Trafikfilm
Fra : BT

Dato : 25-04-04 20:56

Hejsa..

Ville bare lige høre hvad i kloge bilister har af gode ideer for at undgå
trafikfilm på forruderne.
Så engang Flemming Leth komme citron eller æble på forrudern. Er det dét man
skal gøre eller er der bedre løsningener..

/Brian

Fra : KH

Dato : 25-04-04 21:00

"BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> Ville bare lige høre hvad i kloge bilister har af gode ideer for at undgå
> trafikfilm på forruderne.

Jeg forslår, at man sætter en spændingsfilm på...

Fra : BT

Dato : 25-04-04 21:17

"KH" <kjsdbvukvb@-lknb.com> skrev i en meddelelse
> "BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse

> Jeg forslår, at man sætter en spændingsfilm på...

Jeg får nok "spænding" i huset med en teenage datter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 21:03

> Så engang Flemming Leth komme citron eller æble på forrudern. Er det dét
man
> skal gøre eller er der bedre løsningener..

Gnid ruden hårdt med et halvt æble - så blivder en som krystal igen.

Alternativ kan du polere ruden i Sonax Rudepolish.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BT

Dato : 25-04-04 21:18

> [...]
>

> Gnid ruden hårdt med et halvt æble - så blivder en som krystal igen.
>
> Alternativ kan du polere ruden i Sonax Rudepolish.

Det vil jeg så prøve..

Takker mange gange

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 21:31

On Sun, 25 Apr 2004 22:03:08 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

[snip]
>Alternativ kan du polere ruden i Sonax Rudepolish.

Tager det også småridser? Vores forrude har absolut ikke haft godt af
den her vinter. Ikke meget sne men masser af dage, hvor der skulle
skrabes is af ruden. Den ser ud somom den var blevet sandblæst. Under de
forkerte lysforhold, kan det være næste umuligt at se ud af den.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 22:04

> Tager det også småridser?

Helt ærligt - nej, det tror jeg overhovedet ikke, det gør.

Jeg har ikke selv kunnet se nogen forskel på de små ridser, og jeg har
heller aldrig set andre produkter fjerne dem.

Det eneste, som jeg ikke vil udelukke på forhånd er wienerkalk - men hvordan
det skal bruges, og hvilke eventuelle bivirkninger der er, ved jeg ikke..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per O. Madsen

Dato : 26-04-04 10:36

> [...]
> skrabes is af ruden. Den ser ud somom den var blevet sandblæst. Under de
> forkerte lysforhold, kan det være næste umuligt at se ud af den.

Prøv at bruge varmt vand om vinteren. Jeg bruger typisk en 1,5liter Cola
flaske med varmt vand. Det rækker til ruderne på en almindelig personbil.
Det fjerner is og sne, og varmer samtidigt ruden op, så den ikke dugger når
du sætter dig ind i bilen efterfølgende. Jeg har brugt de seneste 15 år, og
aldrig haft problemer med ruderne på mine biler i den forbindelse, kun
fordele. Vandet ridser som bekendt ikke ruden.

Per O.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-04-04 10:49

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
> [...]
> aldrig haft problemer med ruderne på mine biler i den forbindelse, kun
> fordele. Vandet ridser som bekendt ikke ruden.

Hahahah.

Den er god Jørgen .

Det prøvede jeg også en gang. Det gør jeg ALDRIG igen.

Jesper

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-04-04 10:55

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hahahah.
>
> Den er god Jørgen .
>
> Det prøvede jeg også en gang. Det gør jeg ALDRIG igen.

Bare er der en lille revne man ikke har set så er fanden løs!
Desuden gjorde jeg det selv en kort overgang. Men hvis det er tilstrækkeligt
koldt har man bare en MEGET tykkere lag is og skal have af ruden... gg

Venligst

Fra : Per O. Madsen

Dato : 26-04-04 17:38

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:408cdc5a$0$522$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
tilstrækkeligt
> koldt har man bare en MEGET tykkere lag is og skal have af ruden... gg

Jeg tror de fleste er i stand til at se om der er en revne i ruden. Jeg har
i øvrigt gjort det med en revne i ruden, og det skete der altså ikke noget
ved.

Med hensyn til tykkere is, så har jeg altså kun prøvet det med vandet under
danske vinterforhold, og der var det ikke noget problem. Om det virker hvor
der er rigtig dejligt kold ved jeg ikke.

Per O.

Fra : Beach

Dato : 27-04-04 01:51

Søren Christensen skrev:
> Bare er der en lille revne man ikke har set så er fanden løs!
> Desuden gjorde jeg det selv en kort overgang. Men hvis det er tilstrækkeligt
> koldt har man bare en MEGET tykkere lag is og skal have af ruden... gg

Tror her vi har fat i region mere end teknik!

Jeg har selv efter råd fra gruppen praktiseret varmt vand på alle
ruderne når der har været is på (har dog brugt 2 5L dunke med det
varmeste vand jeg kunne få ud af hanen)

Til dette bør jeg også berette at jeg i uge 4 var i Østrig hvor bilen
blev kølet ned til minus 21-25 grader cencius om natten uden at det
skabte problemer med "afisning" om morgenen. Her bør man måske lige
ligge til, at minus 25 grader er MEGET koldt, langt over hvad vi normalt
støder på i DK.

Jeg gik i "nattøj" ned omkring en en ½-time før vi skulle køre, med mine
dunke, og helte stille og roligt vandet ud over alle ruderne. Samtidig
startede jeg bilen (Diesel/HDI-motor) og satte varme på 2 (ud af 4) mod
gulvet.
Da vi var klar til at køre, kom vi for det første ned i en dejlig varm
bil, men vi var også fri for at sandblæse ruderne med en isskraber.

Jeg har ikke nogle store revner i forruden og kan derfor ikke forsvare
hvordan glasset vil opføre sig i dette tilfælde. Men i en moderne (læs:
NY) bil vil det absolut ikke skabe nogle problemer at "vride" ruden
rundt pga. varme påvirkningen af varme vand.

//Beach

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 17:02

On Tue, 27 Apr 2004 02:51:08 +0200, Beach <news@freestyle.dk> wrote:

>Tror her vi har fat i region mere end teknik!

Religion?

> [...]
>NY) bil vil det absolut ikke skabe nogle problemer at "vride" ruden
>rundt pga. varme påvirkningen af varme vand.

Sidst jeg var i Lipsheim observerede jeg følgende hændelse:
Manden kom ud til sin frosthvide Audi A4 1.9 TDI og startede motoren.
Herefter gik han ind og hentede 2 liter varmt vand, som han hældte ud
over forruden. Vinduesviskerne blev startet, hvorefter manden gik en
tur med hunden. Behøver jeg at nævne, at mine krummede tæerne blev
hvide af at se på de viskere, som kørte mere og mere trægt hen over
ruden...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Beach

Dato : 30-04-04 02:05

Mogens Knudsen skrev:
> Religion?

Hæ hæ... Har nok haft mere job i hovedet en nødvendigt da pølserne fandt
frem til keybordet. Jobber i et ikke-stats-ejet postfirma og skriver
ordet reg... op til 180 X dagligt *S*

> hentede 2 liter varmt vand, som han hældte ud
> over forruden.

Netop den har jeg også været lidt bange for at løbe ind i, derfor mine
fine 5L dunke med meget, meget varmt vand<-- Er den accepteret?

> [...]
> tur med hunden. Behøver jeg at nævne, at mine krummede tæerne blev
> hvide af at se på de viskere, som kørte mere og mere trægt hen over

Nej... Men han er sgu da også Tysker...? De tror de vandt krigen. Men de
blev altså kun nummer 2 så...
Sorry, nu aner jeg altså ikke lige hvor Lipsheim ligger på kloden, men
kunnne lidt lyde som No. 2 på danmarkskortet

En smugle omtanke og simpel fornuft vil med garanti få varmt vand til at
virke fornuftigt på en bil der ikke ellers har større skader på ruderne.
At hælde 2 cl. lunkent vand på set i forhold til 10L meget varmt vand
bør give en forskel. Er ruderne først gennemvarmet og oppe på en temp.
der ikke på 2-3 min. fryser dem ned igen så skulle en alm. varmeblæser i
bilen kunne holde dem varme nok til at man ikke skal forbi en tank og
købe nyt glat gummi til fronten på bilen og noget med riller til den
andenfront

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 27-04-04 21:40

"Beach" <news@freestyle.dk> wrote in message
> [...]
> NY) bil vil det absolut ikke skabe nogle problemer at "vride" ruden
> rundt pga. varme påvirkningen af varme vand.

på min gamle polo var der et ordentlig stenslag med løbere i passagersiden
og der var ingen forskel i vinters da der blev hældt 1,5L varmt vand fra
hanen ud på ruden, så jeg kan ikke se at der skulle være et problem med at
ruden kan gå i stykker, selv ikke med en revne i.....

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Martin Sand.

Dato : 25-04-04 22:40

BT wrote:
> [...]
> Så engang Flemming Leth komme citron eller æble på forrudern. Er det
> dét man skal gøre eller er der bedre løsningener..

Jeg har haft SÅ meget bøvl med trafikfilm og prøvet ALT!! Brugt 500 kr. på
alt multig skrammel der ikke virker... indtil jeg prøvede Sonax Rudepolish.
WOW!! Det virker! Ingen striber, men husk at gi' viskerbladene en omgang
også.
Derudover bruger jeg Sonax Sprinklerkoncentrat blandet i
sprinklervæsken/vandet for at holde trafikfilm væk indtil næste gang ruden
skal ha' en større omgang med Rudepolish'en. Især voks fra vaskehaller kan
drille lidt.

MVH Martin