Snydepriser i tyskland :o(
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 18:59

Hai

Var hos Bosch i Flensborg i dag for at bestille tid til fyldning af aircon
når nu jeg får en ny kondensator.
De annoncerer jo med at lave service på alle klimaanlæg for 19 Euro.
Fortalte manden hos Bosch at jeg havde købt en ny kondensator og derfor skal
have fyldt anlæget igen.

Jo....så koster det 100 Euro og så ville han råde mig til samtidig at få et
sporstof i så det kostede 125 Euro.
"Jammen I skriver jo 19 Euro, så for 750 g gas vil I have 105 Euro?"

"Nej det er meget komliceret for det tager ca. 1½-2 timer at udlufte og
fylde anlæget"

"Nå...tak så kan jeg ligesågodt få det lavet i Danmark"

---
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 19:38

Så ka' du vel lære at holde din kæft

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 19:44

> Så ka' du vel lære at holde din kæft

Første gang holdte jeg keje og spurgte ikke om noget....da kostede det 1.100
Kr så sådan et køleskab er nu ganske bekostelig at holde cool

:o/

--
Tom

Fra : hanzen

Dato : 23-04-04 19:47

> [...]
> fylde anlæget"
>
> "Nå...tak så kan jeg ligesågodt få det lavet i Danmark"

Sidder lige med en annonce fra Autohaus-Ebsen i Süderlügum
www.autohaus-ebsen.de
Her står om service på aircon.

Udskiftning af væske
Desinficering af kondensator
Rensning/udluftning af klimasystemet
? 75,- (ca 570,- kr)

Man skulle måske liste forbi med Scaniaen en dag.

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 - 185 HK med kunstigt åndedræt.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 20:02

> Sidder lige med en annonce fra Autohaus-Ebsen i Süderlügum
> [...]

Tja nu ved jeg snart ikke om jeg gider fjolle mere rundt diverse steder for
at finde et tilbud. Det viser sig alligevel at priserne slet ikke holder når
det kommer til stykket.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-04-04 20:09

On Fri, 23 Apr 2004 19:59:06 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

[snip]
> [...]
>fylde anlæget"
>
>"Nå...tak så kan jeg ligesågodt få det lavet i Danmark"

Den tyske markedsføringslov er desværre ikke så streng på nogle punkter,
som den danske. Derfor er sådanne ting lovlige.
Et fint eksempel var fra fødevaremessen i Berlin. Der testede man en
Kalbsleberwurst. Det viste sig at den ikke indeholde kalvelever eller
nogen anden form for kalvekød af nogen art. Trods dette var den lovligt
deklareret!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.