g2 sprøjter diesel
Fra : KO

Dato : 25-04-04 18:46

Min ældre Golf2 TD årgang 1990 er utæt!!!
Ved dyse nr. 2 mod tandremmen, løber der diesel!! Der går et føderør, samt
en "gummeslange" dertil. Tror med 90% sikkerhed det er "gummeslangen". Er
det noget man selv kan skifte, og hvad hedder alle de dele, hvis jeg nu skal
bruge deres rigtige navne?

Takker
Kim

Fra : alexbo

Dato : 25-04-04 19:00

"KO" skrev i
> det noget man selv kan skifte, og hvad hedder alle de dele, hvis jeg nu
skal
> bruge deres rigtige navne?

Den hedder en returslange, og er lige til at skifte, skift også mellem
dyserne, og slutproppen.

mvh
Alex Christensen

Fra : KO

Dato : 25-04-04 19:24

> "KO" skrev i
> skal

> Den hedder en returslange, og er lige til at skifte, skift også mellem
> dyserne, og slutproppen.

Takker. Lyder billgt, hvis jeg selv kan ordne det
Hvad er denne slutprop?
Og hvad mener du med: skift også mellem dyserne?

Fra : alexbo

Dato : 25-04-04 19:52

"KO" <kim.mailSLET-dette@c.dk> skrev

> Hvad er denne slutprop?
> Og hvad mener du med: skift også mellem dyserne?

Der skulle gerne gå en slange til den ene dyse, derfra til den næste osv.
indtil den sidste, den slutter med en prop.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten P

Dato : 25-04-04 19:02

"KO" <kim.mailSLET-dette@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en "gummeslange" dertil. Tror med 90% sikkerhed det er "gummeslangen". Er
> det noget man selv kan skifte, og hvad hedder alle de dele, hvis jeg nu

Hej

Som du beskriver det så er det dit returløb som er utæt, det er nemt at
skifte du kan købe slange i metermål hos de fleste reservedelsbutikker.

Vh Carsten

Fra : Christian Madsen

Dato : 26-04-04 17:35

On Sun, 25 Apr 2004 19:46:26 +0200, KO wrote:

> [...]
> det noget man selv kan skifte, og hvad hedder alle de dele, hvis jeg nu skal

På min MB 250D var det rørene, der var flækkede fordi at
plastikdimsen, der skulle holde dem fra hinanden var gået, så de
sad og bankede mod hinanden. Check også lige det.

Mvh,
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 21:16

"Christian Madsen" <news@doktormadsen.dk> skrev i en meddelelse

Er

> På min MB 250D var det rørene, der var flækkede fordi at
> plastikdimsen, der skulle holde dem fra hinanden var gået, så de
> sad og bankede mod hinanden. Check også lige det.

Jep det er ikke ualmindeligt at dyserørene på VW TurboDiesler revner, det
sker som regel i bøjningerne.
Og de er lidt dyre.

/Claus