000 BILER PÅ VÆRKSTED

Er der nogen der har noget nyt i denne sag? Jeg har selv en Audi A4 fra 96
og den er godt oppe i kilometertal (210.000 km) Jeg har været inde på
min.audi.dk og der står ingenting omkring det, faktisk står der bare "Der
blev ikke fundet nogen tilbagekaldelsesaktioner på din Audi A4 1,6 101HK
74KW" Står nyheden stadig på tekst-tv? i så fald hvilken kanal, og side?

Mvh
Ib Nielsen, en lidt bekymret Audi ejer...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 17:04

On Sat, 1 May 2004 17:57:51 +0200, "Ib N." <i_b_n@pc.dk> wrote:

> [...]
>Mvh
>Ib Nielsen, en lidt bekymret Audi ejer...

Det står hér hvilke modeller, der er ramt - din er imellem:
www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=6153

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Ib N.

Dato : 01-05-04 17:15

> Det står hér hvilke modeller, der er ramt - din er imellem:
> [...]

Så skal der ringes rundt til Audi. Jeg har selv lagt mærke til at min højre
kardanleds pakning er revnet og har smidt alt fedtet, og har egentlig også
købt et nyt.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 17:17

On Sat, 1 May 2004 18:14:54 +0200, "Ib N." <i_b_n@pc.dk> wrote:

>Så skal der ringes rundt til Audi. Jeg har selv lagt mærke til at min højre
>kardanleds pakning er revnet og har smidt alt fedtet, og har egentlig også
>købt et nyt.

Som jeg skrev, så jeg en A6 2.6 Avant forleden, der havde gjort
tricket. Kør ned og læg pres på værkstedet - tag en udskrift med af
Autobild. I farver...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Ib N.

Dato : 01-05-04 17:46

> Som jeg skrev, så jeg en A6 2.6 Avant forleden, der havde gjort
> tricket. Kør ned og læg pres på værkstedet - tag en udskrift med af
> [...]

Helt sikkert. Jeg takker mange gange

Mvh
Ib Nielsen

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 02-05-04 18:41

> Helt sikkert. Jeg takker mange gange
>
> Mvh
> Ib Nielsen

Husk lige at melde tilbage i gruppen!!!

/Carsten

Fra : Ib N.

Dato : 02-05-04 23:14

> Husk lige at melde tilbage i gruppen!!!
>
> /Carsten

Det vil jeg gøre i morgen når jeg har kontaktet Audi

Fra : Ib N.

Dato : 03-05-04 11:11

> Husk lige at melde tilbage i gruppen!!!
>
> /Carsten

Jeg har lige haft Audi i Gladsaxe i røret, og de siger at jeg intet skal
foretage, men bare vente på at jeg får et brev fra motorkontoret. Audi i
Gladsaxe havde selv kun fået en mail fra fabrikken om at der var noget galt
med gummiet foran på bærearmen, og at hvis der skulle laves noget ville de
modtage dele til udskiftning.

Egentlig synes jeg ikke det er særlig fedt at vide min bil kan finde på at
smide forhjulet når jeg kører. Godt benzinpriserne er så høje at jeg kun
kører det der er allermest nødvendigt.

Mvh
Ib Nielsen