Lovligt streetrace i Køge
Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 19:12

Hejsa,

Jeg vil lige høre at høre folks holdning.

Jeg er næstformand i Klub Striben og vi har i samarbejde med KOA (som er
under DASU) fået stablet et lovligt race på benene i Køge den 8. maj. Der
bliver kørt 402m streetrace på en afspæret vej med styr på sikkerheden.

Synes andre end os unge mennesker om ideen, eller kan vi generelt forvente
modstand imod arrangementer af denne type? Jeg ved selvfølgelig at nogle
herinde synes at det er en god idé, men jeg ved ikke om der er generel
opgakning omkring vores sport så længe den foregår på et lukket område.

Der er noget mere dybdegående information om det på www.klub-striben.dk
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : KH

Dato : 26-04-04 19:30

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> under DASU) fået stablet et lovligt race på benene i Køge den 8. maj. Der
> bliver kørt 402m streetrace på en afspæret vej med styr på sikkerheden.

Og man har måske fundet ud af at leje en gokartbane/køreteknisk anlæg?
I så fald er der jo ingen undskyldning næste gang, de unge med højt oktantal
i blodet har lyst til at skabe skræk og rædsel på offentlig vej med deres
toptunede opel asconaer og fiat 128´ere med tonede ruder og truckernosser
hængende på bakspejlet.

> Synes andre end os unge mennesker om ideen, eller kan vi generelt forvente
> modstand imod arrangementer af denne type?

Fra min side vil enhver bilist med trang til at bryde lovgivningen mærke
modstand.
Altså såfremt, at man ønsker at anvende offentlig vej uden politiets
samtykke, så vil jeg gøre mit til at slå hårdt ned på tumperne bag rattet.

> Jeg ved selvfølgelig at nogle
> herinde synes at det er en god idé, men jeg ved ikke om der er generel
> opgakning omkring vores sport så længe den foregår på et lukket område.

Helt klart en opGAKning....
Lad det foregå på et køreteknisk anlæg eller dertil inderettet bane for
fremtiden, så ingen er i fare for at komme til skade.
Det gælder både publikum, Brian, Sonny, Ronny, Kenny, Kenneth, Birger og for
ikke at forglemme.. dig selv, og hvem I nu måtte være.

Jeg så udsendelsen om ham idioten i Station2, som kørte rundt i sin ulovlige
bil og legede karl smart med strisserne i hælene.
Så er man ikke for klog. Kan man ikke overholde færdselsloven, så må man af
med pappet...og bilen.

KH.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 19:42

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Og man har måske fundet ud af at leje en gokartbane/køreteknisk anlæg?

Nej, det bliver afholdt på en afspæret vej i et industrikvarter.
Selvfølgelig med de godkenderlser der skal til fra lodsejere, kommune og
politi.

> I så fald er der jo ingen undskyldning næste gang, de unge med højt
oktantal
> i blodet har lyst til at skabe skræk og rædsel på offentlig vej

Problemet er at folk har lyst til at køre race hver uge, men kun sjældent
har mulighed for at gøre det på et afspæret område. Vi håber selvfølgelig at
arrangementer som dette vil kunne skabe vejen til en fast lukket bane.

> med deres
> toptunede opel asconaer og fiat 128´ere med tonede ruder og truckernosser
> hængende på bakspejlet.

Du følger vist ikke helt med i hvad der sker blandt unge mennesker. Du ser
langt flere nye biler end biler af den slags du forventer. Truckernosserne
er også gået ud for længst. der er faktisk sket en udvikling de sidste 20 år
:)

> Fra min side vil enhver bilist med trang til at bryde lovgivningen mærke
> modstand.

Vi ønsker jo lige netop at få det under ordnede forhold. Dermed er det ikke
længere ulovligt. Jeg er dog stødt på din holdning flere gange "Hvorfor
hjælpe dem når de laver noget ulovligt". Det er også ulovligt for folk at
stå og skyde hjemme i baghaven, men for at gøre det sikkert bygger man
skydebaner. Er vi på et lukket område bliver sikkerheden jo forøget
betydeligt og det må da være at foretrække.

> Altså såfremt, at man ønsker at anvende offentlig vej uden politiets
> samtykke, så vil jeg gøre mit til at slå hårdt ned på tumperne bag rattet.

Jeg synes selvfølgelig ikke at det er sjovt at politiet kommer forbi
Striben, men jeg respekterer at de udfører deres arbejde.

> Helt klart en opGAKning....

Hvorfor ikke bakke det op, hvis det er på et lukket område som den 8. maj?

> Lad det foregå på et køreteknisk anlæg eller dertil inderettet bane for
> fremtiden, så ingen er i fare for at komme til skade.

Eller på en afspæret vej i et industrikvarter.

> Det gælder både publikum, Brian, Sonny, Ronny, Kenny, Kenneth, Birger og
for
> ikke at forglemme.. dig selv, og hvem I nu måtte være.

Du lyder slet ikke fordomsfuld ;)

> [...]
> bil og legede karl smart med strisserne i hælene.
> Så er man ikke for klog. Kan man ikke overholde færdselsloven, så må man

Jeg er helt enig i at han var enklaphat af kaliber. Folk som han tror jeg
ikke at vi kan redde verden fra med arrangementer som dette, men kunne vi
bare få en god del af dem der leger lidt rigeligt på vejen til at holde det
på banen, så må det være positivt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 20:26

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Og man har måske fundet ud af at leje en gokartbane/køreteknisk anlæg?

Hvad med at sætte dig lidt ind i tingene, inden du braldrer løs med
dine fordomme ?

> [...]
>toptunede opel asconaer og fiat 128´ere med tonede ruder og truckernosser

Opel Ascona'er og Fiat 12-8'ere - Hallo mand - vi er ikke i forrige
århundrede længere ;)

>Fra min side vil enhver bilist med trang til at bryde lovgivningen mærke
>modstand.

Herligt du ikke har meget at skulle have sagt, sådan lige ...

>Altså såfremt, at man ønsker at anvende offentlig vej uden politiets
>samtykke, så vil jeg gøre mit til at slå hårdt ned på tumperne bag rattet.

Lad dog politiet lege politi, hvis behovet er til stede.

>Jeg så udsendelsen om ham idioten i Station2, som kørte rundt i sin ulovlige
>bil og legede karl smart med strisserne i hælene.

Hvori består relevansen ?

Fra : KH

Dato : 26-04-04 20:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med at sætte dig lidt ind i tingene, inden du braldrer løs med
> dine fordomme ?

Hvad fordomme er er i at håbe på, at de har lejet en bane til formålet?

> Opel Ascona'er og Fiat 12-8'ere - Hallo mand - vi er ikke i forrige
> århundrede længere ;)

Naaah, men det er tæt på...
Det er jo noget med at komme tæt på sin indre mand med ræs og benzin i
blodet..
Og det er jo reptilhjernerne, som bliver stimulleret i den grad.
Og så er vi langt tilbage i tiden...

> Herligt du ikke har meget at skulle have sagt, sådan lige ...

Åh jo, det har jeg såmænd, da det er min demokratiske ret at have en
holdning til trafikpolitiske spørgsmål.

> Lad dog politiet lege politi, hvis behovet er til stede.

Og det er det jo tilsyneladende de steder, man opretter "Striber" imod
gældende lovgivning.
Og hvad mener du med "leger"?
Det er ikke noget, de leger.. De er!

> Hvori består relevansen ?

Du så altså ikke det afsnit.
Han er netop af den farlige type, som kørte rundt hver weekend og ledte
efter ræs på den såkaldte "Stribe", i en hamrende ulovlig bil.
Den slags billister skal bare væk fra vejene.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 21:45

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev :

>Hvad fordomme er er i at håbe på, at de har lejet en bane til formålet?

*De* har jo netop arrangeret en bane - hvilket du selv kunne have
observeret *inden* du farede frem med dine fordomme.

Fordomsfuld er i mine øjne at tro en masse (typisk det værste) om
nogen.

>Naaah, men det er tæt på...

Niks - du er længere væk, end du tror. De unge i dag, kører sgu' i
noget bedre biler end f.eks jeg selv for 25 år siden gjorde vejene
usikre med.

>Åh jo, det har jeg såmænd, da det er min demokratiske ret at have en
>holdning til trafikpolitiske spørgsmål.

Så burde du lufte den et sted hvor du er lidt mere sikker på at få
ørenlyd. Denne tråd handler ikke om din holdning til trafikpolitik

>Du så altså ikke det afsnit.

Jo - og ?

Hvori består relevansen til emnet ?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-04-04 16:55

KH wrote:

> [...]
> bil og legede karl smart med strisserne i hælene.
> Så er man ikke for klog. Kan man ikke overholde færdselsloven, så må man af

Jeg har set tv programmer om ting jeg ved noget om, fx. edb
sikkerhed, og hver gang har eksperterne kun fået lov til at
fortælle den halve sandhed og journalisterne der styrer slaget har
generelt fået forplumret tingene temmeligt grundigt. *Fordi* jeg
har en forhåndsviden om emnet har jeg kunne ryste på hovedet og
"krumme tæer", men jeg oplever typisk at venner og kolleger "æder
den råt".. Når jeg derimod ser udsendelser om ting jeg ikke aner
en skid om, kan jeg ikke undgå at tænke over om de måske er lige
så mangelfuldt præsenteret og blot virker seriøst (i mine øjne)
fordi jeg ikke aner noget om emnet på forhånd? Alle journalister
er i sagens natur ikke lige lemfældige/uvidende med de emner de
præsenterer, men da jeg endnu ikke har set et virkelig solidt og
fejlfrit program om et af de emner jeg kender til, vælger jeg at
tro at unøjagtigheder og fejl i udsendelser er mere reglen end
undtagelsen..

Jeg har ikke set den udsendelse du snakker om, og jeg kender ikke
til Klub Striben af andet end navn, men måske bør du overveje om
indslaget repræsenterer virkeligheden eller om der blot er tale om
endnu en gang "journalistisk fastfood" der er klippet sammen for
at skabe en bestemt følelse hos seeren??

--
Hygge..
Thomas

Fra : KH

Dato : 27-04-04 17:38

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu en gang "journalistisk fastfood" der er klippet sammen for
> at skabe en bestemt følelse hos seeren??

Tror du selv på den?
Jeg er ikke så faktaresistent som så mange andre.
Det er klart, at det rør ved ens følelser, når ens interessegruppe har
brådne kar.
Og så må man tage det i stiv arm og bekæmpe problemet indefra istedet for at
bortforklare problemet med journalistisk akrobatik.

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 27-04-04 18:27

> Tror du selv på den?
> Jeg er ikke så faktaresistent som så mange andre.

Faktaresistent???

> [...]
at
> bortforklare problemet med journalistisk akrobatik.

Selvf. er der mange fjolser der liner op og kører ræs på tvivlsomme steder,
men jeg hører masser af steder folk udtrykke sig om at det sateme hellerikke
er iorden når det bliver arrangeret under ordnede forhold.....hvad går der
nu galt? Det kan altså ikke engang bekæmpes indefra, uden at nogen også er
sure over det?

Og, hvis man har været der, på stedet, og set det, med egne øjne, så undrer
man sig tit over hvordan journalisterne har fået tilstrækkeligt sensation
stampet op at jorden til at forarge alle andre end dem der selv så det.

det er ikke min holdning til det, men man kan(hvis man kan huske hvordan det
var at være ung) godt forstå at de unge "lømler" ligeså godt kan afgøre det
ulovligt, som lovligt. Der er ballade uanset.

Forskellen er blot, at er det lovligt har det taget adskillige mandetimer at
arrangere. Et ulovligt streetrace koster næppe mere end 10minutter at
arrangere. Det er ikke specielt svært at regne ud hvad der oftest sker.

For god ordens skyld: Jeg er til legalt streetrace, og understøtter ikke det
andet, omend jeg har set det flere gange.

Henrik

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-04-04 20:26

KH wrote:

> Tror du selv på den?

Ja, jeg tror på at det er vigtigt at være bevidst om at det man
ser i medierne kun er en lille (og indimellem manipuleret) del af
virkeligheden.

> Jeg er ikke så faktaresistent som så mange andre.

Ifølge de ytringer der er kommet i tråden her fra folk der
deltager i "Striben", tyder noget på at du måske bør overveje at
få dine fakta fra flere kilder end dem du hidtil har benyttet..

> Det er klart, at det rør ved ens følelser, når ens interessegruppe har
> brådne kar.

Det Klub Striben laver er milevidt fra mine følelser, jeg har
aldrig fattet fascinationen ved at køre ligeud. Mine følelser
ligger hos de historiske racere på baner med sving.

> Og så må man tage det i stiv arm og bekæmpe problemet indefra istedet for at
> bortforklare problemet med journalistisk akrobatik.

Jeg bortforklarer ikke noget, jeg siger blot at du bør sætte
spørgsmålstegn ved de ting medierne fodrer dig med. Jeg har ladet
mig fortælle af en journalist, at journalistik drejer sig om at
fokusere på og præsentere én side af en sag. Det er muligt jeg har
misforstået vedkommende, men personligt foretrækker jeg at lave
mine vurderinger på et bredere grundlag end det. Journalistik
handler tilsyneladende om at vælge et budskab, finde øjeblikke der
understøtter budskabet og præsentere det for folk. De par minutter
med en idiotisk bilist du har set har sandsynligvis været
resultatet af timers optagelse, blot med alt det "ikke-idiotiske"
klippet fra fordi det ikke understøtter det budskab journalisten
ønsker at formidle. Det er muligt den slags hedder journalistik,
jeg kalder det manipulation.

Hvad tror du mest på?

1) Journalisten har haft en dagsorden der hedder at fokusere på
unge mænd og hensynsløs kørsel. Vedkommende har dherefter ledt
efter en tilpas sindsyg ung mand, rigget et kamera op og kørt
rundt med vedkommende indtil noget tilpas sindsyngt er foregået.

2) Journalisten og kameramanden har haft brug for et lift, har
fået tilbudt en tur af en ung mand og pludselig viser den unge
mand sig at køre som død og helvede. At kameraet lige var på rette
tid og rette sted var rent held!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 19:39

> [...]
> under DASU) fået stablet et lovligt race på benene i Køge den 8. maj. Der
> bliver kørt 402m streetrace på en afspæret vej med styr på sikkerheden.

Lyder som en god idé.
Dejligt at nogen gider fremme det som intresserer unge (og ældre).

Jeg ønsker Jer held og lykke og håber det bliver en god oplevelse for alle.

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 19:40

KLIP

> Lyder som en god idé.
> Dejligt at nogen gider fremme det som intresserer unge (og ældre).
>
> Jeg ønsker Jer held og lykke og håber det bliver en god oplevelse for
alle.

112% enig.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 19:50

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> 112% enig.

De reklamer... :)
--
Claus Fabritius
Lovligt streetrace i Køge 8. maj

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 19:55

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> De reklamer... :)

Bortset fra det, kan man ikke forlage at alle unge mennesker skal spille
fodbold (eller for den sags skyld os gamle).

Glæden ved biler og deraf følgende teknisk kunnen og interesse for udvikling
af samme, er efter min mening langt mere givtigt for samfundet (i det lange
løb).

Fodbold er jo blot en anden form for motion..

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 19:49

> Lyder som en god idé.
> Dejligt at nogen gider fremme det som intresserer unge (og ældre).

Nu er jeg jo selv en af dem der har benzin i blodet, så jeg er selvfølgeligt
glad for at det langt om længe er lykkedes at få noget på benene.

> Jeg ønsker Jer held og lykke og håber det bliver en god oplevelse for
alle.

Takker mange gange. Der skal nok komme en opdatering på det herinde, når det
er blevet afhvilket

Skulle der være nogen her fra der har lyst til at se hvad bilen kan
sammenlignet med de andres er de selvfølgelig også velkomne.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 19:57

> Skulle der være nogen her fra der har lyst til at se hvad bilen kan
> sammenlignet med de andres er de selvfølgelig også velkomne.

Tak som byder.
Det ville ikke være fair over for de andre hvis jeg stiller op med min
mondeo ST.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 20:04

On Mon, 26 Apr 2004 20:39:23 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Lyder som en god idé.
>Dejligt at nogen gider fremme det som intresserer unge (og ældre).
>
>Jeg ønsker Jer held og lykke og håber det bliver en god oplevelse for alle.

ktk-vejleamt.dk prøver også at stable noget på benene så vidt jeg ved,
men da jeg ikke selv har bil, har jeg ikke ville gøre særligt meget i
det og melde mig ind. Men det er noget med at der er et stykke vej i
bilund området som ikke bliver brugt særligt meget længere og den kan de
vidst nok måske få lov til at bruge, selv skal den afspærres.
Flemming Jacobsen

Fra : KH

Dato : 26-04-04 20:10

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilund området som ikke bliver brugt særligt meget længere og den kan de
> vidst nok måske få lov til at bruge, selv skal den afspærres.

Det er Vandel, du tænker på.
Det er jo en gammel nærmest nedlagt militær flyveplads.
Og ja, det ligger lige uden for Billund.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 20:15

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er Vandel, du tænker på.
> Det er jo en gammel nærmest nedlagt militær flyveplads.
> Og ja, det ligger lige uden for Billund.

Det er ikke Vandel Flyveplads.

Det drejer sig om et stykke overflødigt vej.

Dette er "kommet til" efter omfartsvejens tilblivelse.

Herligt, hvis det kunne bruges til lidt motorsport under trygge forhold.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 20:25

> Det er ikke Vandel Flyveplads.
>
> Det drejer sig om et stykke overflødigt vej.
>
> Dette er "kommet til" efter omfartsvejens tilblivelse.
>
> Herligt, hvis det kunne bruges til lidt motorsport under trygge forhold.

Apropo overflødig vej, så kunne man da også lave streetrace på flere af de
nordjyske motorveje

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 20:27

KLIP

> Apropo overflødig vej, så kunne man da også lave streetrace på flere af de
> nordjyske motorveje

LOL .... men jeg tror det ville blive svært med både opbakning samt
lovliggørelsen..

PS: Jeres flyveplads have iøvrigt i gamle dage et stykke udemærket asfalt
(som kunne landes på). Det måtte blot ikke vedligeholdes og kan vel dårligt
ses mere..?..
Nogen gange træffes der nogle pudsige politiske beslutninger.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 20:32

> PS: Jeres flyveplads have iøvrigt i gamle dage et stykke udemærket asfalt
> (som kunne landes på). Det måtte blot ikke vedligeholdes og kan vel
dårligt
> ses mere..?..

Næh nu er det faktisk væk, men der er kommet en ny tilkørsel som man også
"kunne" køre ræs på da det er et meget afsides liggende område.

> Nogen gange træffes der nogle pudsige politiske beslutninger.

Kaldet rævekager

--
Tom

Fra : KH

Dato : 26-04-04 20:42

> [...]
>
> Det er ikke Vandel Flyveplads.
>
> Det drejer sig om et stykke overflødigt vej.
>
> Dette er "kommet til" efter omfartsvejens tilblivelse.

Nååååhhh, det stykke vej.. Så er jeg med..
Men er det langt nok til at de små biler kan komme op i fart?

> Herligt, hvis det kunne bruges til lidt motorsport under trygge forhold.

Hvis nu de kan bruge Vandel, så må det da være det bedste.
Det er jo tilsyneladende en tilskuerbegivenhed, så dem skal der jo også være
plads til i behørig afstand, så de ikke bliver kørt ned af de "billister",
som ikke kan tøjle de 55 HK i Unoen...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 20:57

On Mon, 26 Apr 2004 21:42:03 +0200, "KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> wrote:

> [...]
>plads til i behørig afstand, så de ikke bliver kørt ned af de "billister",

Nu er problemet bare at Vandel Flyveplads skal sløjfes og laves om til
en stor grusgrav
Flemming Jacobsen

Fra : KH

Dato : 26-04-04 21:02

> Nu er problemet bare at Vandel Flyveplads skal sløjfes og laves om til
> en stor grusgrav

Jamen hvis en ræserforening vil betale for at holde asfalten ved lige, så
var de jo fri for at anvende offentlig vej.
Men Vandel Flyveplads var mere end dyr nok at holde ved lige af kommunen, så
det ville heller ikke kunne lade sig gøre at køre den for en alm. forening.
Den koster snuden af en F-16 hvert år...

Fra : KH

Dato : 26-04-04 21:04

> [...]
> var de jo fri for at anvende offentlig vej.
> Men Vandel Flyveplads var mere end dyr nok at holde ved lige af kommunen,

Mener at kommunen tilsidst stod for vedligeholdelsen...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 21:15

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mener at kommunen tilsidst stod for vedligeholdelsen...

O.k. ... jeg troede ellers, de fik tilskud (refusion) fra staten.

Hr. Bjørn

Fra : KH

Dato : 26-04-04 21:30

> [...]
>
> KLIP

> O.k. ... jeg troede ellers, de fik tilskud (refusion) fra staten.

Kan også være, at du har ret..
Det har jo trods alt været militært område..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 21:12

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men er det langt nok til at de små biler kan komme op i fart?

Det kan jeg ikke tage stilling til.

> Hvis nu de kan bruge Vandel, så må det da være det bedste.

Helt sikkert.

Jeg tror blot ikke, man kan få politisk opbakning til at staten skal undlade
at sælge arealet (uanset politisk observans) og i stedet "forære" det til
borgerne.

Desuden er der vist lokal utilfredshed med arealets anvendelse i forvejen.
Det er nok fra dem som ikke har deres udkomme via flyvepladsen.

> Det er jo tilsyneladende en tilskuerbegivenhed, så dem skal der jo også
være
> plads til i behørig afstand, så de ikke bliver kørt ned af de "billister",

Det må man så sikre ... på den ene eller anden måde.

Det bedste ville naturligvis være en rigtig dedikeret bane med
sikkerhedsbarriere og hele pibetøjet.

For vores vedkommende tror jeg nu blot, der fra politisk side er mere
fodslaw for at opføre et nyt fodboldstadio til i omegnen af 250 mill. kr.

Det er vel også passende for et et hold i snart 2. division.

> som ikke kan tøjle de 55 HK i Unoen...

Så´en en lille turboøse har nu + 100% mere til at trække sine bodt 875 kg
med (dog excl. føreren)....

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 21:14

On Mon, 26 Apr 2004 22:11:35 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> [...]
>
>Desuden er der vist lokal utilfredshed med arealets anvendelse i forvejen.
>Det er nok fra dem som ikke har deres udkomme via flyvepladsen.

Snakkede faktisk med nogle af arrangørerne for "Respekt for fart"
angående det med larmen fra de bilder der kører frem og tilbage. Og
udfra de udsang jeg har hørt er en del folk faktisk undrende over den
manglende støj fra flyvepladsen, mens et fåtal faktisk er glad for roen.
Flemming Jacobsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 21:41

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og
> udfra de udsang jeg har hørt er en del folk faktisk undrende over den
> manglende støj fra flyvepladsen, mens et fåtal faktisk er glad for roen.

Tjaee ... det vækker minder omkring Esbjerg.

De savner vist også lugten af fisk.

Hr. Bjørn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 26-04-04 22:03

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Tjaee ... det vækker minder omkring Esbjerg.
>
> De savner vist også lugten af fisk.

Selv om der er kastet adskillige millioner i miljøtiltag bl.a. mod lugtgener
hos TrippleNine Fish Protein kan du stadig være "heldig"
Der er nu ellers ikke meget der slår E45 lige omkring Hedensted, hvis vinden
ellers er rigtig.

Kent Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 22:12

"Kent Nielsen" <nielsen@virker.ikke.local> skrev i en meddelelse

KLIP

> Selv om der er kastet adskillige millioner i miljøtiltag bl.a. mod
lugtgener
> hos TrippleNine Fish Protein kan du stadig være "heldig"

Jow jow..;)

> Der er nu ellers ikke meget der slår E45 lige omkring Hedensted, hvis
vinden
> ellers er rigtig.

Det har du ret i, men lugten af en benmelsproduktion er nok ikke så givtig
som den massive lugt af fisk.

Se *det* lugter af seriøse penge...)

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 22:12

On Mon, 26 Apr 2004 23:03:16 +0200, "Kent Nielsen"
<nielsen@virker.ikke.local> wrote:

> [...]
>hos TrippleNine Fish Protein kan du stadig være "heldig"
>Der er nu ellers ikke meget der slår E45 lige omkring Hedensted, hvis vinden

Nåh Daca *LOL* ej plat, de gange jeg har "fløjet" forbi der har der nu
ikke være at lugte noget
Flemming Jacobsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-04-04 09:42

Bjørn Jørvad wrote:

> [...]
>
> For vores vedkommende tror jeg nu blot, der fra politisk side er mere
> fodslaw for at opføre et nyt fodboldstadio til i omegnen af 250 mill.

Prøv at forestil jer at kommunen brugte et par millioner på at lade et
stykke vej på Vandel være, bygge sikkerhedsbarrierer og hegn, sætte lidt
start lamper og måleydstyr op og evt. bygge et overdækket areal hvor folk
kan sidde og snakke / spise mad / hygge... Hvis det kun var en kommune som
gjorde dette, tror jeg godt at pengene kan indtjenes igen.. Folk vil komme
langvejs fra for at køre, og man kunne evt. lave et gebyr for at køre,
f.eks. 20 kroner per dag.. Sammen med de penge vil byen også tjene penge..
Folk skal jo liiige have lidt sodavand, en smule mad eller måske have
skiftet dæk...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 11:02

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> f.eks. 20 kroner per dag.. Sammen med de penge vil byen også tjene penge..
> Folk skal jo liiige have lidt sodavand, en smule mad eller måske have

Vi er slet ikke uenige.

Det motorsporten mangler er en velfungerende (lokal) lobby..

Alternativt, politikkere med børn/unge der driver motorsport.

Desværre er der meget langt mellem sådanne tilbud u provinsen.

Go figure...

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-04-04 16:26

On Tue, 27 Apr 2004 10:41:50 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>f.eks. 20 kroner per dag.. Sammen med de penge vil byen også tjene penge..
>Folk skal jo liiige have lidt sodavand, en smule mad eller måske have

Og desuden har der været holdt DHB i vandel op til flere gannge, og så
burde det jo ikke være svært at beregne sig frem til hvad det koster at
bruge anlægget i samme stil fra gang til gang, kontra at opfører noget
derude permanent og så have et godt og pålideligt tilbud til de unge.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 21:16

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> Men er det langt nok til at de små biler kan komme op i fart?

Hvad har givet dig ideen om at det er små biler?

> Hvis nu de kan bruge Vandel, så må det da være det bedste.

Vandel bruges også med jævne mellemrum, men det ser ikke ud til at det er en
mulighed på længere sigt.

> Det er jo tilsyneladende en tilskuerbegivenhed, så dem skal der jo også
være
> plads til i behørig afstand, så de ikke bliver kørt ned af de "billister",

Det kan der skam også skabes plads til på en normal lang lige vej. Der skal
blot sættes nogle afspæringer op som folk holder sig bag ved.

> som ikke kan tøjle de 55 HK i Unoen...

Igen: Hvorfor tror du at folk kører rundt i så små biler? Du ser
selvfølgelig også Unoer med under 50 heste, men du finder også biler med 3
gange så mange heste som den Pug du selv regner med at købe næste gang. Vel
at mærke biler der er bygget til det.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 20:55

On Mon, 26 Apr 2004 21:10:24 +0200, "KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> wrote:

> [...]
>
>Det er Vandel, du tænker på.
>Det er jo en gammel nærmest nedlagt militær flyveplads.
>Og ja, det ligger lige uden for Billund.

Nej jeg tænker ikke på Vandel flyveplads, men en ganske almindelige
landevej!
Flemming Jacobsen

Fra : KH

Dato : 26-04-04 21:00

maj.

> Nej jeg tænker ikke på Vandel flyveplads, men en ganske almindelige
> landevej!

Men det bliver da stadig anvendt, som alm. vej?
Gør det ikke?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 21:06

On Mon, 26 Apr 2004 21:59:37 +0200, "KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> wrote:

> [...]
>sikkerheden.

>de

>Men det bliver da stadig anvendt, som alm. vej?

Joh, men det stykke vej, vil så blive spærret af i det tilfælde at det
skal bruges til race.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 20:31

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Jeg vil lige høre at høre folks holdning.

Fin ide - og herligt at se at der fra de relevante parter er opbakning
til det.

>Synes andre end os unge mennesker om ideen, eller kan vi generelt forvente
>modstand imod arrangementer af denne type?

Der skal nok være en stivstikker, eller 10 der bøvser over jeres
projekt - men dem om det. Hvis i laver et flot arbejde, er i sgu' med
til at skabe noget, herunder respekt for at mange unge ikke er så
tåbelige som mange antager.

>Jeg ved selvfølgelig at nogle herinde synes at det er en god idé, men
>jeg ved ikke om der er generel opgakning omkring vores sport så længe
>den foregår på et lukket område.

Jeg synes ide'en er pragtfuld, og tror ærligt talt, at så længe det
foregår under betryggende forhold (for jer selv) - så vil de fleste
kunne indse at en protest over for jeres projekt er himmelråbende dum

Fra : KH

Dato : 26-04-04 20:57

> [...]
> under DASU) fået stablet et lovligt race på benene i Køge den 8. maj. Der
> bliver kørt 402m streetrace på en afspæret vej med styr på sikkerheden.

Nå ja, jeg ville da lige spørge, om I har nogle regler såsom påbudt
styrthjelm?
Har I orienteret jer mht. forsikring, hvis en af jer skulle komme til skade?
Og er der en ambulance tilstede, så I er forberedt, hvis uheldet skulle
være ude?

Dette er seriøse spørgsmål uden underliggende harme og fordomme, som jeg
ellers bliver beskyldt for at være i besiddelse af.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-04-04 21:12

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse

> Nå ja, jeg ville da lige spørge, om I har nogle regler såsom påbudt
> styrthjelm?

Ja, vi har regler der skal gavne sikkerheder. Der skal køres med hjelm og
sele, lygterne på bilen skal være fungerende og der skal være minimum 2mm
dæk på bilerne til den tekniske kontrol og til den afsluttende tekniske
kontrol skal der være mindst 1.6mm. Alternativt nedlægges der kørselsforbud

> Har I orienteret jer mht. forsikring, hvis en af jer skulle komme til
skade?

Det arrangeres på samme måde som et klubrally (KOA er en ganske normal
motorsportsklub under DASU) så der er de fornødne forsikringer tegnet gennem
DASU.

> Og er der en ambulance tilstede, så I er forberedt, hvis uheldet skulle
> være ude?

Der vil ikke være ambulance til stede, da DASU ikke har stillet krav om
dette. HAvde de forlangt det havde den selvfølgelig holdt der.

> Dette er seriøse spørgsmål uden underliggende harme og fordomme, som jeg
> ellers bliver beskyldt for at være i besiddelse af.

Det bliver også opfattet som seriøse spørgsmål.

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-04-04 09:25

Claus Fabritius wrote:
> [...]
> er under DASU) fået stablet et lovligt race på benene i Køge den 8.
> maj. Der bliver kørt 402m streetrace på en afspæret vej med styr på

Det synes jeg er alle tiders. Sørg for at gøre de deltagene personer
opmærksomme på, at dækafbrænding og ræs ikke tillades uden for det lukkede
område.. For så får i sikkert ikke lov til at holde et sådant arrangement
igen.

> Synes andre end os unge mennesker om ideen, eller kan vi generelt
> forvente modstand imod arrangementer af denne type?

Det er desværre ikke kun et spørgsmål om andre unge er i mod det. Det er et
spørgsmål om hvad alle folk siger til det. Lige meget hvordan arrangementet
forløber kan i forvente støjklager af "naboerne".. Her i Danmark er der
desværre mange personer der går i små sko, bl.a. derfor er den lokale
motorcross bane blevet lukket hernede i Svendborg.. Ligeledes er en
skydeklub i Odense blevet pålagt kun at måtte skyde med 9mm pistoler på 2
ugedage, og i 2 timer af gangen.. Og det til trods for at det var skydebanen
der lå der først og, at naboerne der er flyttet helt tæt på skydebanen godt
vidste den lå der...
Og det var vist også derfor der blev snakket om, at Danmarks Hurtigste Bil
ikke skulle foregå på Vandel Flyvestation.... Sådan er der så meget, lad det
ikke gå jer på.

Held og lykke med arrangementet!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-04-04 16:35

Claus Fabritius wrote:

> [...]
> herinde synes at det er en god idé, men jeg ved ikke om der er generel
> opgakning omkring vores sport så længe den foregår på et lukket område.

Du kender min holdning til det at køre ligeud, men det er absolut
positivt at I får lov til at arrangere det "under ordnede forhold"
og får tid og ro til at spærre området fornuftigt af i stedet for
at skulle improvisere noget lynhurtigt inden politiet dukker op..
Alt andet lige må det være til gavn for sikkerheden.. Tommel op
herfra og god fornøjelse med arrangementet..

--
Hygge..
Thomas