"hvad er det?"
Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 19:20

Hvad kan folket sige om slige køretøj?

http://www.autoscout24.de/detail.asp?ts=7192428&id=cikplt3ifyr

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 19:29

> Hvad kan folket sige om slige køretøj?
>
> http://www.autoscout24.de/detail.asp?ts=7192428&id=cikplt3ifyr

Den må i hvert fald have en LAVtryksturbo hvis den ikke har flere heste for
en 2.0 motor

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 19:31

On Sun, 25 Apr 2004 20:29:02 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Den må i hvert fald have en LAVtryksturbo hvis den ikke har flere heste for
>en 2.0 motor

Og hvilke følger har det? gode/dårlige.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 19:37

> Og hvilke følger har det? gode/dårlige.

Ingen men den kan ikke sparke særlig hårdt hvis der ikke er over 0.4 var
tryk.

Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 19:37

On Sun, 25 Apr 2004 20:37:07 +0200, "Tom"

Mindre slid på div. end een med mere tryk

>PGC: Flyvende tæppe med turbo. Potentiale til ca. 180 hk.

>Tom: Ingen men den kan ikke sparke særlig hårdt hvis der ikke
> er over 0.4 var tryk.

I tænker sgu da heller ikke på andet.... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 20:57

> I tænker sgu da heller ikke på andet.... :)

Næh ikke når "man" er så undermotoriseret i forvejen

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 21:14

On Sun, 25 Apr 2004 20:37:18 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

[snip]

>I tænker sgu da heller ikke på andet.... :)

Nu har jeg fundet ciptuningen, som kan give +40 heste og +70 Nm, det vil
sige 187 HK. Det koster 550,00 Euro.

Nu mangler jeg bare at finde ud af, om det er en bil, der er værd at
smide penge efter.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 19:33

> Hvad kan folket sige om slige køretøj?
>
> http://www.autoscout24.de/detail.asp?ts=7192428&id=cikplt3ifyr

Flyvende tæppe med turbo. Potentiale til ca. 180 hk.

Fin vogn. Pga alder ville jeg få undersøgt affjedringen inden køb - evt. se
om gaskuglerne skulle udskiftes.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 19:35

On Sun, 25 Apr 2004 20:32:45 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Fin vogn.

Bør man ikke købe den reviderede udgave fra øhhhhh >'00?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-04-04 20:06

> Bør man ikke købe den reviderede udgave fra øhhhhh >'00?

Mener at det er > 98 ....

/Kasper Hansen

Fra : Emil Jensen

Dato : 25-04-04 21:42

> Mener at det er > 98 ....

Jeps, 1998

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 21:51

On Sun, 25 Apr 2004 22:42:16 +0200, "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk>
wrote:

>Jeps, 1998

Hvad skete der der?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 21:53

On Sun, 25 Apr 2004 22:50:37 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hvad skete der der?

Facelift af bilen

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 22:14

On Sun, 25 Apr 2004 22:53:18 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Facelift af bilen

Rent facelift ellers også tekniske ændringer?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-04-04 22:57

> Rent facelift ellers også tekniske ændringer?

En del tekniske småjusteringer, så vidt jeg ved. Bla. noget med hydraulik
systemet - de nyere modeller, skulle vist være noget hurtigere til at komme
op i kørehøjde og sådan. Desuden var der vist også problemer med
olieforbruget på de gamle 8v udgaver, som blev rettet.
Jeg kan ikke helt huske det. Men prøv bilen - det er en sand fornøjelse med
den affjedring - og hvis ikke, trænger kuglerne nok til en opfyldning (dem
på bilen .

/Kasper Hansen
Ex. Xantia 1,8i 16v '99 ejer, nuværende C3 1,4 HDi SensoDrive ejer.

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 23:06

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

>- de nyere modeller, skulle vist være noget hurtigere til at komme
> op i kørehøjde og sådan.

Det, du omtaler, kom allerede i 1994: Den ekstra kugle som sørger for at
bilen ikke "falder til jorden" alt for hurtigt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 22:57

[klip]

> Rent facelift ellers også tekniske ændringer?

4 airbags - bedre kollisionssikkerhed. Lidt bedre interiør, hvis du spø'r
mig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 23:27

On Sun, 25 Apr 2004 23:57:02 +0200, "Peter G C"

Blandt andre!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 06:38

[klip]

> Blandt andre!

Fair nok

Vognen er go-fin, men hvis du kan finde en faceliftet er det altså bedre.
Den er også pænere.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-04 10:31

On Mon, 26 Apr 2004 07:38:20 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

[snip]
>Vognen er go-fin, men hvis du kan finde en faceliftet er det altså bedre.
>Den er også pænere.

1.8 får man nærmest smidt i nakken! Få kilometer, masser af udstyr. 2.0
og V6 er også at finde som X2, hvorimod jeg endnu ikke har fundet en TCT
som X2. Jeg synes TCT'en lyder som en interessant bil. Motoren er lille
nok, til at den kan køres økonomisk til hverdag, samt har power til at
foretage en overhaling indenfor rimelig tid - selv med oppakning.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 11:43

[klip]

> 1.8 får man nærmest smidt i nakken! Få kilometer, masser af udstyr.

Jep.

> 2.0
> og V6 er også at finde som X2, hvorimod jeg endnu ikke har fundet en TCT
> som X2.

Det kan måske også blive svært eller umuligt. Måske turbo-vognen ikke er
lavet i en faceliftet udgave.....?

> Jeg synes TCT'en lyder som en interessant bil. Motoren er lille
> nok, til at den kan køres økonomisk til hverdag, samt har power til at
> foretage en overhaling indenfor rimelig tid - selv med oppakning.

Enig. 3,0'eren er dog også ok - den kan rent faktisk køres pænt så den nok
kører lige så langt på literen som turboen..... jeg tror i hvert fald, at
der ikke er den helt store forskel...... min fader har en P406 3,0 og den
kan godt køres pænt.

Har du overvejet en diesel - eller er den for dyr? Økonomisk at køre i, kan
(med box) lave en pænt hurtig overhaling.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-04 11:50

On Mon, 26 Apr 2004 12:43:23 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

[snip]

>Det kan måske også blive svært eller umuligt. Måske turbo-vognen ikke er
>lavet i en faceliftet udgave.....?

Er den ikke. Ifølge www.xactiva.de blev Xantia TCT lavet fra 1994 til
1997. V6 er bygget fra 1997 til 2000?

> [...]
>der ikke er den helt store forskel...... min fader har en P406 3,0 og den

Jeg tror bare, at en 3.0 ville gå i udu med vores kørselsmønster p.t.
Hvor langt går den 3.0?

>Har du overvejet en diesel - eller er den for dyr? Økonomisk at køre i, kan
>(med box) lave en pænt hurtig overhaling.

Vores kørselsbehov er p.t. ikke til en HDi.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 12:43

[klip]

> Er den ikke. Ifølge www.xactiva.de blev Xantia TCT lavet fra 1994 til
> 1997. V6 er bygget fra 1997 til 2000?

Træls. Så tag da den, du har kig på.

> Jeg tror bare, at en 3.0 ville gå i udu med vores kørselsmønster p.t.
> Hvor langt går den 3.0?

Omkring 10 km/l

> Vores kørselsbehov er p.t. ikke til en HDi.

Hvor langt kører I da? Er den for dyr i forhold til turbo-vognene? Kom lige
med en begrundelse, dér.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-04 13:38

On Mon, 26 Apr 2004 13:42:53 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

[snip]

>Hvor langt kører I da?

Cirka 40 km om dagen i byen. Jeg er ikke sikker på, at det er sundt for
en HDi. Den når jo ikke at blive varm.

>Er den for dyr i forhold til turbo-vognene? Kom lige
>med en begrundelse, dér.

Brændstofmæssig er den billigere. Til gengæld koster den over det
dobbelte i Steuern om året.

Forsikring har jeg ikke lige lavet en beregning på endnu, men diesel er
tit dyrere end benzin. Kan selvfølgelig være at det bliver det samme,
når der er tale om en turbo - aner det ikke.
Hmm, det var for øvrigt ikke nogen dum ide lige at prøve det.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 15:19

[klip]

> Cirka 40 km om dagen i byen. Jeg er ikke sikker på, at det er sundt for
> en HDi. Den når jo ikke at blive varm.

Efter 5 km plejer den at være små-lunken i dette vejr. Bedre når det bliver
varmere, og omvendt. Afhænger også af kørestilen selvfølgelig.

Hvor meget kører du/I på et år?

> Brændstofmæssig er den billigere. Til gengæld koster den over det
> dobbelte i Steuern om året.

Har du regnet på de samlede omkostninger for en turbo og en diesel: skat og
brændstofforbrug - målt i euro?

> [...]
> når der er tale om en turbo - aner det ikke.
> Hmm, det var for øvrigt ikke nogen dum ide lige at prøve det.

Dér kan der være penge at spare. Og en boks oven i så mangler du ikke i
forhold til de krav, som du har opstillet.

Hvad siger indkøbsprisen på en HDi i forhold til en benz-turbo?

/Peter

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-04 16:33

On Mon, 26 Apr 2004 16:19:18 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvor meget kører du/I på et år?

Vi regner med cirka 20.000. Der er jo til tider nogle længere ture til
DK samt Köln.

>Har du regnet på de samlede omkostninger for en turbo og en diesel: skat og
>brændstofforbrug - målt i euro?

Ikke endnu. Jeg skal have sat det op i et regneark.

[snip forsikring]
>Dér kan der være penge at spare. Og en boks oven i så mangler du ikke i
>forhold til de krav, som du har opstillet.

HDi koster 405 Euro og TCT 390 om året. Den forskel er så minimal, at
jeg kan se bort fra denne.
En boks til TCT fåes for 550 Euro og giver 187 HK . Det burde være nok
til en Xantia eller XM
( http://www.mikepage.de/Citroen/Xantia/XM/Break/break.html )

>Hvad siger indkøbsprisen på en HDi i forhold til en benz-turbo?

Hvis vi går ud fra Händlerverkaufspreis:

2.0 TCT: EUR 5.750
2.0 HDi: EUR 8.075

Opstillede kriterier:
Break, Blå, 100.000 km, ingen ekstra, årgang 1998, tilstand: God.

Det vil sige, at jeg har 2300 Euro at købe benzin for. Det bliver til
2000 liter ved en pris på 1,15 Euro/liter. Med et opgivet forbrug på
10,1 l/100 km giver det 19.801,98 km. Det vil sige, at jeg kan køre et
helt år i TCT, før end det koster det samme, som anskaffelsen af HDi'en.
Som sagt skal det først sættes op i et regneark.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 17:20

[klip]

> HDi koster 405 Euro og TCT 390 om året. Den forskel er så minimal, at
> jeg kan se bort fra denne.
> En boks til TCT fåes for 550 Euro og giver 187 HK . Det burde være nok
> til en Xantia eller XM

Jep - klart.

> ( http://www.mikepage.de/Citroen/Xantia/XM/Break/break.html )

> Hvis vi går ud fra Händlerverkaufspreis:
>
> 2.0 TCT: EUR 5.750
> 2.0 HDi: EUR 8.075

OK - så lige

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2475836895&category=18176

> [...]
> helt år i TCT, før end det koster det samme, som anskaffelsen af HDi'en.
> Som sagt skal det først sættes op i et regneark.

Jep - der skal køres pænt mange km før end en diesel kan betale sig. Man
får jo mere sjov i en turbo-vogn (benz).

Jeg ville snuppe din turbo-benziner.

Har du set om P406 fås i noget tilsvarende - de har i hvert fald samme motor
på programmet. Peugeoter er blot dyrere.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-04-04 17:45

On Mon, 26 Apr 2004 18:19:30 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>OK - så lige
>
>http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2475836895&category=18176

Nu er jeg ikke så vild med at købe en bil via auktioner; med mindre
sælger er villig til at lave en Dekra Siegel test på den.

>Jep - der skal køres pænt mange km før end en diesel kan betale sig. Man
>får jo mere sjov i en turbo-vogn (benz).
>Jeg ville snuppe din turbo-benziner.

Den konklusion er jeg også kommer frem til.

>Har du set om P406 fås i noget tilsvarende - de har i hvert fald samme motor
>på programmet. Peugeoter er blot dyrere.

Jeg kigger.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 25-04-04 22:56

> Bør man ikke købe den reviderede udgave fra øhhhhh >'00?

Jo! Det er fra 1998 (7. måned mener jeg) og frem.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/