Vask af bil - er dette en god ide?
Fra : Sven

Dato : 24-04-04 17:06

Hej.
Pontiac Fiero (glasfiber bil), er netop hjemkommet fra Cartek, som har gjort
et meget fint stykke arbejde med at få den til at se godt ud. Når jeg så
skal til at vaske den, så forestiller jeg mig, at jeg bare bruger lunkent
demineraliseret vand (kan jeg få gratis på mit job), uden sæabe eller andet
i. Men er demineraliseret vand godt til at vaske bil i? Der er jo ingen kalk
i dette vand, men måske der så er noget andet?

Sven

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-04-04 17:13

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men er demineraliseret vand godt til at vaske bil i? Der er jo ingen kalk
> i dette vand, men måske der så er noget andet?

Det skulle ingen skade gør.

Her er lidt info fra en snak:

http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/html/9797.html

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 07:35

On Sat, 24 Apr 2004 18:13:25 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det skulle ingen skade gør.

....ifm. bilvasken, men er usundt at drikke. Man bør altså derfor vaske
bilen med masken på

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-04-04 12:02

KLIP

> ...ifm. bilvasken, men er usundt at drikke. Man bør altså derfor vaske
> bilen med masken på

Eller blot holde munden lukket...)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 12:07

On Sun, 25 Apr 2004 13:01:39 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Eller blot holde munden lukket...)

Kvinder bør derfor på den baggrund undgå at anvende vandet.
Især kvinder der har passeret de 40 kva din tidligere joke med
sofa-snakken
(mon nogen husker den?)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-04-04 12:16

KLIP

> Kvinder bør derfor på den baggrund undgå at anvende vandet.

Er den rene væske blevet prepareret med sæbe/affedter, kan der dog forekomme
situationer, hvor det kan findes belejligt at kvinder indtager en begrænset
mængde.

Den affedter, jeg selv anveder til forskellige rengøringsformål, har
desunden den egenskab at den giver en blændende hvid og lind afføring. I
særlige tilfælde i ret linie 12 meter bagud...;)

> (mon nogen husker den?)

Det (h)vides ikke med bestemthed..

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-04-04 21:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Den affedter, jeg selv anveder til forskellige rengøringsformål, har
> desunden den egenskab at den giver en blændende hvid og lind afføring. I
> særlige tilfælde i ret linie 12 meter bagud...;)

Det lyder som noget der er afprøvet.
Var det 12 m ligeud, eller er der tale om en konkurrance

Den der glemmebog er for tyk (gad vide hvor jeg lagde den)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-04-04 22:26

> [...]
kalk
> i dette vand, men måske der så er noget andet?

Er der nogen der er stærk udi kemi.
Har vredet min stakkels hjerne (den ene celle).
Er destilleret vand ikke noget aggressivt stads?
Nu breder mystikken sig sikkert.
Men forklaringen skulle være følgende:
Pga at det er destilleret er overfladespændingen næsten ikke eksisterende.
Derved trænger det ind 'overalt' og kan medføre tæring.

Mine spørgsmål er derfor:
Er der noget om snakken?
Hvordan opfører demineraliseret vand sig i denne sammenhæng?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 22:33

> [...]
>
> Mine spørgsmål er derfor:
> Er der noget om snakken?
> Hvordan opfører demineraliseret vand sig i denne sammenhæng?

Min mondeo har nu i ca. 4 år kørt med destileret vand+kølervæske 50-50% og
har ikke brugt så meget som en dråbe vand i de år der er gået.

--
Tom