Matte baglygter
Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 24-04-04 17:27

Jeg har købt en brugt bil, hvor de baglygter, der sidder i klappen, er
blevet matte at se på, som om de har fået et mælkehvidt lag udenpå..

Hvordan kan man friske det lidt op igen, så det holder ?
mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 17:36

Rasmus Bojsen <bojsen@vejen-net.dk> skrev :

>Hvordan kan man friske det lidt op igen, så det holder ?

slibe lidt ned, og en gang klar lak kan udvirke meget, ellers må man
ty til nye lygteglas/plast

Fra : Brian A.

Dato : 24-04-04 19:14

"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en brugt bil, hvor de baglygter, der sidder i klappen, er
> blevet matte at se på, som om de har fået et mælkehvidt lag udenpå..
> Hvordan kan man friske det lidt op igen, så det holder ?

Måske en gang pudse/polering med Autosol kan kalre ærterne...

Fra : Rasmus

Dato : 24-04-04 19:11

"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> wrote in message
> Jeg har købt en brugt bil, hvor de baglygter, der sidder i klappen, er
> blevet matte at se på, som om de har fået et mælkehvidt lag udenpå..
>
> Hvordan kan man friske det lidt op igen, så det holder ?

Jeg brugte engang noget silikone spray til det....det holdt et par måneder,
og resultatet var ok, men de var dog ikke direkte hvide, bare lidt matte.

det skulle vel ikke være en Xantia du har??

mvh
Rasmus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 19:16

> Jeg har købt en brugt bil, hvor de baglygter, der sidder i klappen, er
> blevet matte at se på, som om de har fået et mælkehvidt lag udenpå..

Tillykke med din Xantia af ældre årgang..

Jeg har hørt, at man kan varme plasten op med en varmepistol, og at lygterne
derved igen bliver pæne. Dette forsøgte jeg for et kort stykke tid siden på
min fars bil. Varmepistolen tog et godt stykke tid om at blive "driftsvarm",
og dette havde jeg ikke forventet, da jeg stod og varmede med den. Pludselig
var pistolen meget varm - og jeg lavede et rundt brændemærke.

Hvis det kan lade sig gøre, er det ikke helt let.

www.THansen.dk sælger nogle fine lygter til 1200 kroner for alle fire
baglygter - og så kan du få skiftet til den nye model med glasklar overdel.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 24-04-04 19:56

On Sat, 24 Apr 2004 20:16:02 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>og dette havde jeg ikke forventet, da jeg stod og varmede med den. Pludselig
>var pistolen meget varm - og jeg lavede et rundt brændemærke.

Tak for de gode tips..
Jeg vil forsøge mig lidt frem imorgen.

Det er dog ikke helt en Xantia, men en Primera jeg har købt, de har
også den feature at lygterne bliver mindre kønne med alderen.

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : petersen_michael

Dato : 24-04-04 21:53

> Det er dog ikke helt en Xantia, men en Primera jeg har købt, de har
> også den feature at lygterne bliver mindre kønne med alderen.

Det er da lige meget så længe de lyser, og BS
kan finde noget andet at hidse sig op over

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : HC

Dato : 25-04-04 06:49

> Det er da lige meget så længe de lyser, og BS
> kan finde noget andet at hidse sig op over

Ikke helt der er jo minimum krav til lysstyrken og refleksen skal jo
også virke,
Så BS noterer matte lygter

Mvh Hans

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 25-04-04 07:10

On Sat, 24 Apr 2004 22:53:21 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

>Det er da lige meget så længe de lyser, og BS
>kan finde noget andet at hidse sig op over

Ja, det er rigtigt nok at det er ligemeget så længe de lyser.. og nu
er det jo kun dem i klappen, hvor det eneste der lyser er
tågebaglygten, så det er ikke et stort problem. Mest et kosmetisk, da
det ses tydeligt når bilen er sort.
mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-04-04 18:07

> [...]
> blevet matte at se på, som om de har fået et mælkehvidt lag udenpå..
>
> Hvordan kan man friske det lidt op igen, så det holder ?

Er det ikke noget med petrolium er godt mod det?

Venligst