Betinget frakendelse
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 11:23

Halløj

NEJ det er IKKE mig
En af mine venner ringede og sagde at han blev fotograferet hvor han kørte
140 Km/t og man må kun køre 80 der.
Ved lidt hovedregning kommer man hurtigt til at han ligger meget tæt på de
70% som udløser en betinget frakendelse af kortet.
Mit spørgsmål, hvor meget trækker de fra som unøjagtighed?
Ellers må han jo håbe på at speedometerfejlvisningen kan "redde" ham.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Frank Hansen

Dato : 28-04-04 11:35

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
[snip]
> Mit spørgsmål, hvor meget trækker de fra som unøjagtighed?

Mener det er 3% der trækkes fra, dog min 3 km/t (En fordel hvis det er
hastigheder under 100 km/t der er tale om)

De trak i hvertfald 3% fra ved mig ;)

Mvh. Frank.

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 11:44

> Mit spørgsmål, hvor meget trækker de fra som unøjagtighed?

3 km/t ved målinger på 100 km/t og under.
3% ved målinger over 100 km/t.

/Caspersen

Fra : KH

Dato : 28-04-04 11:48

> [...]
> Mit spørgsmål, hvor meget trækker de fra som unøjagtighed?
> Ellers må han jo håbe på at speedometerfejlvisningen kan "redde" ham.

Er Buksti din gode ven?

Fra : Per O. Madsen

Dato : 28-04-04 11:54

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> Er Buksti din gode ven?

Buksti og andre politikere har pr. definition ingen venner, og de kan derfor
heller ikke deltage i Jeopardy. Publikum vil konsekvent svare forkert, de
kan ikke ringe til en ven, og computeren vil kun vise de forkerte svar på
spørgsmålet (det er de jo mest vant til).

Per O.

Fra : David Bjergsø

Dato : 28-04-04 11:59

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message

> [...]
> kan ikke ringe til en ven, og computeren vil kun vise de forkerte svar på
> spørgsmålet (det er de jo mest vant til).

Noget tyder på at dit tastatur tror at du er politiker, det har i hvertfald
skrevet Jeopardy i stedet for "Hvem vil være millionær"

/David

Fra : Per O. Madsen

Dato : 28-04-04 20:13

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hvertfald
> skrevet Jeopardy i stedet for "Hvem vil være millionær"

Jeg må have været fuld (heldigvis var jeg ikke ude og køre ...)

Men beklager inderligt

Per O.

Fra : GiWeo

Dato : 28-04-04 13:56

Hejsa

Hastighed op til 100 km/t - fratrækkes 3 km/t
Hastighed over 100 km/t - fratrækkes 3 %

Et alm speedometer viser somregel +8 til 10 %

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 13:59

> Hastighed op til 100 km/t - fratrækkes 3 km/t
> Hastighed over 100 km/t - fratrækkes 3 %

hehe 140 * 0.97 = 135.8 Km/t så er han lige 0.2 Km/t under grænsen

> Et alm speedometer viser somregel +8 til 10 %

Kan være han slipper med skrækken og en fed bøde.

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-04 21:27

> hehe 140 * 0.97 = 135.8 Km/t så er han lige 0.2 Km/t under grænsen

> Kan være han slipper med skrækken og en fed bøde.

Jae - og lidt yderligere filosoferen, 135,8 x 8% fejlvisning => 125 kmt..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 21:52

> hehe 140 * 0.97 = 135.8 Km/t så er han lige 0.2 Km/t under grænsen

De runder altid ned = 135 km/t

/Caspersen

Fra : Boss

Dato : 28-04-04 22:11

Her er hvad loven siger

Hvordan er reglerne for frakendelse af førerretten?

De almindelige regler:
Ved hastighedsoverskridelser på mere end 70% af den tilladte hastighed
frakendes føreren førerretten betinget. Det vil sige, at den procentvise
hastighedsoverskridelse skal være mindst 71%.
For særlige typer køretøjer, f.eks. lastbil eller en almindelig bil
med tilkoblet registreringspligtigt køretøj (f.eks. påhængsvogn eller
campingvogn), gælder dog, at frakendelsen sker allerede ved en overskridelse
af den tilladte hastighed med mere end 40%, dvs. 41%.

Frakendelsesreglerne gælder også for kørsel med registreringspligtig
knallert.

En betinget frakendelse af førerretten indebærer bl.a., at føreren
skal aflægge en kontrollerende køreprøve.

Særlige regler:
Hvis der tidligere er sket frakendelse af førerretten, vil en ny
hastighedsoverskridelse muligvis medføre, at den nye frakendelse sker
ubetinget.
Hvis der foreligger tidligere vedtagne bøder eller domme for
hastighedsovertrædelser, eller der er verserende sager om dette, kan der i
visse tilfælde blive tale om frakendelse af førerretten, selv om den
aktuelle hastighedsoverskridelse er på mindre end 40% eller 70% af den
tilladte hastighed.

Orientering om muligheden for frakendelse af førerretten:
ATK-kontorets brev til den registrerede ejer/bruger eller fører vil
normalt indeholde oplysninger om muligheden for frakendelse. Hvis der
foreligger tidligere vedtagne bøder/domme, foretages der først en konkret
vurdering, når føreren er afhørt.
Har De foretaget en hastighedsoverskridelse, der kan medføre
frakendelse af førerretten, kan ATK-kontoret vejlede Dem yderligere om
reglerne og sagens videre forløb.

http://www.politi.dk/Atk/index.htm

Fra : Sp@cey

Dato : 28-04-04 22:16

> Ellers må han jo håbe på at speedometerfejlvisningen kan "redde" ham.

Næh, hvorfor?
Jeg er ikke nogen engel men 140 er for meget.

Sp@cey