Næste step i fartkontrollen ...
Fra : anders majland

Dato : 27-04-04 19:40

Fra trafikken.dk: " Endvidere er der på strækningen mellem Smidstrup og
Vejle Syd i nordgående retning opstillet video­kameraer, der ved
anvendelse af en særlig videoteknik kan genkende køretøjernes
nummerplader. Når et køretøj passerer første videokamera ved Smidstrup,
søger dette efter nummerpladeinforma­tion; og når det pågældende køretøj
senere genkendes af det andet videokamera ved Vejle Syd, beregnes
køretøjets køretid på strækningen. Data sendes til en pc, og indgår
sammen med snitmålingerne fra spolerne i systemets samlede hastigheds-
og trafiktilstandsberegninger. "

I england bruges samme teknik også til at dele fartbøder ud med. En
automatisk beregnet gennemsnitsfart over en strækning er jo dejlig nem
at udstede bøder efter ...

Men "heldigvis": "Det skal understreges at systemet ikke har nogen
hastighedskontrolfunktion. Hverken Vejdirektoratet eller politiet har
således nogen som helst mulighed for at se registreringsnumre på de
biler, der kører på strækningen."

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars

Dato : 27-04-04 19:51

Hejsa,

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c6ma12$rp9$3@sunsite.dk...

> [...]
>
> I england bruges samme teknik også til at dele fartbøder ud med. En
> automatisk beregnet gennemsnitsfart over en strækning er jo dejlig nem

Oh.. Heheh.. Samme funnktion har været i drift på Køge Bugt motorvejen et
par år. Den er så supplieret med fine skilte på motorvejen hvor man kan se
hvilke vej der er smartest hvis man skal uden om København mod Helsingør -
eller den anden vej ned over Sjælland.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 20:04

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
> message news:c6ma12$rp9$3@sunsite.dk...

Det er noget der har været i brug længe:
http://www.trafikken.dk/fremstat.asp?page=document&objno=69360

Og Frankrig er der da flere af mine kollegaer, der har fået bøde på
motorvej fra Paris til Chartres, der er et stykke betalingsvej, og det er
med tidsstempler, og det er nok for politiet til at se, at
gennemsnitshastigheden har været for høj: betal ved klasse 1 s'il vous plait
--
Møller

Fra : Per O. Madsen

Dato : 28-04-04 00:03

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med tidsstempler, og det er nok for politiet til at se, at
> gennemsnitshastigheden har været for høj: betal ved klasse 1 s'il vous

Endnu en grund til ikke at besøge det papland !

Per O.
Som IKKE kører til Frankrig til sommer.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-04-04 12:56

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message

> Endnu en grund til ikke at besøge det papland !

Fordi man får en bøde når man bryder færdselsloven??

Hvad med at blive væk fra Danske veje så?

Torben

Fra : Per O. Madsen

Dato : 28-04-04 20:17

> "Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message

> Fordi man får en bøde når man bryder færdselsloven??
>
> Hvad med at blive væk fra Danske veje så?
>
> Torben

Det er jo en Anelse sværere, da vi jo tilfældigvis hører til her

Men Jeg kører f.eks. heller ikke til Sverige af blandt andet den grund. Ikke
at jeg kører for stærkt altid, men det sker da.

Per O.

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 10:25

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo en Anelse sværere, da vi jo tilfældigvis hører til her

Min pointe var bare at det er ganske normal praksis at man skal betale for
at blive snuppet med fingene i kagekassen, eller med for meget fart på. Dit
indlæg tyder på at du er utilfreds med at reglerne skal gælde for dig?

vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 21:20

> [...]

>hvilke vej der er smartest hvis man skal uden om København mod Helsingør -

Har det nogensinde været brugt?
Jeg har aldrig set de store tavler vise andet end klokken og dato ...
--
Leonard

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 27-04-04 21:43

On Tue, 27 Apr 2004 22:20:08 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Har det nogensinde været brugt?
>Jeg har aldrig set de store tavler vise andet end klokken og dato ...

Jeg ved ikke med dem ved Køge, men i fredags da jeg trillede sydpå ad
Helsingør-motorvejen kunne skiltet fortælle at der var +6minutter til
<sted> hvis jeg kørte ad motorvejen - og samme forsinkelse ad
hovedvejen.

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Lars

Dato : 28-04-04 08:32

Hejsa,

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

Helsingør -
> Har det nogensinde været brugt?
> Jeg har aldrig set de store tavler vise andet end klokken og dato ...

De er "som regel" tændt i myldretiden. Jeg kører turen hver dag.

Det var i øvrigt sjovt sidste år da de startede på at bruge dem, der var der
pludselig kø præcist der nogen dage fordi alle lige skulle glo ekstra
grundigt på det....

** Lars