/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Corolla 90´
Fra : Aragorn24


Dato : 25-04-04 20:09

Et par spørgsmål ang. Toyota Corolla 1.3 12V EFI SR fra 90´
Jeg har købt bilen idag, er MEGET glad for den, og vil sætte den i god
stand!

1. Der er en væskebeholder til bremsevæsken på bremseforstærkeren, men bag
den er der er beholder til, hvad er det til`? der står bare jeg skal hælde
dot 3 i den.
Bilen har ming bekendt ikke servo, og hellere ikke automatgear, så hvad
bliver den brugt dig?

2. Benzinfilteret, er den KUN til rensning af benzinen og intet andet? hvor
tit skal det skiftes?

3. Når jeg giver den meget gas, kan jeg høre en svag lyd fra
indsprøjtningen, det lyder som om der kommer væske igennem et meget tyndt
sugerør, nogen der kender til lyden? Er det skadligt? hvordan får jeg det
fjernet?

4. Varmen er altid i midten, det er ok, men så snart bilen står i tomgang,
så starter kølerblæseren, indtil bilen kører igen, er det normalt? Dog skal
det lige siges, kølesystemmet er tæt, men selve køleren er satanedeme
gammelt, kan det være der for???

Jeg takker jer på forhånd.

PS: nogen der kender en side hvor der står om de corollaer? med HK, km/pr/l
mm?

mvh

Dennis



 
 
jan@stevns.net (25-04-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-04-04 20:28

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev :


Tillykke med dytten Dennis

>1. Der er en væskebeholder til bremsevæsken på bremseforstærkeren, men bag
>den er der er beholder til, hvad er det til`? der står bare jeg skal hælde
>dot 3 i den.

Til koblingen velsagtens

>Bilen har ming bekendt ikke servo, og hellere ikke automatgear, så hvad
>bliver den brugt dig?

Bilen har vidst hydraulisk kobling - hvor andre biler bruger et kabel
til at aktivere koblingen, har du her en mindre version af en
hovedcylinder, og så nede ved koblingshuset, en slavecylinder

>2. Benzinfilteret, er den KUN til rensning af benzinen og intet andet? hvor
>tit skal det skiftes?

Jeg skifter bensinfiltre ca en gang årligt, eller når bilen kløjs i
det, fordi filtret er stoppet til

>3. Når jeg giver den meget gas, kan jeg høre en svag lyd fra
>indsprøjtningen, det lyder som om der kommer væske igennem et meget tyndt
>sugerør, nogen der kender til lyden? Er det skadligt? hvordan får jeg det
>fjernet?

betyder vist ikke noget

>4. Varmen er altid i midten, det er ok, men så snart bilen står i tomgang,
>så starter kølerblæseren, indtil bilen kører igen, er det normalt?

Den skal vel stå lidt tid i tomgang før ventilatoren starter ? det
lyder som termostaten virker som den skal

>Dog skal det lige siges, kølesystemmet er tæt, men selve køleren er satanedeme
>gammelt, kan det være der for???

Nejda - ikke sådan umiddelbart

>Jeg takker jer på forhånd.

Velbekomme


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jens (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 26-04-04 08:20

tjek www.autoweek.nl for data...

kig under Autogids og så "soeken up maerk/model"

jens

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:224o80l4824mmsgp0e59g2lb3v386j5qo2@dtext.news.tele.dk...
> "Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev :
>
>
> Tillykke med dytten Dennis
>
> >1. Der er en væskebeholder til bremsevæsken på bremseforstærkeren, men
bag
> >den er der er beholder til, hvad er det til`? der står bare jeg skal
hælde
> >dot 3 i den.
>
> Til koblingen velsagtens
>
> >Bilen har ming bekendt ikke servo, og hellere ikke automatgear, så hvad
> >bliver den brugt dig?
>
> Bilen har vidst hydraulisk kobling - hvor andre biler bruger et kabel
> til at aktivere koblingen, har du her en mindre version af en
> hovedcylinder, og så nede ved koblingshuset, en slavecylinder
>
> >2. Benzinfilteret, er den KUN til rensning af benzinen og intet andet?
hvor
> >tit skal det skiftes?
>
> Jeg skifter bensinfiltre ca en gang årligt, eller når bilen kløjs i
> det, fordi filtret er stoppet til
>
> >3. Når jeg giver den meget gas, kan jeg høre en svag lyd fra
> >indsprøjtningen, det lyder som om der kommer væske igennem et meget tyndt
> >sugerør, nogen der kender til lyden? Er det skadligt? hvordan får jeg det
> >fjernet?
>
> betyder vist ikke noget
>
> >4. Varmen er altid i midten, det er ok, men så snart bilen står i
tomgang,
> >så starter kølerblæseren, indtil bilen kører igen, er det normalt?
>
> Den skal vel stå lidt tid i tomgang før ventilatoren starter ? det
> lyder som termostaten virker som den skal
>
> >Dog skal det lige siges, kølesystemmet er tæt, men selve køleren er
satanedeme
> >gammelt, kan det være der for???
>
> Nejda - ikke sådan umiddelbart
>
> >Jeg takker jer på forhånd.
>
> Velbekomme
>
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste