Bokstuning af Suzuki Grand Vitara 2.0 TD
Fra : Helle Urban Munck

Dato : 20-04-04 19:49

Hej

Er der nogen der har erfaring med en god tuningsboks til en Suzuki Grand
Vitara 2,0 TD ?
Motoren er en 110HK Turbodiesel (16V) fra PSA.

Mvh
Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 20-04-04 20:09

"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med en god tuningsboks til en Suzuki Grand
> Vitara 2,0 TD ?

Ingen konkret erfaring med Suzuki, men ....

> Motoren er en 110HK Turbodiesel (16V) fra PSA.

Min PSA HDI 110 HK (8V) er rigtig glad for en box fra ww.fgamotorsport.dk,
som får mine bedste anbefalinger.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-04-04 20:12

On Tue, 20 Apr 2004 21:08:32 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Min PSA HDI 110 HK (8V) er rigtig glad for en box fra ww.fgamotorsport.dk,
>som får mine bedste anbefalinger.

www.fgamotorsport.dk/modeloversigt.htm
Vitara 2.0TD 110hk/270nm -> +28hk samt +55nm for 4.295,- kr

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Helle Urban Munck

Dato : 20-04-04 21:08

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen konkret erfaring med Suzuki, men ....

> Min PSA HDI 110 HK (8V) er rigtig glad for en box fra ww.fgamotorsport.dk,
> som får mine bedste anbefalinger.

Har den hjulpet på den tøven som turbo motoren har ved de helt lave
omdrejninger ?
Er den blevet mere omdrejningsvillig ?

Mvh
Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 20-04-04 21:33

"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Har den hjulpet på den tøven som turbo motoren har ved de helt lave
> omdrejninger ?

Er turbo tøver jo altid - det ligger i selve konstruktionen.

Men der er kommet markant mere moment med boksen; også ved lave
omdrejninger. Fra 1500 omdrejninger er der virkelig liv i dyret.

I stedet for at spørge om alt muligt synes jeg blot du skal afprøve boxen -
det kan du gøre i 14 dage - gratis! Se www.fgamotorsport.dk - Thomas
Landberg som sælger skidtet er meget hjælpsom. Send ham en mail.

> Er den blevet mere omdrejningsvillig ?

Jeps. Det er i høj grad mere en følelse end så meget andet - man mærker det
ved, at den rykker meget mere ved høje omdrejninger. Uden box går motoren jo
død over 3.000 omdrejninger, ikke sandt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : EjS

Dato : 22-04-04 08:07

> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med en god tuningsboks til en Suzuki Grand
> Vitara 2,0 TD ?
> Motoren er en 110HK Turbodiesel (16V) fra PSA.

Vær opmærksom på at det kan være forbundet med højere slid. Jeg ved ikke hvilken
kobling der sidder i Vitara men PSA's koblinger kæmper en ulige kamp mod det høje
moment.

Min fars HDi 110 har lige smadret en kobling. Bilen har kørt 35000 km.

MVH EjS

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.164.149.130)

Fra : Landberg

Dato : 22-04-04 08:54

> [...]
det høje
> moment.
>
> Min fars HDi 110 har lige smadret en kobling. Bilen har kørt 35000 km.

På en 90hk HDi kan man opleve, at koblingen begynder at glide når man
bokstuner bilen. Det går dog i 9 ud af 10 tilfælde i sig selv igen. Generelt
er der ingen problemer med koblingen på 110hk HDi'erne, men som du selv har
bemærket, så er koblingen i netop Xsara 110hk HDi utrolig svag. Jeg kender
ikke årsagen, men jeg er fristet til at tro, at den kører med den kobling
der normalt kun findes i 90hk HDi. Det er ellers meget sjældent at 110hk
HDi'er glider i koblingen, men hvis bilen har kørt f.eks. 180.000km kan det
dog ske. Jeg har dog ikke oplevet en Vitara der gled i koblingen endnu.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : EjS

Dato : 22-04-04 09:38

> [...]
> dog ske. Jeg har dog ikke oplevet en Vitara der gled i koblingen endnu.

Mht. 90 Hk er min fars erfaring den helt samme som du skriver.

Men Citroen siger nu at Xsara koblingen i 110 Hk aldrig giver problemer. Der
sidder en anden kobling i Picasso (og sikkert også i 90 Hk versionerne) som
omvendt har givet mange problemer. Af samme grund vil Citroen skifte koblingen
helt gratis i Xsara da det ikke burde kunne ske.

Som sagt er bilen lidt over et år gammel og har kørt 35000 km.

Fra : Henrik

Dato : 23-04-04 17:17

Hej,

Prøv lige at hører hcracing, de kan også noget med boks tuning. Jeg har selv en
derfra, det duer. www.hcracing.dk

"Re: Bokstuning af Suzuki Grand Vitara 2.0 TD"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.200.146)