Ny bil: Nissan Primera 1.8 Visia 5 dørs vs~
Fra : ///JJ

Dato : 22-04-04 13:00

Min far skal vælge ny bil.
Har I nogle kommentarer til hvilken der er bedst?
Han kører rigtig mange kilometer og bilen skal også bruges til at slæbe
campingvogn og/eller køre på sommerferie i.

Nissan Primera 1.8 Visia 5 dørs
Skoda Octavia Hatchback Ambiente 1.9 TDI
(Han kan ikke vælge andre, så andre sammenligninger er ikke så interessante)

På forhånd tak,

Mvh
///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 13:17

> Min far skal vælge ny bil.
> Har I nogle kommentarer til hvilken der er bedst?
> Han kører rigtig mange kilometer og bilen skal også bruges til at slæbe
> campingvogn og/eller køre på sommerferie i.

Hvis der med "bedst" menes til at trække, så skal man bare gå efter den med
det største moment (Nm).

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lykke

Dato : 22-04-04 14:32

Jeg har haft en Nissan Premiere 2,0 og den årgang, blev det år kåret som den
bedste trækker.
Den var ligeglad med Kassel bakker
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 16:39

> Jeg har haft en Nissan Premiere 2,0 og den årgang, blev det år kåret som
den
> bedste trækker.
> Den var ligeglad med Kassel bakker
> Poul

*ROFL*

Det må være lidt af en motor.. :)
--
/Jan W Nielsen

Fra : Lykke

Dato : 22-04-04 17:13

Jeg har ikke forstand på de forskellige motorer. den var ikke særlig hurtig
i 1 og 2 gear men var fantastisk til at trække.
Poul

Fra : ///JJ

Dato : 22-04-04 15:42

Tom wrote:

> Hvis der med "bedst" menes til at trække, så skal man bare gå efter
> den med det største moment (Nm).

Joeh, men det er jo ikke det eneste man har brug for. Camping-vognen bliver
højst brugt en gang om året, så det er nok andre forhold der kommer til at
afgøre valget.

///JJ

Fra : anders majland

Dato : 22-04-04 18:17

> Hvis der med "bedst" menes til at trække, så skal man bare gå efter
> den med det største moment (Nm).

Ert det tid til cola og popcorn ?

Det er klart vigtigt med et godt moment fra lave omdrejninger. Det er
ikke noget ved et højt moment hvis det først kommer ved for høje
omdrejninger... Hvis muligt så kig istedet på effekt/moment kurver og
gearinger. Hvilket effekt/moment er f.eks til rådighed i 4. og 5. ved
70, 80, 98 og 112km/t ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : ///JJ

Dato : 22-04-04 21:53

anders majland wrote:

> Ert det tid til cola og popcorn ?

Nej, helst ikke.

Jeg er mere interesseret i køre-egenskaber, støj, reserve-dele-skift (og
andre fejl).

Mvh
///JJ

Fra : sd

Dato : 23-04-04 19:28

Jeg har nu en Visia 1.8 Stc.
Og den bruger 8 liter benzin / 100 km ved 140 km/t. Så helt galt er det
altså ikke :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-04 20:03

> Jeg har nu en Visia 1.8 Stc.
> Og den bruger 8 liter benzin / 100 km ved 140 km/t. Så helt galt er det
> altså ikke :)

Ok, det lyder næsten urealistisk flot i forhold til de to eksemplarer, som
jeg har erfaringer med, men jeg skal ikke afvise det. Mine erfaringer går
kun på ret hurtig motorvejskørsel.

Her bliver der til gengæld målt ved at køre tanken næsten tom, fylde op og
så at dividere med antal kørte kilometer siden sidste tankning.

Som jeg skrev, så "er det kun ved hastigheder over 140 km/t, at kæden hopper
af", men der er den altså så også helt og fuldstændig absurd gal.

I hvert fald med begge af de to eksemplarer, som jeg taler om.

Min onkel har en 2003 1,8 stationcar i næstøverste udstursnivaeu (kan ikke
huske, hvad den hedder) - han er også ked af forbruget ift hans tidligere
Primera, der oven i købet var hurtigere.

--
/Jan W Nielsen