Hvor holder RC bilister til ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 13:58

Altså i hvilken nyhedsgruppe.

MVH CP

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 14:06

> Altså i hvilken nyhedsgruppe.

Der er ingen og det kommer vist heller ikke.
Har selv stillet foreslag om en sådan gruppe for alt omkring RC. ALDRIG i
mit liv har jeg mødt SÅ meget modstand mod noget så banalt som oprettelsen
af en ny gruppe.
Men de har da flere udenlandske:
news:de.rec.modelle.misc dækker meget bredt....så kan de kære folk i
dk.admin sidde og trone over "manglende trafik" i danske grupper.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-04-04 14:26

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> [...]
> news:de.rec.modelle.misc dækker meget bredt....så kan de kære folk i
> dk.admin sidde og trone over "manglende trafik" i danske grupper.

Well, nu ved jeg ikke lige hvad RC dækker over, men jeg syntes det er
godt at der er en begrænsning for hvilke grupper der bliver oprettet.

Personligt så mener jeg det er bedre med få grupper der er meget
aktive end mange grupper hvor der kun er et indlæg eller to om
dagen. Det giver ofte også en masse crossposting da folk jo gerne vil
have deres beskrivelse ud til så mange folk som muligt. Man kan jo
bare se på dfb og dtb, hvor samme posting ofte kommer i begge
grupper. En rigtig aktiv gruppe er IMO først når der kommer 5-600
indlæg om dagen, men det stiller så krav til at dem der skriver indlæg
overholder den meste basale lov på usenet, nemlig at have et godt og
beskrivende subject således at man personligt kan gennemgå en liste af
subjects og kun udvælge dem man finder interessante.

Og at bruge begrundelsen 'jamen de har jo en i tyskland' er ikke så
meget værd. I tyskland er der lidt flere mennesker og dermed også et
større behov for mere fintopdelede grupper.

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 14:47

> Well, nu ved jeg ikke lige hvad RC dækker over, men jeg syntes det er
> godt at der er en begrænsning for hvilke grupper der bliver oprettet.

Radio Control
Så det er modelbiler.
Kan vel godt sige at det er meget passende at stille spørgsmål om det her.

> Personligt så mener jeg det er bedre med få grupper der er meget
> aktive end mange grupper hvor der kun er et indlæg eller to om
> dagen.

Jeg gider slet ikke poste i grupper hvor mine indlæg virker så meget OT i
forhold til den snak der allerede foregår. Så hvis et spørgsmål om hvilken
servo jeg skal bruge til min RC-Buggy skal drukne blandt indlæg om
havefræser, vask af lammeskind, hjemmelavet marmelade og lign. Så finder jeg
et mere kompetent gruppe (eller hjemmeside med debat).

> Og at bruge begrundelsen 'jamen de har jo en i tyskland' er ikke så
> meget værd. I tyskland er der lidt flere mennesker og dermed også et
> større behov for mere fintopdelede grupper.

Norge har også en gruppe som er velfungerende og mig bekendt er der færre
nordmænd end danskere. Men "vi" bruger da bare de udenlandske
Og lader admin gruppen glæde sig over de grupper de har.

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 14:27

Tom wrote:

> [...]
> news:de.rec.modelle.misc dækker meget bredt....så kan de kære folk i
> dk.admin sidde og trone over "manglende trafik" i danske grupper.

Du glemmer vist lige det vigtigste nemlig at der ikke kunne bevises
nogen form for trafik om emnet i det danske usenet hieraki, og derfor
var det jo ligegyldigt med en gruppe. Hvis der er trafik til emnet er
det normalt en formsag at få oprettet en gruppe.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 14:50

> [...]
> var det jo ligegyldigt med en gruppe. Hvis der er trafik til emnet er
> det normalt en formsag at få oprettet en gruppe.

Vrøvl hvis du læser ALLE mine indlæg så ER der også henvisninger til
eksisterende trafik. Du kan jo selv checke efter på Google hvis du betvivler
mine tal.

At siger der ikke er noget er lige som at foragte det som tråden her starter
med.

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 15:46

Tom wrote:

> [...]
> betvivler mine tal.
>
> At siger der ikke er noget er lige som at foragte det som tråden her

Og én gang til: Der er ingen som helst trafik vedr. RC i det danske
hieraki af usenet, men hvis du kan fremvise er det heller intet problem
at få oprettet gruppen.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 16:17

> Og én gang til: Der er ingen som helst trafik vedr. RC i det danske
> hieraki af usenet, men hvis du kan fremvise er det heller intet problem
> at få oprettet gruppen.

....og en gang til JO (jo) men der er ikke lige så meget som i denne gruppe.
Du kan selv søge på Googlenews på ord som RC, fjernstyring, radio-styring og
lign.

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 16:39

Tom wrote:

> [...]
gruppe.
>Du kan selv søge på Googlenews på ord som RC, fjernstyring,

Nu var det sådan set dig der ville have gruppen oprettet, så må du
komme med beviser på at der trafik i det danske usenet hieraki.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 17:05

> gruppe.
> radio-styring og
>
> Nu var det sådan set dig der ville have gruppen oprettet, så må du
> komme med beviser på at der trafik i det danske usenet hieraki.

Jeg har opgivet og tallene ER jeg kommet med (suk).

Citat fra dig:
"Og én gang til: Der er ingen som helst trafik vedr. RC i det danske
hieraki af usenet"

Jeg har skrevet i en tidligere tråd med konkrete tal hvor meget trafik der
har været. Jeg vil ikke gøre arbejdet een gang til, med at finde tallene
fordi du bare slynger en påstand ud som du ikke har undersøgt.
Du må læse tilbage i min OTD hvis du vil have de nøjagtige tal.

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 18:04

Tom wrote:

> [...]
> finde tallene fordi du bare slynger en påstand ud som du ikke har
> undersøgt. Du må læse tilbage i min OTD hvis du vil have de

Er det den her du mener: Citat Tom: "Ved meget overfladisk søgning på
ordet fjernstyring i hele dk. hirakiet
fremkom der 3.680 indlæg som er spredt over en bred vifte af de danske
nyhedsgrupper." ?

Det kan du da ikke mene seriøst?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 18:30

> [...]
> ordet fjernstyring i hele dk. hirakiet
> fremkom der 3.680 indlæg som er spredt over en bred vifte af de danske

Jo.
Jeg fik jo ALDRIG svar fra nogen i gruppen om hvor mange der skal til, eller
over hvor lang tid.
Om RC indlæg ryger i dk.fritid, dk.fritid.bil, elektronikgruppen eller hvor
ellers folk kan finde på at spørge, ændrer ikke ved at man lynhurtigt kan
finde 3.680 (som nu er lidt større).
Og så er der ikke medtalt ord som "RC", "radiostyring" osv. så tallet er
muligvis højere.

Virker nærmest som en "hån" at påstå at der ingen trafik er.

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 18:41

Tom wrote:

> [...]
> er muligvis højere.
>
> Virker nærmest som en "hån" at påstå at der ingen trafik er.

Ahh, nu må du holde op. ca. 3600 indlæg hvor ordet fjernstyring er
indeholdt over 8-9 år viser da overhovedet ikke at der er nogen form
for trafik i det danske usenet hieraki.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 19:34

> Ahh, nu må du holde op. ca. 3600 indlæg hvor ordet fjernstyring er
> indeholdt over 8-9 år viser da overhovedet ikke at der er nogen form
> for trafik i det danske usenet hieraki.

citat:

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 28-04-04 20:13

Tom wrote:

> citat:

3600 over 8-9 år som handler om fjernstyring er for lidt.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 20:29

> 3600 over 8-9 år som handler om fjernstyring er for lidt.

Se liiige det har jeg også regnet ud for laaang tid siden. Forstår bare ikke
hvorfor ingen kan svare på hvor MANGE (i tal -0123456789) indlæg skal der
til før en ny gruppe kan oprettes. Har læst på Usenet omkring dette men det
er åbenbart et urimelig spørgsmål jeg stiller siden ALLE undviger det.

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:37

Tom wrote:

> [...]
> indlæg skal der til før en ny gruppe kan oprettes. Har læst på Usenet
> omkring dette men det er åbenbart et urimelig spørgsmål jeg stiller

Tjaaa, mit umiddelbare bud til være at der nok skal være trafik til en
20-30 indlæg om dagen før styregruppen vil overveje det, men du må ikke
hænge mig op på det, det er vist en individuel afgøreselse fra gang til
gang.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-04-04 09:51

On Thu, 29 Apr 2004 08:36:40 +0000 (UTC), "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

[snip]
> [...]
>20-30 indlæg om dagen før styregruppen vil overveje det, men du må ikke
>hænge mig op på det, det er vist en individuel afgøreselse fra gang til

Så kender jeg mindst 3 grupper der burde nedlægges:

dk.spil.computer.flysimulator.
dk.fritid.rollespil

under 20 indlæg om måneden!

dk.fritid.dyr.akvarium

Kommer nok op på 30-40 om måneden.

Alle tre abonnerer jeg på.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 11:37

Fly Christensen wrote:

> [...]
> <nospam@deaster.dk> wrote:
>
> [snip]
>
> Så kender jeg mindst 3 grupper der burde nedlægges:

Så kan du jo evt. sende en otd til dk.admin om at de skal nedlægges
hvis du synes det er nødvendigt.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik

Dato : 28-04-04 20:57

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> Tom wrote:
> >
> 3600 over 8-9 år som handler om fjernstyring er for lidt.
>
> --
> Mvh
> Deaster

Måske, der er heller ikke pisse mange indlæg om løbehjulsræs i serverrum,
men hvis der var en gruppe der omhandlede dette ville jeg være en aktiv
skribent i denne, ligesom jeg ville være en meget aktiv skribent i en gruppe
om RC hobby.

Hønen eller ægget?

Henrik

Fra : Max

Dato : 29-04-04 06:55

> [...]
> men hvis der var en gruppe der omhandlede dette ville jeg være en aktiv
> skribent i denne, ligesom jeg ville være en meget aktiv skribent i en

Enig...kunne ikke have sagt det bedere...

/MAx

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-04-04 09:18

On Wed, 28 Apr 2004 21:57:11 +0200, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:

> [...]
>skribent i denne, ligesom jeg ville være en meget aktiv skribent i en gruppe

Enig!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:38

Henrik wrote:

> [...]
> serverrum, men hvis der var en gruppe der omhandlede dette ville jeg
> være en aktiv skribent i denne, ligesom jeg ville være en meget aktiv

Nu er tricket med at man opretter gruppen først på forventet
efterbevilling af trafik ligesom prøvet før og det har ikke været en
succes, med nogle total døde grupper til følge. Derfor kravet om at der
skal være trafik først, før man opretter en hel specifik gruppe til
emnet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-04-04 20:17

On 28 Apr 2004 17:41:06 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Ahh, nu må du holde op. ca. 3600 indlæg hvor ordet fjernstyring er
>indeholdt over 8-9 år viser da overhovedet ikke at der er nogen form
>for trafik i det danske usenet hieraki.

Nogle gruper har da mindre trafik!!
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 20:33

> Nogle gruper har da mindre trafik!!

Tja styregruppens egen news:dk.admin.opslag har 18 stk liggende, men den er
selvfølgelig hævet over behovet for trafik.

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-04 21:20

> Tja styregruppens egen news:dk.admin.opslag har 18 stk liggende, men den
er
> selvfølgelig hævet over behovet for trafik.

Glem "Deaster" (nameless) Tom, manden mangler genet der giver evnen til at
lytte til medmennesker..

Fortsat god aften...

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:38

Hans L. Jørgensen wrote:

> er
> >

> Glem "Deaster" (nameless) Tom, manden mangler genet der giver evnen
> til at lytte til medmennesker..

Lol.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:37

Tom wrote:

> Tja styregruppens egen news:dk.admin.opslag har 18 stk liggende, men
> den er selvfølgelig hævet over behovet for trafik.

Præcis.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Deaster

Dato : 29-04-04 09:35

Thunderbird [7100] wrote:

> søgning >> > på ordet fjernstyring i hele dk. hirakiet

> man >> lynhurtigt kan finde 3.680 (som nu er lidt større).
> tallet >> er muligvis højere.

> Nogle gruper har da mindre trafik!!

Suk!

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-04-04 11:01

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> writes:

> Så kender jeg mindst 3 grupper der burde nedlægges:

> [...]

Så bare fordi vi har nogle grupper som ikke bruges, så gør det ikke
noget at oprette flere grupper som måske er tvivlsomme? Måske skulle
man overveje at anvende "modergrupper" lidt mere, eksempelvis indtil
man kan påvise et grundlag for RC grupper, så anvende dk.fritid,
eventuelt blive enige om at prefixe subjects med [RC] således at man
nemt og hurtigt kan finde de indlæg man ønsker at læse. Når/Hvis der
så bliver trafik til at andre indlæg drukner, så kan man stille
forslag til oprettelsen af ny undergruppe.

Desværre er det noget sværere at nedlægge en gruppe end at oprette, så
derfor er styregruppen (forhåbentlig) mere striks med hvilke grupper
der bliver oprettet nu. Før i tiden var de måske mere lempelige
hvilket resultere i at der er grupper der praktisk talt ikke bliver
brugt.

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 18:01

> Desværre er det noget sværere at nedlægge en gruppe end at oprette, så
> derfor er styregruppen (forhåbentlig) mere striks med hvilke grupper
> der bliver oprettet nu.

Det ER de.

--
Tom