Tirstrup Flyveplads som træfplads
Fra : phk

Dato : 27-04-04 07:16

En bilklub har lejet sig ind på Tirstrup Flyveplads ved plantagerne, hvor de
vil afholde deres årlige træf.

Nogen der kender området?

--
Per, Esbjerg
VW 3G :)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-04-04 17:34

On Tue, 27 Apr 2004 08:16:20 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>En bilklub har lejet sig ind på Tirstrup Flyveplads ved plantagerne, hvor de
>vil afholde deres årlige træf.
>
>Nogen der kender området?

Hvad vil du vide? Jeg kender området rimeligt godt, da jeg er medlem
af en organisation der går i grøn/sort spættet tøj.

Det er formentlig området ved den gamle civile terminal, hvor
hjemmeværnet nu har uddannelsescenter, der skal bruges. Der er flere
store asfaltbelagte pladser + flyfelter og forbindelsesveje omkring de
mange hangare. Lotus klubben var der ude sidste år og de fik da kørt
en del ræs rundt omkring hangarene.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : phk

Dato : 27-04-04 21:38

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du vide? Jeg kender området rimeligt godt, da jeg er medlem
> af en organisation der går i grøn/sort spættet tøj.

Hvordan er belægningen? Er det asfalt eller beton? Er det jævnt?

> [...]
> store asfaltbelagte pladser + flyfelter og forbindelsesveje omkring de
> mange hangare. Lotus klubben var der ude sidste år og de fik da kørt

Der skulle være mulighed for at leje nogle værelser lige som der er mulighed
for camping.

Er det muligt at komme derind på almindeligt ID-kort (på dage uden træf :)?

> Morten F. Søndergaard
> Land Rover 90 TD '87

Land Rover Klubben eller lignende? Oksbøl i påsken? Oksbøl omkring 1.
august - eller hvad? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-04-04 22:09

On Tue, 27 Apr 2004 22:37:41 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Hvordan er belægningen? Er det asfalt eller beton? Er det jævnt?

Det store område er noget tyskerne har anlagt i beton, hvor der er
lagt asfalt ovenpå, så det er lidt ujævnt. Men ikke mere end at
Lotus-klubben brugte det til dragrace. Vejen ned mellem hangaren går i
en halvbue med stikveje ind til hangarene, og det er som jeg husker
det helt plan asfalt, ihvertfald "hovedvejen" og det er bredt - det er
jo beregnet til jagerfly.

>Der skulle være mulighed for at leje nogle værelser

Det er i den gamle SAS terminal, der siden har været kasserne og nu er
uddannelse center, jeg ved ikke hvor mange senge pladser der er, men
det er 2 og 4 sengsstuer og standard kassernesenge model gammel.

>lige som der er mulighed for camping.

Det er på "Campingpladsen" 50-100 meter fra uddannelsescenteret, en
stor græsplæne med tilhørende toilet og baderum.

>Er det muligt at komme derind på almindeligt ID-kort (på dage uden træf :)?

Militært ID? Porten ved den militære hovedvagt er åben (og ubemandet
pt.) i normal arbejdstid. Om aftenen og i weekenden kræver det
nøglekort for at komme ind.

Hvis du skal op og se på stedet af hensyn til planlægningen, så ring
til Hjemmeværnsdistrikt Djursland, der har kontor og depot på området,
det er også dem der driver Uddannelsescenteret.

>Land Rover Klubben eller lignende?

Ja

Oksbøl i påsken? Oksbøl omkring 1.
>august - eller hvad? :)

Nej, jeg har aldrig været i Oksbøl, men Land-Rover klubben plejer
rigtig nok at leje det en gang eller to om året.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : phk

Dato : 27-04-04 22:47

> [...]

> til Hjemmeværnsdistrikt Djursland, der har kontor og depot på området,
> det er også dem der driver Uddannelsescenteret.

Det var nu ikke derfor. Vi har ikke fået noget info fra klubben om det, så
jeg ville lige høre :) Jeg ved der er også andre her i gruppen der er
interesserede :)

> Ja
>
> Oksbøl i påsken? Oksbøl omkring 1.
>
> Nej, jeg har aldrig været i Oksbøl, men Land-Rover klubben plejer
> rigtig nok at leje det en gang eller to om året.

Toyota-klubben tager også andre mærker ind som medlemmer og jeg ved de har
langt de sjoveste aktiviteter i Oksbølterrænet. I år var de der i 4 dage.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-04-04 23:13

On Tue, 27 Apr 2004 23:47:21 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Det var nu ikke derfor. Vi har ikke fået noget info fra klubben om det, så
>jeg ville lige høre :) Jeg ved der er også andre her i gruppen der er
>interesserede :)

Ok, så er der IKKE adgang til området når der ikke er træf, det vil
sige porten står jo åben, men jeg er bange for at man hurtigt vil
blive antastet hvis man kører på udflugt i området, ligesom det vil
være træls at finde porten lukket når man skal ud.

Er det Golf klubben?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87