3/4" x 16 UNF-3A
Fra : Thostrup

Dato : 25-04-04 18:23

Hvad er dette for en størelse ?!?

Det kommer fra en nippel til en olietemperaturmåler som jeg har kigget på.

De 3/4" er nok at det er en 19mm/3/4" top eller nøgle der skal bruges til at
tage spænde/løsne den.

Men hvad er det lige 16 UNF-3A betyder ?!?

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : alexbo

Dato : 25-04-04 18:54

"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> skrev

> Men hvad er det lige 16 UNF-3A betyder ?!?

3/4 tomme tyk med 16 omgange pr. tomme.

Det lyder noget tykt for en olienippel, er det ikke 3/8

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-04-04 20:48

"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> tage spænde/løsne den.
>

> Men hvad er det lige 16 UNF-3A betyder ?!?

At der er tale om tomme gevind hersker der vel ingen tvivl

F står for at det er fin-gevind.
I modsætning til UNC = coarse, grov gevind.

Resten vil jeg undlade at udtale mig om.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC