Centrallås på en MB 300E W124
Fra : Martin Schyth

Dato : 25-04-04 12:18

Hej,

Jeg har fået en lille udfordring med min centrallås på min Mercedes.
Efter en lille tur på ca. 2 kilometer ville min centrallås pludselig
ikke låse bilen mere. Jeg har en Haynes vejledning til bilen, og fandt
jo hurtigt hydraulikpumpen, som jeg fik skilt ad og kigget på.

Inde i plastickassen sidder selve pumpen, en printplade, 2 kontakter og
udgangene til luften. Jeg så hurtigt at slangen fra pumpen var hoppet
af, så den satte jeg på igen.

Jeg monterede det hele igen, og prøvede så at låse bilen - MEN.....

Nu står bilen og låser op, så låser den igen, så låser den op og dette
fortsætter så i en uendelighed. Den når dog kun at låse bagagerum og de
2 fordøre - jeg kan se at hudraulikken får en lille smule fat i
bagdørene, men den når ikke at blive kraftig nok til at lukke helt ned.

Hvis jeg dog sidder og hiver én af de 2 leninger fra nede på
hydraulikpumpen kan jeg se at den godt kan lukke bagdørene - hvis den
bare pumper i samme retning længe nok - problemet er bare at én af de 2
kontakter i pumpen biver ved at at skifte tilstand mellem "suge" og
"puste"...

Nogen idéer til hvad fejlen kan være??

Hydrauliksystemet er helt tæt - jeg har prøvet at fjerne al modstand i
bagdørene ved at løsne låsene så pumpen i døren kun skulle trække sig
sammen og folde sig ud igen - men det er tilsyneladende ikke for megen
modstand der er problemet.

Kan det være relæet der er stået af?

/Martin