Hamrende uvidenskabeligt, og alligevel ...~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-04-04 20:59

G'aften i hytterne

Ansporet af noget nogle af os lagde mærke til på mange af de biler i
Bella, der kan formodes at opnå pænt høje salgstal : Hold kæft et
dårligt udsyn fremad, og bagud , men øehh, hvordan står det egentligt
til med de biler vi dagligt færdes i ...

Hvis folk gider, kunne vi for sjove lave en lille hurtig undersøgelse

Se evt gruppens hjemmesider - link på forsiden

Hvor langt fra fronten på din bil, skal en person stå, førend du kan
se vedkommendes fødder , hvad med bagude ?

Og hvordan ser det ud med de blinde vinkler ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-04-04 20:59

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hvor langt fra fronten på din bil, skal en person stå, førend du kan
> se vedkommendes fødder , hvad med bagude ?

Langt gætter jeg på (mht. Escorten). Kan dog godt checke ved lejlighed :)

> Og hvordan ser det ud med de blinde vinkler ?

Det ved man jo ikke, de er BLINDE. Halloooo?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-04-04 22:59

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> se vedkommendes fødder , hvad med bagude ?
>
> Og hvordan ser det ud med de blinde vinkler ?

Hej

Der er på en engelsk hjemmeside en sådan undersøgelse af en bunke nye biler,
jeg kan bare ikke komme på hvad den hedder lige nu. Jeg vender tilbage hvis
jeg kommer på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-04-04 23:11

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Der er på en engelsk hjemmeside en sådan undersøgelse af en bunke nye biler,
>jeg kan bare ikke komme på hvad den hedder lige nu. Jeg vender tilbage hvis
>jeg kommer på det.

det ville være fint - men jeg er skam også interesseret i de gængse
biler folk kører i ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-04-04 23:21

> det ville være fint - men jeg er skam også interesseret i de gængse
> [...]

Ups der var noget, utroligt hvad et hårdt slag i hovedet kan medføre. Det
var engelske What Car der har levet en visibility test i 2003, den første
jeg lige rendte på var det her
http://www.thenetrisk.com/html/news/archive/cars090903.html Måske er den
stadig til at få fat i hvis man surfer lidt rundt på www.whatcar.co.uk Jeg
husker at der var fine tegninger med skraveringer som viste hvad man gik
glip af i de forskellige modeller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-04-04 23:47

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Ups der var noget, utroligt hvad et hårdt slag i hovedet kan medføre.

Jep - fandt den - visibility test 2003

Den viser desværre kun fremad