Vedligehold af klima/aircon
Fra : Olle O

Dato : 20-04-04 19:51

Hej Gruppe,

Jeg har erhvervet mig en Peugeot 406 med klima/aircon. Jeg har ikke
tidligere haft klima/aircon så derfor er jeg i tvivl hvordan sådan noget
skal vedligeholdes. Jeg synes ikke at instruktionsbogen siger så meget.

Passer det sig selv eller skal det efterses hvert år eller lignende. Kræver
det evt. en fagmand eller kan én med fingersnilde klare det?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Olle

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 20:40

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Kræver
> det evt. en fagmand eller kan én med fingersnilde klare det?

Mange værksteder vil nok forsøge at bilde dig ind at du skal have de
serviceret hvert 2.-3. år. Evt skifte kølemiddel og tørfilter.
Men jvf. en god kammerat som er kølemontør, skal man ikke begynde at rode
med det eller skifte kølemiddel hvis ikke det fejler noget.

Derimod er det et must at du bruger det lige nøjagtigt som det står i
brugervejledningen, og at du aktivere det jævnligt også om vinteren.
Hvis du får lugt af sure tæer kan varmeapperattet disinficeres vha en slange
man stikker ind i luftindtaget og dermed sprøjter disinficeringsmiddel ind
med.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===