Voksrester - haster!
Fra : PSG

Dato : 25-04-04 14:15

Dav med jer,

Nåede lige at få vokset den ene side af bilen inden regnen kom
I skyndingen fik jeg tværet noget voks på sidelister og vinylen ved
ruderne. Hvordan får jeg det lettest af?

PFT for svar.

--
Patrick

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 14:18

> vokset den ene side af bilen inden regnen kom
> I skyndingen fik jeg tværet noget voks på sidelister og vinylen ved
> ruderne. Hvordan får jeg det lettest af?

Er det kun voks - eller er det polish..?

Hvis det kun er voks, så kan du bare massere det væk med en tør klud.

I begge tilfælde kan du evt efterbehandle med vinyl-farve fra Sonax. Det er
et hamrende godt produkt.

Responstid: 2 min
--
/Jan W Nielsen

Fra : PSG

Dato : 25-04-04 14:39

> Er det kun voks - eller er det polish..?

Det er Turtle wax metallic

Desværre - mine vinyllister har en ret ujævn, gnubret overflade, så
voksresterne skal opløses med et eller andet...men hvad?

> I begge tilfælde kan du evt efterbehandle med vinyl-farve fra Sonax. Det
er
> et hamrende godt produkt.

Det vil jeg prøve - takker.

--
Patrick

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-04-04 14:43

> Desværre - mine vinyllister har en ret ujævn, gnubret overflade, så
> voksresterne skal opløses med et eller andet...men hvad?

Prøv med en klud, der er fugtet en lille smule med mineralsk terpentin.

Masser området og aftør med ren klud umiddelbart efter.

--
/Jan W Nielsen

Fra : PSG

Dato : 25-04-04 15:36

> Prøv med en klud, der er fugtet en lille smule med mineralsk terpentin.

Hej igen,

Heller ikke det hjalp - noget tyder på at jeg må ty til den dyre løsning og
købe det plastrens som Turtle selv anbefaler.

Men ellers tak for hjælpen.

--
Patrick