Skifte av bremseklosser på Audi A4 1998
Fra : FH

Dato : 23-04-04 11:32

Hei.
Er det noen kan fortelle hvordan stempelet trykkes eller skrues tilbake?
Dette for å gi plass til nye bremseklosser!
Kan stempelet ruste fast?

Jeg har forsøkt på skru og press, uten resultat!

MVH
Finn H.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 16:59

"FH" <finn.hovlan@nestor.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette for å gi plass til nye bremseklosser!
> Kan stempelet ruste fast?
>
> Jeg har forsøkt på skru og press, uten resultat!

Nope ! du skal skrue stemplet ind mens der presses, Biltema har et
specieltværktøj til 90 kr.
Fantastisk og uundværligt for går det selv manden, det er iøvrigt gælden ved
alle biler med Lucas kalibrer med selvjusterende håndbremse.

I en snæver vending kan en skruetvinge og vandpumpetang bruges, men pas på
ikke at klemme i manchetten.

værktøjet har artikkelnummer: 19-234
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=21610

Se iøvrigt også artikkelnummer: 19-287 til forbremserne
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=21703

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===