Hvilken bil kan det bedst betale sig at kø~
Fra : Rasmus

Dato : 27-04-04 19:06

.....jeg kan huske at for et par år siden læste en artikel om hvad det
kostede at have en bil i 3 år ved 20.000km pr. år, hvorefter bilen blev
solgt, omregnet til kr pr. km

Hvor kan man finde ud af noget tilsvarende i dag??
Jeg ønsker altså en oversigt hvor man kan se hvilken bil det bedst kan
betale sig at købe..., hvor priser på almindelige service, benzin...osv er
medregnet

mvh
Rasmus

Fra : PSG

Dato : 27-04-04 19:23

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ønsker altså en oversigt hvor man kan se hvilken bil det bedst kan
> betale sig at købe..., hvor priser på almindelige service, benzin...osv er

Sidste gang jeg så sådan en beregning vandt Hyundai Getz, med vist nok Fiat
Punto på andenpladsen. Men prøv at se på FDM's hjemmeside, jeg mener de er
bagmænd for den type beregninger.

--
Patrick

Fra : Rasmus

Dato : 27-04-04 19:50

"PSG" <psgMYRE@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Fiat
> Punto på andenpladsen. Men prøv at se på FDM's hjemmeside, jeg mener de er

.....jeg er ikke medlem af FDM

mvh
Rasmus

Fra : Rasmus

Dato : 27-04-04 19:54

> [...]
Fiat
> Punto på andenpladsen. Men prøv at se på FDM's hjemmeside, jeg mener de er

Jeg kom selv i tanke om hvor jeg havde læst artikelen...., svaret var Penge
& privatøkonomi

http://www.penge.dk

mvh
Rasmus

Fra : Jan

Dato : 30-04-04 11:51

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message news:<408eac32$0$211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "PSG" <psgMYRE@get2net.dk> wrote in message
> er

Glem alle de fine lister der er lavet igennem tiderne. Man kan regne i
det uendelige på det, men når det kommer til stykket er det simpelt:
Se følgende liste igennem. Jo flere krav du kan acceptere jo billigere
totaløkonomi:

1. Bilen har en lav købspris
2. Jo mere du kører, jo mere bør du vælge dieselmotor (her kan FDM.dk
bruges til at teste dit valg)
3. Bilen har en lav grøn afgift
4. Bilen har en lav forsikring
5. Bilen er nem at sælge igen (farve, model)
6. Bilen er billig at servicere

Hertil kommer en faktor du aldrig kan regne på, nemlig held/uheld i
forbindelse med hvad det vil koste dig ved reperationer,
præmiestignninger, osv.

Når du er kommet frem til 2-4 biler du skal vælge imellem, giver
alverdens sammenligende beregningslister dig heller ikke noget, for
til den tid gør du med garanti som alle andre; nemlig vælger med
hjertet...

mvh Jan