P-watch
Fra : J. Nielsen

Dato : 23-04-04 23:26

Hej gruppe

Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
Bilen er en Escort 98

På forhånd tak

--
jnielsenbry@get2net.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 05:53

On Sat, 24 Apr 2004 00:25:41 +0200, "J. Nielsen"
<jnielsenbry@get2net.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
>starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
>Bilen er en Escort 98

Det er tændingsledningen, der sikkert er problemet - du får flere
forslag, hvis du søger i grupper på google. Søgeord: "Paulin watch":
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=paulin+watch&meta=group%3Ddk.fritid.bil

Citater:
Den orange ledning på P-Watch'en skal tilsluttes til tænding+
(Ignition Plus) - er der nogen der ved, hvor jeg finder denne ledning
i min bil?

....som jeg husker det, satte jeg den på lyset i uret...
....havde den først på plus-terminalen på tændspolen, hvilket osse gav
for lidt strøm i startøjeblikket...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : phk

Dato : 24-04-04 07:04

> ...som jeg husker det, satte jeg den på lyset i uret...
> ...havde den først på plus-terminalen på tændspolen, hvilket osse gav
> for lidt strøm i startøjeblikket...

Hvor nemt er det at indstille uret hvis man parkerer et eller andet sted,
hvor parkeringsbegrænsningerne først træder i kraft dagen efter?

Eller hvis man skal justere uret i løbet af dagen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-04-04 12:37

phk skrev:

> Hvor nemt er det at indstille uret hvis man parkerer et eller andet
> sted, hvor parkeringsbegrænsningerne først træder i kraft dagen efter?

....umiddelbart efter at man har slukket motoren, stiller man klokken
frem til det ønskede tidspunkt, siger instruktionsbogen (har dog aldrig
prøvet det; har ikke parkerings-restriktioner her i Vester Snogbæk)...

> Eller hvis man skal justere uret i løbet af dagen :)

....princippet er det samme

....når motoren har været slukket et stykke tid, kan du dog ikke
justere...
Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-04-04 21:38

"J. Nielsen" <jnielsenbry@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Har nogen erfaring med P-watch. Jeg har det problem at uret ikke altid
> starter når jeg starter bilen. Anden eller tredie gang kommer det så med.
> Bilen er en Escort 98

Har godt nok set dem omtalt, - men ikke set dem.

Har i dagen besøgt en som har det i sin bil (invalidebil) han er meget glad
for den, han sagde at den helt sikkert har skånet ham for flere - som han
udtrykte det "dummebøder".

Jeg kan da ikke tro at uret skal stoppe fordi du drejer tændingsnøglen.

Han fortalte at hans ur var radiostyret (frankurt tidnormal).

Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle" med
skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100 meter.

Og strømforbruget på radiouret er da ikke den store strømsluger, mine to
radioure går som regel 8-10 mdr. på et sæt aaa miniceller.

Så måske du har misset noget ved installationen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-04-04 22:42

Hej!

"Hans L. Jørgensen" wrote:

> Derudover fortalte han at det ikke umiddelbart er muligt at "fifle" med
> skiven, da uret for at "tidsresette" skal startes og rulle 80-100 meter.

Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-04-04 00:19

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Hvordan ved p-watchen om/når bilen har rullet?

Der er indbygget vibrationssensor.

Så er du måske alligevel ikke synsk Kim?

Mvh.

Fra : phk

Dato : 25-04-04 08:32

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Der er indbygget vibrationssensor.

Så kører man nok en 80-100 meter hurtigere i en diesel end i en benzinbil?
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-04-04 09:33

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Der er indbygget vibrationssensor.

Ok.

> Så er du måske alligevel ikke synsk Kim?

Mjaeh

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ///JJ

Dato : 25-04-04 20:10

Uffe Ravn wrote:
> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Der er indbygget vibrationssensor.

Så kan man vel bare banke ca. 30 s. på den med en finger?

Mvh
///JJ

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-04-04 22:40

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev

> Så kan man vel bare banke ca. 30 s. på den med en finger?

Sikkert, eller montere noget der vibrere, eller får p-watchen til at tro den
vibrerer.

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-04-04 12:31

Uffe Ravn skrev:

> Sikkert, eller montere noget der vibrere, eller får p-watchen til at
> tro den vibrerer.

....den måler samtidig spændingsfald ved start samt højere ladespænding
bagefter (som jeg husker det)...
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-04-04 23:08

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev

> ...den måler samtidig spændingsfald ved start samt højere ladespænding
> bagefter (som jeg husker det)...

Interessant oplysning!

Mvh.

Fra : phk

Dato : 27-04-04 21:41

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev

> Interessant oplysning!

Lidt for smart. Ankomst dag X kl. 14.00. "Skiven" indstiller sig og det er
OK med parkeringsrestriktioner til kl. 16 med 2 timers parkering. Men næste
dags morgen er der parkeringsrestriktioner fra kl. 8.00 ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 22:02

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Lidt for smart. Ankomst dag X kl. 14.00. "Skiven" indstiller sig og det er
>OK med parkeringsrestriktioner til kl. 16 med 2 timers parkering. Men næste
>dags morgen er der parkeringsrestriktioner fra kl. 8.00 ...

Hvad ville du have gjort med en manuel skive?
Du har jo holdt der i 2 timer, så du må faktisk ikke holde der efter
kl 8 uden at have flyttet bilen i mellemtiden.
Var du kommet kl. 15 har du brugt den første time om eftermiddagen og
har så indtil kl. 9 næste morgen.
Sådan tolker jeg i hvert fald reglerne.
--
Leonard

Fra : phk

Dato : 29-04-04 09:17

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kl 8 uden at have flyttet bilen i mellemtiden.
> Var du kommet kl. 15 har du brugt den første time om eftermiddagen og

Det gør jeg så ikke - uden at have tolket reglerne. Jeg har bare taget for
givet at de var som jeg tror uden fantasi til at forestille mig det kunne
være på andre måder :)

Nogen der ved hvordan de skal tolkes?

--
Per, Esbjerg