Rystelser i A4
Fra : Thomas

Dato : 28-04-04 17:48

En af mine kollegaer har en Audi A4 TDI, hvor der siden anskaffelsen har
været problemer med rystelser ved ca. 90-110 km./t. Bilen har (på min
opfordring) været oppe på en "spinning-maskine", hvor man blot kunne
konstatere, at rystelserne ikke kommer fra hjulene.

Rystelserne føles som en ujævn vej, med en f...... hård undervogn. Efter 1
times tid i bilen sover ens underkrop, hvorfor det faktisk er pænt
trættende.

Der er intet at mærke i rattet, og heller ingen forskel på om bilen er i
frigear eller i gear.

Fyren der hjalp med spinningmaskinen mumlede noget med trækakslerne - men
han var lidt ked af at konkretisere hans mumlen (muligvis fordi han ikke
kunne).

Hvad siger I, hvor skal vi søge efter problemet?

Mvh.
TS

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-04-04 21:26

On Wed, 28 Apr 2004 18:48:06 +0200, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:

> [...]
>Rystelserne føles som en ujævn vej, med en f...... hård undervogn. Efter 1
>times tid i bilen sover ens underkrop, hvorfor det faktisk er pænt

Ér den sænket?

>Der er intet at mærke i rattet, og heller ingen forskel på om bilen er i
>frigear eller i gear.
>Hvad siger I, hvor skal vi søge efter problemet?

Hvilken dækmontage?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jens C.

Dato : 28-04-04 21:40

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> On Wed, 28 Apr 2004 18:48:06 +0200, "Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote:
>
> Ér den sænket?

Nej.

> Hvilken dækmontage?

Så vidt jeg lige kan huske er det 16/205/55 Continantal Premium.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-04-04 07:18

Jens C. wrote:
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Nej.

> Så vidt jeg lige kan huske er det 16/205/55 Continantal Premium.

Prøv at sænke dæktrykket 0.1bar.

Hvor langt har den gået på støddæmperne?

--
Roberto Saldo

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 10:17

"Thomas" <fasdsa@adsad.dk> wrote in message
> [...]
> opfordring) været oppe på en "spinning-maskine", hvor man blot kunne
> konstatere, at rystelserne ikke kommer fra hjulene.

err, check lige indlægget "VW tilbage kalder 840.000 biler." ..