Den i politiets øjne værste forbrydelse.
Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 10:44

Hvad går der lige galt med deres priotering?

Det er som om politiet ser en ære i, nidkært at straffe flest mulige borgere
i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores folkevalgte
politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve fartgrænserne på
motorvejene.

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 11:03

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad går der lige galt med deres priotering?

Ingenting.

For det første er der en grund til at der er færdselspoliti, ordenspoliti,
kriminalpoliti, nærpoliti, indsatsstyrker etc. Den gamle slidte frase med
"at de skulle hellere fange nogle røvere" holder ikke vand. For dét gør
"røverafdelingen", ikke færdselspolitiet.

Iøvrigt fremgår det tydeligt af div. artikler, at det er pålagt politiet af
politikerne at håndhæve de nye stramninger. Så kom ikke her og giv politiet
skylden for alverdens dårligdom.

/Caspersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-04-04 11:11

C. Caspersen wrote:
> [...]
> politikerne at håndhæve de nye stramninger. Så kom ikke her og giv politiet

Hvor mange færdselsbetjente mon der er totalt set i forhold til
'røver'-fangere?

--
Roberto Saldo

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 11:26

"C. Caspersen" skrev i en meddelelse:

> [...]

> "at de skulle hellere fange nogle røvere" holder ikke vand. For dét gør
> "røverafdelingen", ikke færdselspolitiet.

Politifolk er i befolkningenens øjne politiet.

Den gamle slidte frase med at politiet ikke har ressurcer, til at tage sig
af de mere kriminelle anmeldelser som vold, indbrud og andre alvorligere
overtrædelser holder stadig vand.

Dejligt der så er rigeligt med politifolk til at sætte ind mod lovbryderne
på motorvejene, ikk' ?

> [...]
af
> politikerne at håndhæve de nye stramninger. Så kom ikke her og giv

Ja, nu er der endelig en mulighed for at komme ud af busken i det gode vejr

/Mark.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 15:18

> [...]
> overtrædelser holder stadig vand.
>
> Dejligt der så er rigeligt med politifolk til at sætte ind mod lovbryderne

Selvfølgelig skal et så samfundsvigtigt område da prioriteres helt i top.
Her er jo endelig en mulighed for at gennemføre efterforskningen med en høj
succesrate

At det så - for almindelige mennesker - er uforståeligt at politiet ikke med
samme nidkærhed fanger indbrudstyve, er jo en helt anden sag.

MVH Klaus

Fra : David Bjergsø

Dato : 28-04-04 11:14

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
> [...]
> i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores folkevalgte
> politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve fartgrænserne på

svjv er det politikerne der i sidste ende fortæller hvad det er politiet
skal tage sig af, og hvad de ikke skal tage sig af, så det er da en gang
uovervejet bavl du der fyrer af. men noget helt andet er at de med fine
kampagner advarer folk mod bøder og forhøj fart osv, som om der ikke i
princippet har været "fri-hastighed" de sidste mange år pga. manglende
patruljering på motorvejene, og at de fleste i øvrigt kører og har kørt 130
kmt i mange år, incl. dem selv. Man skulle tro at de lever i en helt anden
verden end resten af befolkningen.

/David

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 11:37

"David Bjergsø" skrev i en meddelelse:

> svjv er det politikerne der i sidste ende fortæller hvad det er politiet
> skal tage sig af, og hvad de ikke skal tage sig af,

Ja, men politiet er yderst velvillige i denne trafikkontrol opgave.
I andre politimæssige opgaver, kan der anes en vis fodslæben

> så det er da en gang uovervejet bavl du der fyrer af.

Det kan du mene, men det var nu særdeles velovervejet.

> [...]
> princippet har været "fri-hastighed" de sidste mange år pga. manglende
> patruljering på motorvejene, og at de fleste i øvrigt kører og har kørt

Og hvad så...........Jeg kan dælme ikke se noget farligt i at køre efter
forholdende. Hastighedsgrænserne på motorvejene, tager jo højde for
alverdens tænkelige situationer, uanset de for det meste ikke er tilstede.

> Man skulle tro at de lever i en helt anden verden end resten af
befolkningen.

Politikerne lever i en anden verden

/Mark.

Fra : David Bjergsø

Dato : 28-04-04 11:51

> Ja, men politiet er yderst velvillige i denne trafikkontrol opgave.
> I andre politimæssige opgaver, kan der anes en vis fodslæben

Det er jo som alle andre arbejdspladser, nogle opgaver er sjovere end andre,
og med risiko for at blive angrebet af de stakler, er det jo heller ikke
de skarpeste knive i skuffen der arbejder i færdselspolitiet, så de er
naturligvis lykkelige nå de har en chance for at udføre et job succesfuldt
uden for meget tænkearbejde.

> Det kan du mene, men det var nu særdeles velovervejet.

meninger er jo heldigvis individuelle !

> [...]
> forholdende. Hastighedsgrænserne på motorvejene, tager jo højde for
> alverdens tænkelige situationer, uanset de for det meste ikke er tilstede.

Du læser det forkert så, jeg mener det er latterligt at gøre så stort et
nummer ud af noget som alle har været vant til så længe.

> befolkningen.
>
> Politikerne lever i en anden verden

Hørt !

> /Mark.

/David

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 15:22

> [...]
> de skarpeste knive i skuffen der arbejder i færdselspolitiet, så de er
> naturligvis lykkelige nå de har en chance for at udføre et job succesfuldt

Hehe. Der fik du vist stukket fingrene ned i en grim sag )

Men at færdelspolitiet internt ikke befinder sig højest i hierakiet, er vist
ikke nogen statshemmelighed. Man skal ikke tale med ansatte i etatens andre
afdelinger ret længe, før holdningen kommer til udtryk.

MVH Klaus

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 22:17

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andre
> afdelinger ret længe, før holdningen kommer til udtryk.

Ja, og jeg talte med en pædagog i en børnehave samt en lærer i en
folkeskole. De siger, at alle der hedder Klaus har tendens til at pille
bussemænd......

Ævl og generaliseringer er hvad det er !

/Caspersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 22:41

> Ja, og jeg talte med en pædagog i en børnehave samt en lærer i en
> folkeskole. De siger, at alle der hedder Klaus har tendens til at pille
> bussemænd......
>
> Ævl og generaliseringer er hvad det er !

Ovenstående taler vel for sig selv Hvis du derimod læste - og forstod -
hvad jeg skrev, så er min påstand underbygget gennem kendskab til flere folk
indenfor etaten. Ingen af disse er dog indenfor færdselsafdelingen.

Du har naturligvis ret til at lufte dine synspunkter, men gør det i det
mindste på et niveau hvor du ikke sænker debatten unødigt.

MVH Klaus
(at dømme efter folks beskæftigelse i en bilkø, må de fleste jo hedde Klaus)

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 22:57

> [...]
folk
> indenfor etaten. Ingen af disse er dog indenfor færdselsafdelingen.

Hmm, de to der afhører dig udgør jo ikke et repræsentivt antal

> Du har naturligvis ret til at lufte dine synspunkter, men gør det i det
> mindste på et niveau hvor du ikke sænker debatten unødigt.

Øhh...jeg ved ikke lige hvor din IQ-kommentar passede i den oprindelige
tråd.

Mvh

Caspersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 23:14

> Hmm, de to der afhører dig udgør jo ikke et repræsentivt antal

Selvfølgelig De fleste af dem kender jeg også fra mine
fritidsinteresser.

> Øhh...jeg ved ikke lige hvor din IQ-kommentar passede i den oprindelige
> tråd.

Jeg mener da ikke jeg har kommenteret din IQ.

MVH Klaus
(takker af her, idet jeg ikke deltager i personligt fnidder)

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-04-04 09:14

> Jeg mener da ikke jeg har kommenteret din IQ.

Nej, jeg blandede nogle andre tråde samt for meget træthed sammen. Beklager.

/Caspersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-04-04 10:07

> Nej, jeg blandede nogle andre tråde samt for meget træthed sammen.
Beklager.

Det er OK

MVH Klaus

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 22:45

> [...]

> bussemænd......
>
> Ævl og generaliseringer er hvad det er !

Med ovenstående linier, lyder det ikke ligefrem til du er undtagelsen der
bekræfter reglen

/Mark.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 11:18

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad går der lige galt med deres priotering?

Intet.

Jeg læser artiklen som det er politikkerne, der har pålagt politiet at kaste
al disponibelt mandskab ind.

Der mangler tilsyneladende 150 mill. kr. i kassen, da visse af de politiske
observanser også skulle have *deres* fingeraftryk på den nye lov.

Samtlige politiske observanser ser gerne loven betaler sig selv, men bestemt
også er i stand til at finansiere andre ikke bilmæssige omkostninger.

At politiet kastes ud i et enormt ekstraarbejde, fordi diverse politiske
observanser tror (for ikke at sige *håber* på), der bliver trafikmæssigt
ragnarok, er netop tossernes baggrund for tiltaget.

Man har sågar kunne læse fra såkaldte eksperters side at der ville blive
problemer med biler som ikke kan køre den nye maksimale hastighed på
motorvejene.

Eksperten må helt i sin iver have glemt samtlige lastbiler, busser samt
personbiler med anhænger (der ikke *MÅ* køre 130 km/t).

Mage til hysteri skal man lede længe efter, men det holder da borgerne
beskæftiget med harmløse spekulationer, så politikkerne kan fortsætte deres
egentlige arbejde .... at stramme grebet om borgerne yderligere.

Det er en ren farce..!

Hr. Bjørn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-04-04 11:27

> [...]
bestemt
> også er i stand til at finansiere andre ikke bilmæssige omkostninger.

Jamen så kunne de jo indføre et betalingssystem for hastighed på motorvej -
f. eks: grøn mærkat = 220 - gul mærkat =200 ......ingen mærkat=110.
Mærkaterne kunne sælges på posthuset, dobbelt pris for udlændinge - mulighed
for dag- uge- og årsmærkater....
Sættes systemet kreativt op, er der sikkert også beskæftigesfremmende
effekter i det.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-04-04 11:29

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> udlændinge - mulighed for dag- uge- og årsmærkater....
> Sættes systemet kreativt op, er der sikkert også beskæftigesfremmende

Ja, ikke mindste for sygehusene...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 15:28

> Ja, ikke mindste for sygehusene...

Joda Men hvorfor dog? Hvis man kører efter forholdende, er det faktisk
helt forsvarligt at køre meget hurtigere end både nye og gamle fartgrænser
tillader. I særdeleshed på motorvejene.

MVH Klaus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 11:31

KLIP

> [...]
mulighed
> for dag- uge- og årsmærkater....
> Sættes systemet kreativt op, er der sikkert også beskæftigesfremmende

Bare rolig ... det skal sgú nok også komme...

PS: Der pønses jo konstant på et systemskifte og "de andre" er garanter for
stramninger og eksperter i at hive penge op af borgernes lommer...

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 11:42

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

KLIP...

> Det er en ren farce..!

Ja, det er ren klaphat.

Politibetjentene får i det mindste en masse frisk luft

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 28-04-04 11:29

> [...]

> i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores folkevalgte
> politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve fartgrænserne på

Det rabler totalt for dem .... tænk at sætte SÅ mange ressourcer ind, på
veje som ALLE rapporter indtil videre, vurderer som de mest sikre, og hvor
småoverskridelse iflg. alle undersøgelser ingen betydning har, for uheld.
....det virker på grænsen til komisk, og jeg tror faktisk man vil opleve et
fald i gennemsnitsfarten, både pga. hele deres hjernedøde hetz, men også
fordi folk hele tiden får 110 km/t skilte at se, og derfor lige letter foden
lidt.

Mange tak til den borgerlige regering, for at have udført den værste
svinestreg mod os bilister, længe set !

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 11:34

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mange tak til den borgerlige regering, for at have udført den værste
> svinestreg mod os bilister, længe set !

Du glemmer alle de andre på tinge.

Det meste aftales i korridorerne, da andre kan være så uheldige at komme til
magten.

De vil jo gerne kunne råde over evt. kommende indtægter.

PS: Har politiet få nedbragt deres overarbejdspukkel eller skal tiltaget
være med til at finansiere den økonomisk. Politikkerne er jo storforbrugere
af overarbejdstid....

Hr. Bjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-04-04 21:33

Bjørn Jørvad wrote:

> PS: Har politiet få nedbragt deres overarbejdspukkel eller skal
> tiltaget være med til at finansiere den økonomisk. Politikkerne er jo
> storforbrugere af overarbejdstid....

Det kan jeg så sige, at jeg ikke tror de har. Her i Svendborg står jeg for
at skulle til teoriprøve, men min kørelærer fik at vide, at pga. Brylluppet
14. maj så skal vores station afgive lidt mænd til København ... Og det er
sikkert dét, og så de der nazi-fartmålinger som gør, at jeg må vente en
måned på en teoriprøve (selvom den skal afvikles senest 14 dage efter jeg er
skrevet på listen)..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 29-04-04 18:48

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> Mange tak til den borgerlige regering, for at have udført den værste
> svinestreg mod os bilister, længe set !

Hvad med de radikale? Har de mon en fornuftig trafikpolitik?

Forresten vil jeg da lige nævne at selv FDM forslog en 180km/t grænse
for betinget frakendelse kortet frem for de 160km/t. I lovforslaget stod
og 180km/t men det er så af een eller anden blevet ændret til 160km/t.
Gad vide af hvem?

http://www.fdm.dk/trafikogpolitik/hoering/hastighed.asp

mvh Bernhard

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-04 11:50

> [...]
> Hvad går der lige galt med deres priotering?
>
> Det er som om politiet ser en ære i, nidkært at straffe flest mulige

Det sker efter pålæg fra Justitsministeren.

/Peter

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 11:52

"Peter G C" skrev i en meddelelse:

> Det sker efter pålæg fra Justitsministeren.

Så må vi jo håbe de får lidt penge i kassen, ellers er det hele jo til grin.

Lidt skærpet opmærksomhed på motorvejene gør blot, at os skrækkelige
lovbrydere aldrig sidder og falder helt i søvn

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 28-04-04 12:00

> "Peter G C" skrev i en meddelelse:

> Lidt skærpet opmærksomhed på motorvejene gør blot, at os skrækkelige
> lovbrydere aldrig sidder og falder helt i søvn

Jeg garanterer ikke, at jeg ikke falder i staver, eller i det mindste bliver
meget meget ukoncentreret, hvis jeg skal køre 110,0 km/t hele vejen til
Jylland fra Kbh.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 16:36

KLIP

> Det sker efter pålæg fra Justitsministeren.

Gad vide om man fra politisk side tror, Familien Danmark vil valfarte ud i
bil/MC/Scooter til de strækninger med 130 Km/t, hvorefter de med julelys i
øjnene vil accelerere op til den maksimalt tilladte hastighed for at mærke
suset..?

Man føler sig hensat til en gammel fortælling, hvor bonden kommer kørende i
hestevogn og dette nymodens Automobilet kommer flintrende forbi med den
vanvittige hastighed af næsten 10 kilometer i timen.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-04 17:20

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Man føler sig hensat til en gammel fortælling, hvor bonden kommer kørende i
>hestevogn og dette nymodens Automobilet kommer flintrende forbi med den
>vanvittige hastighed af næsten 10 kilometer i timen.

Du glemte "Hvortil bondens sagde : Man ager stude......"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 17:24

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du glemte "Hvortil bondens sagde : Man ager stude......"

Jep .. og den går således: "Den der ager med stude kommer også frem"..

Noget helt andet ..... hvis man nu forestiller sig at den maksimale
hastighedsgrænse ad åre (ved eksempelvis et politisk systemskifte) blev sat
ned til 90 km/t......

....... ville bødestørrelser samt straffe for hastighedsoverskridelser blive
tilsvarende sat ned ... og det endda *under* de seneste ...?

..... eller er de seneste stramninger kommet for at blive...?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-04 18:02

> [...]

>Noget helt andet ..... hvis man nu forestiller sig at den maksimale
>hastighedsgrænse ad åre (ved eksempelvis et politisk systemskifte) blev sat

Det vil nok ikke ske , med mindre SF kommer til magten , ohh well,
ugen med 2 torsdage, har vi jo også til gode at se ;)

>...... ville bødestørrelser samt straffe for hastighedsoverskridelser blive
>tilsvarende sat ned ... og det endda *under* de seneste ...?

Hvis man ad politisk vej, vil tilrette folket, tror jeg folket på et
tidspunkt får seriøst fat i krebsen på de politikere der er tale om,
og giver dem et fodaftryk størrelse 45 i rumpeteren ..

Men jeg drømmer jo nok, folk er sgu' nogle klaphatte til at brokke sig
over de politikersnuder de selv har valgt ind. Når det kommer til
valg, finder folk flest jo deres kæphest frem, og tænker kun på hvad
der tjener dem selv bedst

>.... eller er de seneste stramninger kommet for at blive...?

Det bliver værre ! (bare en lumsk forudanelse)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 18:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det bliver værre ! (bare en lumsk forudanelse)

Du har uden al tvivl ret.

Man kan jo i bl.a. radioen høre at der bliver flere og flere med
psykopatiske træk/opfattelse (ikke i uforskammede lægmandstermer, men i
kliniske/lægelige termer).

Det burde give stof til alvorlige overvejelser.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 28-04-04 11:59

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

Altså, hvis de begynder at skrive bøder ud, fordi jeg kører 117 km/t, så må
det altså bare indgå, som en helt almindelig udgift til bilen. .... jeg
fatter i øvrigt slet ikke, at man ikke laver lovkrav, om at bilerne skal
elektronisk begrænses til 130 km/t ved de danske importører! Hvorfor lave og
sælge en bil, der snildt kan køre 180, og på den måde friste folk til at
gøre det, og så ruinere dem bagefter, fordi de gør det ?

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 12:31

"Thomas H." skrev i en meddelelse:

> [...]

> fatter i øvrigt slet ikke, at man ikke laver lovkrav, om at bilerne skal
> elektronisk begrænses til 130 km/t ved de danske importører!

Udgifter til faste afdrag på fartbøder, skal blot med i den private
bugetlægning.
Kan bøder mon tilmeldes PBS ?

> Hvorfor lave og
> sælge en bil, der snildt kan køre 180, og på den måde friste folk til at
> gøre det, og så ruinere dem bagefter, fordi de gør det ?

Staten har godkendt bilerne og derved givet bilejerne et problem........Det
må lige være en sag for advokat-Peter

/Marl.

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-04-04 12:33

On Wed, 28 Apr 2004 13:30:46 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

[snip]

>Staten har godkendt bilerne og derved givet bilejerne et problem........Det
>må lige være en sag for advokat-Peter

Den er let nok at klare: Du kan også få udleveret en kniv med et blad
der er 20 cm langt og op til 7 cm bredt - fuldt lovligt. Du må skære i
kød med den kniv, med visse begrænsninger. Hvis du overskrider de
begrænsninger falder hammeren.
Det samme gør sig gældene med hastighedsbegrænsningen: Hvis den
overskrides betales der ved kasse 1.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 12:47

"Fly Christensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> begrænsninger falder hammeren.
> Det samme gør sig gældene med hastighedsbegrænsningen: Hvis den

Der er i dit eksempel en stor forskel !

I Danmark er det ikke muligt noget sted, lovligt at fremføre en bil med den
hastighed den kan

/Mark.

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 28-04-04 16:36

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> wrote:

> "Fly Christensen" skrev i en meddelelse:
>
> I Danmark er det ikke muligt noget sted, lovligt at fremføre en bil med den
> hastighed den kan

Man kan da til enhvertid tage den ind på en lukket bane og køre så
tosset man vil...

--
-Lasse-

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-04-04 22:55

"Lasse Leegaard" skrev i en meddelelse:

> Man kan da til enhvertid tage den ind på en lukket bane og køre så
> tosset man vil...

Og hvor er det så lige, du mener det kan lade sig gøre?

/Mark.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 23:19

> Man kan da til enhvertid tage den ind på en lukket bane og køre så
> tosset man vil...

Det er desværre ikke korrekt. De er for længst lukket af såkaldte
miljøhensyn.

Men hvis man er så heldig at bo i nærheden af Sverige, men man melde sig ind
i en bilsportsklub der og få lov til at køre på nogle af deres baner. Det
kan i øvrigt anbefales.

MVH Klaus

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-04-04 11:56

Mark Sandberg wrote:
> [...]
> borgere i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores
> folkevalgte politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve

Skulle det endeligt være tilfældet syntes jeg det er fuldt ud forståeligt
taget i betragtning at man med jævne mellemrum ser .. typisk .. mænd
træde frem i medierne og erklære sig flintrende ligegyldige overfor det
faktum at de netop er blevet taget i sprit kørsel for 14 gang eller dagligt
risikerer andres liv og førlighed ved at smutte rundt i det danske land
med et par hundrede kilometer i timen .. disse mennesker skulle effektivt
forhindres i at føre et køretøj ikke bare når de blev snuppet men i
særdeleshed når de udviser den totale mangel på omløb i de små grå
og storsmilende ser ind i fotografens kamera.

Hvis det nu skulle være tilfældet .. men det ved du godt det ikke er
medmindre selvfølgeligt du hører til den gruppe mennesker som ovenfor
beskrevet .. og som jeg .. den dag det går ud over mig og jeg stadigt skulle
være i stand til det ville hive ud af bilen og give et minde for livet.

Politiet er faktisk ikke til for etatens skyld .. selvom det indimellem
vitterligt
ser sådan ud .. de er til for at beskytte mig mod mennesker hvis intelligens
er centreret i knytnæven .. venstre fod eller på jævnt dansk i pikken.

Jeg .. og jeg kan jo kun tale op egne vegne .. føler mig ekstremt provokeret
når folk vræler op om at politiet håndhæver loven .. alt efter hvad man er
utilfreds med er der stort set altid en løsning .. i dit tilfælde kunne det
være at
flytte til tyskland hvor forholdene på motorvejene ikke i den grad begrænses
af loven.

Hvis selvfølgeligt det skulle være tilfældet at det er det faktum du er
utilfreds
med ..

Et eller andet skal politiet lavet og lige nu er fokus på motorvejene
hvilket
tilfredsstiller nogle mens andre mener det er til grin .. men i så tilfælde
fortæl venligst hvad politiet så skal gøre som vil tilfredsstille alle ?

Regards

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-04-04 21:42

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> Regards

SNip en masse.

Hørt!

Caspersen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 28-04-04 23:03

> [...]
> særdeleshed når de udviser den totale mangel på omløb i de små grå
> og storsmilende ser ind i fotografens kamera.

Nu er der jo ret stor forskel på at fremføre sit køretøj i spirituspåvirket
tilstand, og så på at gøre det med fuld kontrol i ædru tilstand - omend med
en højere hastighed end resultatet af en politisk studehandel tillader.

Det første bliver vi ikke uenige om, men hvis man kører efter forholdende,
er det altså ikke uforsvarligt at køre mere end der står på de fleste nye
skilte langs motorvejene.

I øvrigt tror jeg debatten er røget lidt af sporet, idet der oprindeligt
stilles spørgsmålstegn ved det rimelige i at kaste den fulde styrke ud for
at se efter om vi nu også kører pænt der hvor kun 10% af ulykkerne sker. Mon
ikke man kunne udnytte kræfterne bedre på steder hvor der kunne opnås
betydeligt større forbedringer? Skoleveje, tæt bebyggede områder, landeveje
med dårlige oversigtsforhold m.m.

Det kan i hvert fald være meget svært at forstå hvorfor man lige vælger at
sætte ind på dette område, når man samtidig oplever hvor svært det kan være
at få politiet ud til en sag om indbrud. Det kan godt være det er
forskellige afdelinger, men udadtil opfattes det altså som en samlet etat.

MVH Klaus

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 28-04-04 16:35

> [...]
> i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores folkevalgte
> politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve fartgrænserne på

Det er satme helt ude i hampen. Ikke engang politiet selv kører jo 110 på
110 strækninger. Prøv at sætte dig ud i en ganske almindelig gennemsnitsbil
og kør 130 på motorvejen. Prøv så at vurdere om det er en forteelse, der
burde være omfattet af bødestraf og bruges mange millioner på at forfølge.
Nu skal vi satme have bøder for at køre 118!

Det er kraftedme langt ude, men vi har jo selv valgt de nossehoveder. Fatter
bare ikke at Venstre ikke kan banke lidt fornuft ind i de konservative
hoveder, der står bag.

Fra : Thomas H.

Dato : 28-04-04 18:19

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kraftedme langt ude, men vi har jo selv valgt de nossehoveder.
Fatter
> bare ikke at Venstre ikke kan banke lidt fornuft ind i de konservative
> hoveder, der står bag.

....det værste er næsten, at det kun er herinde, og mellem et par venner, at
debatten går. INGEN steder i det offentlige rum, har jeg set eller hørt
nogle, der har fremsat kritiske kommentarer om det - ingen!
"Hylekoret" har fået sat sig så hårdt i danskernes bevidsthed, at alle synes
det er helt i orden, for farten ER jo noget farligt noget. .... bare
underligt at selveste René La Duracell, eller hvad fanden han hedder, her på
det sidste, er begyndt at ævle om, at der jo er mange andre vigtige
faktorer - men ok, han har jo opnået det han ville nu, tillykke klaphat !

Jeg stemmer blankt næste gang tror jeg.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-04 18:33

> [...]

> det sidste, er begyndt at ævle om, at der jo er mange andre vigtige
> faktorer - men ok, han har jo opnået det han ville nu, tillykke klaphat !

Jeg giver min stemme til hvemsomhelst, som vil sende klaphatten over alle
klaphatte til kongerigets ALLER yderste udkant.. Ja helst længere væk :o///.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-04 21:57

> [...]

> det sidste, er begyndt at ævle om, at der jo er mange andre vigtige
> faktorer - men ok, han har jo opnået det han ville nu, tillykke klaphat !

Hånden på hjertet, hvor meget tror i jeres æ.l herinde hjælper, - udover det
at i får luft for frustrationerne.

Hvad med at tage pilot certificat. Så er det lige med et lovligt at bringe
sig fra A til B med 2-.300 Kmt. Uden - vel at mærke uden bringe andres liv
og førlighed i fare.

Men måske studenterhuen sidder lidt for løst til at klare det. Skal ellers
fortælle at det er en lækker fornemmelse håndtere sådan et dyr, og så tre
dimensionelt...

PS.:Hvis nogle herinde ere i tvivl om hvordan det føles at arbejde på
motorvejen, prøv at ta' en snak med f.eks. en falckredder eller en
vejarbejder (altså en af dem der har overlevet)..

Det er jo nok ikke helt uden grund at falck og brandvæsen nægter at gå i
gang før vejen at afspærret ved trafikuheld på motorvejen flere steder i
Danmark..

fortsat god aften..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 22:00

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo nok ikke helt uden grund at falck og brandvæsen nægter at gå i
> gang før vejen at afspærret ved trafikuheld på motorvejen flere steder i
> Danmark..

Det er vel også 100% rimeligt om så vejen er begrænset med 50, 70, 90, 110
eller 130 km/t.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-04 06:18

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hånden på hjertet, hvor meget tror i jeres æ.l herinde hjælper, - udover
det
> at i får luft for frustrationerne.

Intet, det er også derfor det irriterer mig at INGEN journalister,
tv-værter, programchefer, interesseorganisationer, politikere eller andet,
overhovedet overvejer at rejse kritiske spørgsmål

> [...]
>
> Det er jo nok ikke helt uden grund at falck og brandvæsen nægter at gå i
> gang før vejen at afspærret ved trafikuheld på motorvejen flere steder i

Hvad har med sagen at gøre?
Er du også offer for hylekoret, så du tror at os fartpsykopater, gerne
drøner forbi et ulykkessted med 180, fordi vi kører for hurtigt aaaaaltid?
Man kører efter forholdene, og det er altså både op og ned, 110 må være et
gennemsnit, der passer til de fleste situationer, biler, evner osv.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-04-04 07:50

> Hvad har med sagen at gøre?

Formentlig kan du ikke se skoven for træer, - specielt til din orientering
handler tråden om "hastighed".

> Er du også offer for hylekoret,

Hvis du opfatter mit indlæg sådan kan jeg jo ikke gøre så meget ved det
vel!!

> så du tror at os fartpsykopater, gerne
> drøner forbi et ulykkessted med 180,
> fordi vi kører for hurtigt aaaaaltid?

Ingen nævnt ingen glemt, dog er det et faktum at bilisterne ikke respekterer
f.eks.vejarbejdsskilte hvilket afstedkommer rigtig mange farlige
situationer.

> Man kører efter forholdene,

Naturligvis - men vor individuelle opfattelsesevne er bevisligt meget
varierende.

> og det er altså både op og ned, 110 må være et
> gennemsnit, der passer til de fleste situationer, biler, evner osv.

Mener du!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-04-04 09:34

On Thu, 29 Apr 2004 08:49:30 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

[snip]

>Ingen nævnt ingen glemt, dog er det et faktum at bilisterne ikke respekterer
>f.eks.vejarbejdsskilte hvilket afstedkommer rigtig mange farlige
>situationer.

Hvorfor er man så efter folk, der kører 140 km/t under normale
omstændigheder, istedet for at sætte en radarkontrol op ved et
vejarbejde?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-04 19:21

> Formentlig kan du ikke se skoven for træer, - specielt til din orientering
> handler tråden om "hastighed".

Du snakker pludselige om vejarbejde, det har da intet med generelle
hastighedsgrænser at gøre?

> Mener du!

Ja det gør jeg 100% ... når vinderen af Danmarks værste bilist, kan køre
110,0 km/t i regnvejr med dæk der er lige på grænsen, uden at få en krone i
bøde, må andre forhold altså være til højere hastighed, så 110 må være
maxgrænse under gennemsnitlige forhold

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 29-04-04 11:05

> [...]
>
> Det er jo nok ikke helt uden grund at falck og brandvæsen nægter at gå i
> gang før vejen at afspærret ved trafikuheld på motorvejen flere steder i

Med hensyn til studenterhuer, så kan du tage din konservative lov-og-orden
jord-i-hovedet moral og stikke den hen hvor solen aldrig skinner. Alle biler
inklusive politibiler kører idag 130 på Helsingør motorvejen. På søndag er
det ligepludselig en vanvittig og uforsvarlig handling, der skal straffes.
Fy for satan en gang populistisk smagsdommeri fra de konservative
bæskubbere!

Vejarbejderne kan jeg sku ikke have ondt af. Hvis de gad at tage deres egen
skiltning seriøst kunne det være vi andre måske også ville gøre det. F.eks.
med realistiske hastighedsnedsættelser. At vise hensyn ved ikke at begrænse
hastighed over større strækning end nødvendigt og VED AT HUSKE AT SÆTTE
SKILTE OP MED OPHØR!!!!

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-04-04 17:37

> [...]
begrænse
> hastighed over større strækning end nødvendigt og VED AT HUSKE AT SÆTTE

Selvfølgelig skal vi tage hensyn til folk der arbejder på vejen. Men det
ville da rigtigt nok hjælpe på respekten, hvis skiltene blev nedtaget når
arbejdet ligger stille i en periode, eller når man ikke arbejder i
weekenden.

MVH Klaus

Fra : chr

Dato : 28-04-04 21:07

> [...]
> i Danmark. Nu skal vi dælme jagtes og straffes. Fordi vores folkevalgte
> politikere har tilladt sig den frækhed, at hæve fartgrænserne på

HE HE, de kan jo hverken sende email eller snakke sammen,-så det bliver vel
efter politiets målestok en 'storstilet' aktion...

Chr.

Fra : janus

Dato : 29-04-04 09:45

Hvis du køre efter færdselsloven og overholder hastighedsgrænserne, er der vist
ingen der hverken jagter eller straffer dig..............

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.228.161.112)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-04-04 09:58

"janus" <janus.tina@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du køre efter færdselsloven og overholder hastighedsgrænserne, er der
vist
> ingen der hverken jagter eller straffer dig..............

Det skal du bestemt ikke regne med.

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-04-04 10:11

"janus" skrev i en meddelelse:

> Hvis du køre efter færdselsloven og overholder hastighedsgrænserne, er der
vist > ingen der hverken jagter eller straffer dig..............

Åhh ja, det var nu også mere ment som et oplæg til diskussion af politiets
opgaver mod lovbryderne i dette land.

Anmeldelser om husspetakler, vold og indbrud, bliver afvist ved politiets
vagthavende p.g.a. manglende ressurcer. Mens borgerne senere kører
hovedrystende ud på motorvejene, der er sort af betjente og får en betinget
frakendelse af kørekortet. For den store forbrydelse det er at køre 31 Km/t
for stærkt.

/Mark.

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 29-04-04 11:11

> [...]

vist
> ingen der hverken jagter eller straffer dig..............

I dag kører selv mærkede politivogne 130 på motorvejen. På Lørdag starter de
en storstilet aktion for at straffe de formastelige "fartpsykkopater" som
vover at køre 118? Tåbelig (unødvendig) lovgivning og regulering undergraver
om noget folks vilje til at efterleve loven.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 17:37

On Thu, 29 Apr 2004 10:45:00 +0200, "janus" <janus.tina@tele2adsl.dk>
wrote:

>Hvis du køre efter færdselsloven og overholder hastighedsgrænserne, er der vist
>ingen der hverken jagter

Jow, jow - dét er der nu. Jeg er blevet stoppet for at køre for
langsom. Begrundelsen for det var, at man troede, jeg var fuld...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-04-04 18:37

> Jow, jow - dét er der nu. Jeg er blevet stoppet for at køre for
> langsom. Begrundelsen for det var, at man troede, jeg var fuld...

Med din ungdommelige fremtoning har de vel troet det var knægten der listede
den hjem i fars rullende sofa ))

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 18:57

On Thu, 29 Apr 2004 19:36:52 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Med din ungdommelige fremtoning har de vel troet det var knægten der listede
>den hjem i fars rullende sofa ))

He, he - De så mig nu kun bagfra, indtil de fik mig stoppet. Dette
foregik ikke med "slikkepind", men med de blå blink. Nuvel, det var
sgu meget hyggeligt, og vi fik os da en hyggelig snak. Det sidste var
meget nødvendigt, fordi mit kørekort lå derhjemme...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-04-04 20:30

Nuvel, det var
> sgu meget hyggeligt, og vi fik os da en hyggelig snak. Det sidste var
> meget nødvendigt, fordi mit kørekort lå derhjemme...

Hvilket jo leder hen til at der rent faktisk findes masser af utroligt
hyggelige betjente. For en del år siden kom jeg kørende ad Lyngby motorvejen
over Lyngby Station. Det var den 1. maj, og da alle de timelønnede havde
fri, var jeg kommet lidt bagud. Der var ikke et øje på vejen, så ingen tvivl
om at den på stedet højest tilladte hastighed var overskredet - godt og vel
endda.

Pludselig bemærker jeg en bil med et lille, men kraftigt blinkende, blåt
blink på taget. Så sku' da F...... også, men ind til siden må man jo. Ud
stiger en nydelig herre i fuldt reglememteret påklædning, og kundgør at jeg
da vist har fundet ud af hvad højre pedal bruges til. Jo, ja, det må jeg jo
nok indrømme, men jeg har desværre lidt travlt, for vi er kun et par stykker
på firmaet i dag, og alle de andre har fri, så jeg er lidt bagud og mere af
samme skuffe.

Ja, siger han så. Jeg er jo også på arbejde i dag, hvilket jeg jo må give
ham ret i. Hvor skal du da hen i den fart, spørger han. Jeg skal til Allerød
fortæller jeg, helt i overensstemmelse med sandheden. Ved du hvad, siger
han. Nu glemmer vi den her lille sag, men jeg følger dig nu alligevel lige
derop, så jeg er sikker på at det sker stille og roligt. Og så startede han
bilen og kørte forrest hele vejen op ad Kongevejen gennem Birkerød og op til
jeg blinkede fra mod Allerød. Her vinkede vi pænt farvel til hinanden. Det
var næsten synd jeg ikke fik inviteret ham med ind til en kop kaffe

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-04-04 21:00

On Thu, 29 Apr 2004 21:30:23 +0200, "Klaus Rejkjær"

He, he - fed straf at få :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@