Skuffende Metax vask
Fra : Rasmus

Dato : 24-04-04 14:58

Efter flere lovprisninger måtte jeg lige prøve en Metax vask, det var nok
den største skuffelse, jeg har tidligere vasket bilen i hånden eller hos
Shell (½ pris efter kl 21).

Hos Shell er mine fælge altid blevet rimeligt rene uden jeg har måttet bruge
renseskum, og bilen har også altid været ren efter vask. Det kan man så ikke
sige er tilfældet efter en tur i Metax vaskehallen i Farum. Flere steder på
bilen sidder der rester af skidt og møg tilbage, ikke engang forruden er
blevet ordentlig ren! og fælgene er lige så beskidte som da jeg kørte ind i
vaskehallen. Så nu står den næste time på håndvask af bil og fælge.

Jeg valgte enda den næst dyreste vask!.

mvh
Rasmus

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 24-04-04 15:05

Rasmus skrev:
> [...]
> fælgene er lige så beskidte som da jeg kørte ind i vaskehallen. Så nu
> står den næste time på håndvask af bil og fælge.

Jeg vasker selv min bil hos Metax i Farum og har intet negativt at sige,
synes den er blevet pæn hver gang. Det er rigtigt, at der mangler lidt
omkring det inderste i alufælgene, men det har andre vaskehaller altså ikke
kunnet gøre bedre. Findes de?

Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 17:06

> Efter flere lovprisninger måtte jeg lige prøve en Metax vask, det var nok
> den største skuffelse.

Jeg har kun erfaringer med Metax i Odense, Randers, Viby J, i Skanderborg,
Herlev og Kbh. N.

Jeg er nærmest hysterisk med min bil, og jeg har endnu aldrig nogensinde
haft den mindste kritik af rette mod Metax.

Den eneste forskel som jeg kan se er, at Metax anlæg ikke er så gamle som
mange af konkurrenterne alt den stund at Metax vaskehaller som regel ikke er
anlagt for meget mere end 5 år siden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 24-04-04 17:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> mange af konkurrenterne alt den stund at Metax vaskehaller som regel ikke

Måske er jeg bare er kommet på en uheldig dag hvor de er løbet tør for
sæbe??, men min bil var absolut ikke ren, desværre er mit digital kamera
udlånt....

Der sad almindeligt skidt og møg flere steder som jeg uden problemer kunne
vaske af med Alaskas billigste autoshampoo og en autobørste fra Netto.

....jeg er absolut ikke sart omkring min bil, men når jeg kører den i
vaskehal skal der ikke sidde skidt på den bagefter.

mvh
Rasmus

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-04-04 17:51

Rasmus wrote:

> ...jeg er absolut ikke sart omkring min bil, men når jeg kører den i
> vaskehal skal der ikke sidde skidt på den bagefter.

Hvis det er en halv pløjemark der sidder på bilen som har fået lov til
at indtørre ... for ikke at tale om indtørret fuglelort og indbrændte
udsmattede insekter ... tja så bliver ingen biler rene i vaskehaller

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Rasmus

Dato : 24-04-04 19:16

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> Hvis det er en halv pløjemark der sidder på bilen som har fået lov til
> at indtørre ... for ikke at tale om indtørret fuglelort og indbrændte
> udsmattede insekter ... tja så bliver ingen biler rene i vaskehaller

Det var et rent tilfælde at bilen blev vasket i dag, solen skinnede ikke for
meget, og jeg skulle alligevel tanke..., så det var ikke fordi min bil var
specielt beskidt.

Jeg har prøvet vaskehaller hvor min bil var langt mere beskidt og kom ud
pænere end i det her tilfælde.

mvh
Rasmus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 19:20

> Jeg har prøvet vaskehaller hvor min bil var langt mere beskidt og kom ud
> pænere end i det her tilfælde.

Maskinen kan have været defekt.

Metax yder en fin service - og det er ikke umuligt at få en gratisk vask,
hvis du via kalde-anlægget gør opmærksom på, at resultatet ikke var i orden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 20:44

> Hvis det er en halv pløjemark der sidder på bilen som har fået lov til
> at indtørre ... for ikke at tale om indtørret fuglelort og indbrændte
> udsmattede insekter ... tja så bliver ingen biler rene i vaskehaller

næh for 2 år siden kom jeg til at lukke garageporten hvor der åbenbart var
en 3 solsorte inde i garagen med mondeo'en. Gosh mand jeg troede virkelig
ikke at sådan 3 små pippere kan indeholde SÅ meget l*rt. Uden at overdrive
var mondeo'en overbel*rtet næste morgen. Så jeg skyndte mig hen i
vaskehallen med bilen og selv om den røg 2 gange gennem anlæget med en
guldvask så sad der stadig "rester" på bilen.
Man skal godt nok passe på ikke at fornærme de små pippere

--
Tom

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-04-04 17:49

Rasmus wrote:

> Jeg valgte enda den næst dyreste vask!.

Der er intet personale til at holde maskinen (dyser+kemi+m.m.) under
opsyn dagligt

Ikke dermed sagt at maskiner på bemandede stationer altid er perfekte

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 19:22

> Der er intet personale til at holde maskinen (dyser+kemi+m.m.) under
> opsyn dagligt

Jo, Metax har altid en mand i lokalområdet, der har ansvaret for maskinen.

Hvis din bil måtte sidde fast i vaskehallen, og du via samtaleanlægget
kontakter call-centeret i Aalborg, så er der en mand på stedet i løbet af få
minutter.

Ligeledes tilses vaskehallen dagligt af Metax personale.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 18:42

On Sat, 24 Apr 2004 15:58:17 +0200, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

> [...]
>blevet ordentlig ren! og fælgene er lige så beskidte som da jeg kørte ind i
>vaskehallen. Så nu står den næste time på håndvask af bil og fælge.

Nu skriver du jo ikke så meget om, hvilken bil med hvilke fælge der er
tale om. På vor lokale Shell-service siger ejeren, at man skal
forvaske manuelt på de åbenlyse steder, hvor man ved, børsterne ikke
kan nå
(skørter, bagende omkring nr.-plade, forneden ved for- og bagrude,
fælge inkl. spray, sidespejle inkl. dørpladen vor spejlene sidder
(holder børsterne væk))

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Rasmus

Dato : 24-04-04 19:22

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> (skørter, bagende omkring nr.-plade, forneden ved for- og bagrude,
> fælge inkl. spray, sidespejle inkl. dørpladen vor spejlene sidder

Det er en Mazda 626 GE, standard 16" Mazda alufælge fra en nyere 323
stationcar.

.....jeg skulle da mene at både forruden og kølerhjelmen var nemt
tilgængeligt, men på trods af det var de ikke vasket ordentligt. Hen af
siderne på bilen er der umiddelbart ikke noget at klage over....(ud over
fælgene)
Jeg har vasket fælgene med almindeligt Alaska shampoo (da jeg er løbet tør
for fælgskum) bagefter, og de er som nye at se på nu.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 20:46

> [...]
> (skørter, bagende omkring nr.-plade, forneden ved for- og bagrude,
> fælge inkl. spray, sidespejle inkl. dørpladen vor spejlene sidder

hvad er der så tilbage til maskinen?

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 20:45

On Sat, 24 Apr 2004 21:45:56 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvad er der så tilbage til maskinen?

At fuldende resultatet inkl. tørring

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@