/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Radio amatør slår til igen......
Fra : Sp@cey


Dato : 22-04-04 15:45

halløj næsten altvidene orakler

Jeg har fået et nyt problem med min golf 3.
Jeg havde efter meget overvejning anskaffet mig et par nye baghøjtalere og
har trukket ledninger til osv.
Fik tilsluttet skidtet og skal til at mozzle radio'en på plads igen. Jeg
opdager ikke i tide at gummi isoleringen på ledningen fra tændingslåsen er
gledet op og får derfor kortsluttet den med stel (går jeg ud fra, jeg kan
ikke se hvad der ellers skulle være sket) og nu har jeg ikke strøm på den
ledning mere.
Splitter instrumentbrædtet ad og følger ledningen til et stik ved
tændingslåsen, ohmer ledningen igennem og der er ikke nogen modstand så der
er ikke nogen sikring på den side. Sidder der en sikring i tændingslåsen
eller hvad ka der ellers være galt?
Hjælp!! Nogen gode ideer?

På forhånd tak

Sp@ey



 
 
Ulrich Sørensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich Sørensen


Dato : 22-04-04 18:33

....inden du splitter hele bilen ad - har du checket sikringsboksen hvor end
den sidder i sådan en golf? Der sikker bare sprunget en sikring.

mvh Ulrich

"Sp@cey" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:4087da82$0$22979$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> halløj næsten altvidene orakler
>
> Jeg har fået et nyt problem med min golf 3.
> Jeg havde efter meget overvejning anskaffet mig et par nye baghøjtalere og
> har trukket ledninger til osv.
> Fik tilsluttet skidtet og skal til at mozzle radio'en på plads igen. Jeg
> opdager ikke i tide at gummi isoleringen på ledningen fra tændingslåsen er
> gledet op og får derfor kortsluttet den med stel (går jeg ud fra, jeg kan
> ikke se hvad der ellers skulle være sket) og nu har jeg ikke strøm på den
> ledning mere.
> Splitter instrumentbrædtet ad og følger ledningen til et stik ved
> tændingslåsen, ohmer ledningen igennem og der er ikke nogen modstand så
der
> er ikke nogen sikring på den side. Sidder der en sikring i tændingslåsen
> eller hvad ka der ellers være galt?
> Hjælp!! Nogen gode ideer?
>
> På forhånd tak
>
> Sp@ey
>
>



Sp@cey (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 22-04-04 18:37


"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:408801c9$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> ...inden du splitter hele bilen ad - har du checket sikringsboksen hvor
end
> den sidder i sådan en golf? Der sikker bare sprunget en sikring.

Nope, Samtlige sikringer er visuelt og ohm mæssigt kontrolleret i
desperation.
Så nemt er det desværre ikke.

Sp@cey



Fly Christensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 22-04-04 18:59

On Thu, 22 Apr 2004 19:37:28 +0200, "Sp@cey" <someone@microsoft.com>
wrote:

>
>"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>news:408801c9$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> ...inden du splitter hele bilen ad - har du checket sikringsboksen hvor
>end
>> den sidder i sådan en golf? Der sikker bare sprunget en sikring.
>
>Nope, Samtlige sikringer er visuelt og ohm mæssigt kontrolleret i
>desperation.
>Så nemt er det desværre ikke.

Kan potten have mere end èn sikringsboks? Nogle biler har en ude i
motorrummet, samt en i kabinen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Sp@cey (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 22-04-04 19:53


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:ls1g80l3p4s8jk5uml5s4rkt48pd9926m3@4ax.com...
> On Thu, 22 Apr 2004 19:37:28 +0200, "Sp@cey" <someone@microsoft.com>
> wrote:
>
> >
> >"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> skrev i en
meddelelse
> >news:408801c9$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> ...inden du splitter hele bilen ad - har du checket sikringsboksen hvor
> >end
> >> den sidder i sådan en golf? Der sikker bare sprunget en sikring.
> >
> >Nope, Samtlige sikringer er visuelt og ohm mæssigt kontrolleret i
> >desperation.
> >Så nemt er det desværre ikke.
>
> Kan potten have mere end èn sikringsboks? Nogle biler har en ude i
> motorrummet, samt en i kabinen.
>
Tror det ikke, jeg har fulgt ledningen helt til tændingslåsen, og defra har
jeg målt den igennem over til radio'en og der er ikke nogen modstand. Jeg
tror selv det er et lille kontaktsæt i tændingslåsen der er feset af........

Mvh
Sp@cey



Ukendt (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-04 22:08


"Sp@cey" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:4088149c$0$28840$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:ls1g80l3p4s8jk5uml5s4rkt48pd9926m3@4ax.com...
> > On Thu, 22 Apr 2004 19:37:28 +0200, "Sp@cey" <someone@microsoft.com>
> > wrote:
> >
> > >
> > >"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> skrev i en
> meddelelse
> > >news:408801c9$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > >> ...inden du splitter hele bilen ad - har du checket sikringsboksen
hvor
> > >end
> > >> den sidder i sådan en golf? Der sikker bare sprunget en sikring.
> > >
> > >Nope, Samtlige sikringer er visuelt og ohm mæssigt kontrolleret i
> > >desperation.
> > >Så nemt er det desværre ikke.
> >
> > Kan potten have mere end èn sikringsboks? Nogle biler har en ude i
> > motorrummet, samt en i kabinen.
> >
> Tror det ikke, jeg har fulgt ledningen helt til tændingslåsen, og defra
har
> jeg målt den igennem over til radio'en og der er ikke nogen modstand. Jeg
> tror selv det er et lille kontaktsæt i tændingslåsen der er feset
af........
>

Det tror jeg sagtens kan være problemet.
For nogle år siden skulle jeg sætte en forstærker i min G3 GTI, jeg var ikke
helt OBS på hvad jeg lavede og kom til at trække temmeligt meget strøm
igennem bundstykket i tændingslåsen, hvorved den fik et dødt punkt i
kontakten.
En udskiftninge var påkrævet, det var lidt omstændigt med en knækbolt der
skulle mejsles over, men ikke særligt dyrt i stumper.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===





Sp@cey (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 23-04-04 07:53



> Det tror jeg sagtens kan være problemet.
> For nogle år siden skulle jeg sætte en forstærker i min G3 GTI, jeg var
ikke
> helt OBS på hvad jeg lavede og kom til at trække temmeligt meget strøm
> igennem bundstykket i tændingslåsen, hvorved den fik et dødt punkt i
> kontakten.
> En udskiftninge var påkrævet, det var lidt omstændigt med en knækbolt der
> skulle mejsles over, men ikke særligt dyrt i stumper.
>

Jeg tror bare at jeg "luser" over fra den konstant strømførende oppe ved
radio'en.

Så må jeg bare huske at tage fronten af radioen når jeg går fra den.....

Tak for inputtet
Sp@cey



Niels-Chr (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Niels-Chr


Dato : 23-04-04 12:26

>
> Jeg tror bare at jeg "luser" over fra den konstant strømførende oppe ved
> radio'en.
>
> Så må jeg bare huske at tage fronten af radioen når jeg går fra den.....
>
> Tak for inputtet
> Sp@cey

I så fald bør du lægge en afbryder ind i lusen også så du kan slukke
helt, da switch-mode strømforsyningen i radioen ellers vil dræne
batteriet i løbet af få dage. Selvom radioen er "slukket" og fronten
fjernet, kører switch-mode'n alligevel i tomgang. Måler du med et
almindeligt multimeter, ser du kun et lille forbrug, men det er fordi
switch-moden trækker strøm i korte spidser, som ikke registreres
korrekt af multimeteret. Med et scop vil du kunne se det.

Tro mig - jeg taler af bitter erfaring efter at have stået med en død
bil et par kolde vinterdage!

mvh Niels-Chr

anders majland (23-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-04-04 13:49

> I så fald bør du lægge en afbryder ind i lusen også så du kan slukke
> helt, da switch-mode strømforsyningen i radioen ellers vil dræne
> batteriet i løbet af få dage. Selvom radioen er "slukket" og fronten
> fjernet, kører switch-mode'n alligevel i tomgang.

Når det nu ikke dur med tændingslåsen hvad så med at trække et relæ med
strømmen til f.eks nær.lys eller lign. Med mindre du bruger drivein
biografer giver det vel ingen ulemper ?

Og du risikerer ikke at glemme at slukke for den.

(På min mc bruger jeg pos. lyset til at "override"
varmehåndtagsafbryderen )


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Ukendt (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-04 15:48


"Sp@cey" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:4088bd6b$0$10938$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
> > Det tror jeg sagtens kan være problemet.
> > For nogle år siden skulle jeg sætte en forstærker i min G3 GTI, jeg var
> ikke
> > helt OBS på hvad jeg lavede og kom til at trække temmeligt meget strøm
> > igennem bundstykket i tændingslåsen, hvorved den fik et dødt punkt i
> > kontakten.
> > En udskiftninge var påkrævet, det var lidt omstændigt med en knækbolt
der
> > skulle mejsles over, men ikke særligt dyrt i stumper.
> >
>
> Jeg tror bare at jeg "luser" over fra den konstant strømførende oppe ved
> radio'en.
>
> Så må jeg bare huske at tage fronten af radioen når jeg går fra den.....
>
> Tak for inputtet

Selv tak - pjat med dig.
Jeg har lige skiftet bundstykket i min gamle Passat (efter 321000 km var det
så slidt at den tilsidst ikke kunne starte), det er samme bundstykke.
Stumperne (bundstykke + bolt) kostede lige knap 150,- kr. i Tyskland og
udskiftningen tog under 1 time.

Kom nu bare igang, tilbring lidt kvalitetstid sammen med bil :)


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste