Fælge
Fra : Henk Rasmussen

Dato : 26-04-04 10:51

Hej

Et spørgsmål som dette ekspertpanel sikkert hurtigt kan svare mig på......

Skal navcentret nødvendigvis være af samme størrelse på fælgen som det er på
bilen eller er det i orden at det er større? Dvs. kan man centrere fælge
udelukkende med boltene? Eller findes der en justeringsring som kan bruges
som tilpasning.

Mvh.
Henk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-04-04 11:08

Henk Rasmussen wrote:
> [...]
> centrere fælge udelukkende med boltene? Eller findes der en
> justeringsring som kan bruges som tilpasning.

Ikke hvis vi snakker personvognsfælge med 4-5 huller..
Da skal centerhullet passer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-04-04 11:47

meddelelse news:c6in2i$4fn$1@sunsite.dk...

> Ikke hvis vi snakker personvognsfælge med 4-5 huller..
> Da skal centerhullet passer...

Jeg har selv uden problemer kørt med alu'er hvor centerhullet var for
stort ift. bilen - det samme har flere af mine bekendte, en enkelt har
endda kørt med 4x98 fælge på en bil med 4x100 boltcirkel *uden*
centerring.

Det bedste er selvfølgelig en centerring der passer mellem bil og fælg,
de kan købes i en velassorteret tilbehørsbiks, eller man kan lave dem
selv hvis man har adgang til en drejebænk.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 26-04-04 12:24

Brian Sørup wrote:
> [...]
> fælg, de kan købes i en velassorteret tilbehørsbiks, eller man kan
> lave dem selv hvis man har adgang til en drejebænk.

Ok, tak for svaret, jeg nåede ikke at se det inden jeg postede mit andet
spørgsmål.
Men, hvad er en velassorteret tilbehørsbiks? Jeg er interesseret i at gå fra
60,1 til 67,1 i centerhul. Nogen idé om hvor jeg får fat i 4 sådanne?

Mvh.
Henk

Fra : ///JJ

Dato : 26-04-04 15:28

Henk Rasmussen wrote:
> Brian Sørup wrote:
> Men, hvad er en velassorteret tilbehørsbiks? Jeg er interesseret i at
> gå fra 60,1 til 67,1 i centerhul. Nogen idé om hvor jeg får fat i 4
> sådanne?

CD Cardic (på Silkeborgvej/Viborgvej?) i Århus kan skaffe dem. Købte selv 4
for ca. 150 kr hos dem for 1 måned siden. Og jeg vil helt klart anbefale dig
at køre med centerringe, alt mit styretøjs-rysten forsvandt fuldstændig
efter monteringen af dem. Virkelig godt givet ud!

Mvh
///JJ

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 26-04-04 12:14

Morten Fruergaard wrote:

> Ikke hvis vi snakker personvognsfælge med 4-5 huller..
> Da skal centerhullet passer...

Ok, men jeg har i en tidligere tråd læst at man kan købe afstandsringe til
centerhullet i tilbehørsforretningerne. Er det tilrådeligt såfremt ET er i
orden.

Mvh
Henk