Vægtafgift W124 250TD
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 20:14

Hej NG

En venlig sjæl, kan fortælle hvad en 89er Mercedes W125 250TD koster i
vægtafgift helårligt ??

PFT
/Mic

Fra : Aragorn24

Dato : 27-04-04 21:19

en 300D koster ca 16000kr
så et par tusinde under er ikke galt

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 27-04-04 22:06

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> en 300D koster ca 16000kr
> så et par tusinde under er ikke galt

VRØVL!!!

Så hut jeg visker, vejer en 124´er stadig lige under halvandet ton - mener
det er 1440 kg. for at være heeelt præcis - selvom det er en T´er. Med 2004
takster (iflg. nysynet.dk) udløser det en vægtafgift på kr. 1.880/kvartalet,
svarende til kr. 7.520/år. Alternativt... Skulle kareten nu veje over de
halvandet ton, ville vægtafgiften istedet blive kr. 2.560/kvartalet,
svarende til kr. 10.240/år. Men så er der dæl´me også et godt stykke op til
16.000 skatteplagede danske kroner

Med venlig hilsen
- Peter R. Christiansen
// W124/230E ´89 //

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:12

> [...]
> halvandet ton, ville vægtafgiften istedet blive kr. 2.560/kvartalet,
> svarende til kr. 10.240/år. Men så er der dæl´me også et godt stykke op

Pyh ha , så er jeg mere rolig, blev sq helt svedt /c:

Fra : Aragorn24

Dato : 28-04-04 07:50

jeg gav 15.800kr for min 300 Diesel sidste år

Fra : Bjarne

Dato : 28-04-04 11:19

In article <408f53f8$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
   "Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> writes:
> jeg gav 15.800kr for min 300 Diesel sidste år
>
> "2860" <mic at inbound dot dk> skrev i en meddelelse

> mener

Det er noget der ikke passer. Hvis vi lige et øjeblik regner med at egenvægten
er 1301-1500 kg.
På nysynet.dk står der at vægtafgiften er 1880 / kvartal. = 7520 / år.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL er de gældende satser
som passer præcist med hvad jeg giver for en benzin personvog samt en diesel
varevogn.

Ifølge restsinfo, er vægtafgiften 2.460 / halvår = 4920/år INGEN udligningsafgift.

Oven i dette påstår Aragorn24 at han sidste år betalte 15800 for vægtafgift.

Hvis jeg havde tid ville jeg ringe til motorkontoret.

mvh,
Bjarne

Fra : Christian Madsen

Dato : 28-04-04 20:27

> Hej NG
>
> En venlig sjæl, kan fortælle hvad en 89er Mercedes W125 250TD koster i
> vægtafgift helårligt ??

Jeg giver lidt over 7000 så vidt jeg husker. Kan godt finde papirerne
frem, hvis det er.

/Christian