Svenske vægtafgifter
Fra : Frank Hansen

Dato : 19-04-04 21:04

Hejsa,

nu syntes jeg at have ledt med lys og lygte, men kan ikke finde nogen
steder, hvor man kan finde oplysninger om den svenske vægtafgift (Skulle
efter sigende hedde vägskatt).

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Også gerne steder hvor man kan
regne forsikringer ud i samme ombæring, hvis i kender nogle.

På forhånd tak

Frank.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-04-04 21:28

> nu syntes jeg at have ledt med lys og lygte, men kan ikke finde nogen
> steder, hvor man kan finde oplysninger om den svenske vægtafgift
> (Skulle efter sigende hedde vägskatt).

En kollega giver 1900 sek om året for sin Audi A4 3,0 V6 Cabrilet i
"vægtafgift". Han nævnte at en tilsvarende Audi A3 2,0 TDI (mener jeg de
nye hedder) koster omkr. 6000 sek om året....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Frank Hansen

Dato : 19-04-04 21:35

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> En kollega giver 1900 sek om året for sin Audi A4 3,0 V6 Cabrilet i
> "vægtafgift". Han nævnte at en tilsvarende Audi A3 2,0 TDI (mener jeg de
> nye hedder) koster omkr. 6000 sek om året....

Ok, det var ikke så slemt. Bilen, i det konkrete tilfælde, er en Peugeot
307CC 2.0 177HK og kommer vel til at ligge i samme niveau som A4'eren, om
ikke lavere.

Tak for det hurtige svar.

Frank.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-04-04 21:42

> Ok, det var ikke så slemt. Bilen, i det konkrete tilfælde, er en
> Peugeot 307CC 2.0 177HK og kommer vel til at ligge i samme niveau som
> A4'eren, om ikke lavere.

Bilerne koster ingen ting at forsikre. En anden kollega giver 8000 sek ialt
for at forsikre en 2003 Audi A4 1,8T og en 1997 Pontiac TransAm.

Fra : Henrik

Dato : 19-04-04 21:31

Hvis du kender reg.nr på bilen kan du kikke her
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Hvis du kun kender typen på bilen kan du søge på en brugt på www.bytbil.se
og på den måde finde en brugt bil, hvor du kan se bilens nr.plade.
Forsikring skal du bruge et svensk person nr, da de bruger dette til at
regne prisen ud.

MVH

Henrik

Fra : Frank Hansen

Dato : 19-04-04 21:57

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og på den måde finde en brugt bil, hvor du kan se bilens nr.plade.
> Forsikring skal du bruge et svensk person nr, da de bruger dette til at

Hej Henrik,

rigtig smart - fandt ud af den præcise årsskatt for bilen.

Takker for det hurtige svar.

Frank.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-04 14:29