/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Peugeot 106i, høj tomg. eft. batterifrakob~
Fra : Søren


Dato : 20-04-04 13:10

Hej alle,


Da der skulle svejses lidt på bilen blev accu'en taget fra og tomgangen
ligger nu i nærheden af 2'200 RPM.

Jeg vil ikke pille uden at vide hvad jeg gør, da det jo netop ikke er
tomgangsskruen der er blevet ændret på.

Det lyder, i mine ører, som om styreelektronikken har tabt en justering,
da fænomenet dukkede op efter frakobling af accu'en (før det lå den fint
på omkring 1'ooo RPM).

Jeg har snuset lidt rundt på nettet uden at finde noget brugbart, så hvis
der er en der kunne sige et par kloge ord om hvad jeg evt. selv kan gøre
ved det (og hvad det kræver af tooling), eller om det snarere er noget der
kræver en "autoriseret værkstedscomputer" at genoprette, ville det være
helt super :)

På forhånd tak.


--
Venlig hilsen,
Søren
* If it puzzles you dear... Reverse engineer *
LM317-PSU-Designer v1,0b <http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/>

 
 
Dennis Pedersen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-04-04 13:15


"Søren" <Look@iNO-SPAMt.dk.invalid> wrote in message
news:Xns94D1900DB804Fo8oLOOKatHOMEo8o@212.242.40.196...
> Hej alle,
>
>
> Da der skulle svejses lidt på bilen blev accu'en taget fra og tomgangen
> ligger nu i nærheden af 2'200 RPM.

Hvor meget har du kørt i bilen efter den var under kniven.
Det kan godt være motorstyringen der skal "finde sig selv" igen - derfor kan
den være lidt mærkelig lige efter du har taget strømmen.



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Søren (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-04-04 14:52

Hej Dennis,


> Hvor meget har du kørt i bilen efter den var under kniven.
> Det kan godt være motorstyringen der skal "finde sig selv" igen -
> derfor kan den være lidt mærkelig lige efter du har taget strømmen.

Vi fik knækket udstødningen tæt ved broen over Vejle fjord og fik den
svejset på et værksted ca. 10 km derfra. Siden kørte vi hjem til Kbh.
med et lille svinkeærinde på Fyn (er det omkring 300 km?) og så har jeg
vel kørt max. 20 km i den (på 2 ture) siden.

Der er måske stadig håb for at det går i sig selv ?


Jeg har i øvrigt lært at ignorere den gule lampe der fortæller at
elektronikken ikke har det godt. Den tænder hvis man lader den sejtrække
en anelse, sparker en smule til den, eller hvis solen står for lavt på
himlen, men slukker heldigvis igen hvis man holder den på ca. 3'200 RPM
et sekund eller to, men det lærer man at leve med ;-/


--
Venlig hilsen,
Søren
* If it puzzles you dear... Reverse engineer *
LM317-PSU-Designer v1,0b <http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-
bin/LM317/>

Ukendt (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-04 16:20

> > Hvor meget har du kørt i bilen efter den var under kniven.
> > Det kan godt være motorstyringen der skal "finde sig selv" igen -
> > derfor kan den være lidt mærkelig lige efter du har taget strømmen.

Det er forbi styreboksen efter et reset skal finde melodien.
Der er en bestemt metode man skal køre den efter man har resettet den, men
hvordan kan jeg ikke lige huske.

Prøv at spørge inde på www.hi-speed.dk jeg tror der er 200 personer derinde
der kan give dig det rigtige svar !
--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk



Søren (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-04-04 16:33

Hej Søren,


> Det er forbi styreboksen efter et reset skal finde melodien.

Aha.


> Der er en bestemt metode man skal køre den efter man har resettet
> den, men hvordan kan jeg ikke lige huske.
>
> Prøv at spørge inde på www.hi-speed.dk jeg tror der er 200 personer
> derinde der kan give dig det rigtige svar !

Det prøver jeg, 1000 tak :)


--
Venlig hilsen,
Søren
* If it puzzles you dear... Reverse engineer *
LM317-PSU-Designer v1,0b <http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/>

Søren (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-04-04 21:23

Hej Søren,


> Prøv at spørge inde på www.hi-speed.dk jeg tror der er 200 personer
> derinde der kan give dig det rigtige svar !

Der var i hvert fald et par stykker :)

Og for det tilfælde at andre kan bruge proceduren...

Strømmen fra i 5..10 minutter (Jeg gav den en lille time).
Så starte motoren uden at give gas og lade den gå i tomgang til blæseren
starter.
Og det er alt.

Det var i øvrigt nok den høje tomgang, lige bag en fumlekørende
reklamevogn, i går aftes ved 1:30-tiden (og måske det at jeg tydeligt
rystede på hovedet af chaufføren), der resulterede i mit første
rutinecheck af styrepappet i over 15 år ;)


Jeg siger 1000 tak for linket, det klarede ærterne :)


--
Venlig hilsen,
Søren
* If it puzzles you dear... Reverse engineer *
LM317-PSU-Designer v1,0b <http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste