Regler for at hæve sin bil???
Fra : Peter J

Dato : 22-04-04 20:34

Hej NG

Er der nogen som kender reglerne for at hæve en bil, eller ved hvordan man
får den godkendt / synet?
Jeg har en Chevrolet Tahoe som jeg godt kunne tænke mig at fået hævet. Ikke
vildt meget kun ca. 10 cm. Der findes et hav af bodylift og suspensionslift
over-there, men jeg kan ikke finde ud om hvad jeg må eller ikke må.
Nogle gode forslag?

På forhånd tak

CU, JarJar

Fra : anders majland

Dato : 22-04-04 21:09

> [...]
> hævet. Ikke vildt meget kun ca. 10 cm. Der findes et hav af bodylift
> og suspensionslift over-there, men jeg kan ikke finde ud om hvad jeg

Den ændrede affjedring skal vel være godkendt til bilen. Så enten skal
checy. sige god for det eller også kan en tysk tüv måske gøre det.
Dernæst løber du måske ind i problemer med placeringen af lygterne. Er
der ikke lovkrav til både hvor lavt/højt de må sidde ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-04 21:49

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
:

>Er der ikke lovkrav til både hvor lavt/højt de må sidde ?

Jo - noget kan du finde på gruppes hjememside under indretning/udstyr

Fra : Peter J

Dato : 22-04-04 21:53

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
> Dernæst løber du måske ind i problemer med placeringen af lygterne. Er
> der ikke lovkrav til både hvor lavt/højt de må sidde ?

Jeg har en dispensation fra Færdselsstyrelsen mht. til mine lygter - idet
de bl.a. ikke er EU markeret.

Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 05:54

Peter J wrote:
> [...]
> hævet. Ikke vildt meget kun ca. 10 cm. Der findes et hav af bodylift
> og suspensionslift over-there, men jeg kan ikke finde ud om hvad jeg

Du må ingenting. De sæt du kan købe til den er ikke TÜV godkendt.
(Og nogen gange er selv en TÜV godkendelse ikke god nok)

> Nogle gode forslag?

Køb fx et trail master body lift kit, monter det, og kør. Når du skal til
syn overvejer du, om du vil pille det af. Nogen steder bliver de synet med
det uden problemer, andre steder ikke.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter J

Dato : 23-04-04 15:54

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> [...]
> til syn overvejer du, om du vil pille det af. Nogen steder bliver de
> synet med det uden problemer, andre steder ikke.

Hej Morten

Tak for dit svar. Du lyder MEGET sikker i din sag - det med at man ikke
Er det noget som du prøvet eller har erfaringer med?

Jeg har kigget lidt på dit TrailMaster forslag og det var reelt noget af
det som jeg selv havde tænkt på.
cf-offroad.dk ser ganske interessant ud. Har du noget med den at gøre, og
kan jeg maile lidt flere detaljer direkte til dig?

mvh,
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 16:18

Peter J wrote:
> Hej Morten

Hej Peter...

> Tak for dit svar. Du lyder MEGET sikker i din sag - det med at man
> ikke må

Jep..

Er det noget som du prøvet eller har erfaringer med?

Nej. Min egen er hævet 100 mm vha. et TÜV godkendt body lift. Den har dog
ikke været til syn - endnu. Men jeg snakker med en del indenfor 4x4... Nogen
får meget synet, nogen for næsten ingenting synet. Jeg tror det hele
afhænger af bilens generelle udseende og stand. Hvis bilen er i orden, er
det der er lavet ved den sikkert også. Hvis bilen er rusten og forfalende er
resten sikkert heller ikke i orden.

> Jeg har kigget lidt på dit TrailMaster forslag og det var reelt noget
> af det som jeg selv havde tænkt på.

Min svoger har en Chevrolet K1500, som der netop er kommet et trail master
3" body lift kit hjem til. Det bliver monteret sammen med Xenon
skærmforøgere indenfor ca. 14 dage...

> cf-offroad.dk ser ganske interessant ud. Har du noget med den at
> gøre, og kan jeg maile lidt flere detaljer direkte til dig?

1 x tak. 2 x ja.

--
Mvh. Morten Fruergaard